Kan je zonenummer uit je regio krijgen bij 3Starsnet?

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Peter3
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Hallo,

ik wil graag een nummer aanvragen bij 3Starsnet, maar vraag me af als dat kan met het zonenummer uit je eigen regio.
Ik heb gezien op hun site dat het wel kan om een bestaand nummer te laten overzetten bij 3Starsnet, maar veronderstel dat dit enkel kan als je je abo bij je huidige telefoonprovider stopzet.

Mijn situatie: ik heb een telefoonlijn bij Belgacom (goedkoopste abo, Discoveryline dus) voor de adsl bij Dommel.
Het telefoonnummer heb ik eigenlijk niet meer nodig, behalve om oproepen te ontvangen en voor adsl dus.
Bellen doe ik via voip met Voipcheap.

Ik wil nog een extra nummer voor een zelfstandige zaak die hier uitgeoefend gaat worden.
Ik had hierbij gedacht aan 3Starsnet. We zouden dat nummer ook willen gebruiken om door te schakelen naar gsm, maar dat is geen probleem dacht ik.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik denk dat je die vraag best aan Max zelf stelt ;)
Afbeelding
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Op dit ogenblik enkel 02 03 nrs, maar dat zou later nog uitgebreid worden als ik me correct herinner ...
Peter3
Plus Member
Plus Member

Sub Zero schreef:Ik denk dat je die vraag best aan Max zelf stelt ;)
En Max is...?
Iemand van 3Starsnet?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Inderdaad. De eigenaar van 3Starsnet :)
Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

Peter3 schreef:Hallo,

ik wil graag een nummer aanvragen bij 3Starsnet, maar vraag me af als dat kan met het zonenummer uit je eigen regio.
Ik heb gezien op hun site dat het wel kan om een bestaand nummer te laten overzetten bij 3Starsnet, maar veronderstel dat dit enkel kan als je je abo bij je huidige telefoonprovider stopzet.

Mijn situatie: ik heb een telefoonlijn bij Belgacom (goedkoopste abo, Discoveryline dus) voor de adsl bij Dommel.
Het telefoonnummer heb ik eigenlijk niet meer nodig, behalve om oproepen te ontvangen en voor adsl dus.
Bellen doe ik via voip met Voipcheap.

Ik wil nog een extra nummer voor een zelfstandige zaak die hier uitgeoefend gaat worden.
Ik had hierbij gedacht aan 3Starsnet. We zouden dat nummer ook willen gebruiken om door te schakelen naar gsm, maar dat is geen probleem dacht ik.
Dommel accepteerde het niet dat je dit nummer overzet naar 3starsnet...
ik wou het doen en Dommel weigerde... het moest bij Belgacom eindigen...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

AgentVortex schreef:Op dit ogenblik enkel 02 03 nrs, maar dat zou later nog uitgebreid worden als ik me correct herinner ...
vreemd, want ik heb al sinds december 2007 een 011 nummer bij 3starsnet (omdat 089 niet verkrijgbaar was op dat moment) , dus er zijn wel degelijk andere nummers beschikbaar ook...

http://www.3starsnet.be/index.php/shop_home/en/cid=12/

bij "Belgium Geographical number " , heb je de hele lijst staan van regio's waar je uit kan kiezen. 02 en 03 is alleen als je een nomadic voip nummer wilt...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

FlashBlue schreef:
AgentVortex schreef:Op dit ogenblik enkel 02 03 nrs, maar dat zou later nog uitgebreid worden als ik me correct herinner ...
vreemd, want ik heb al sinds december 2007 een 011 nummer bij 3starsnet (omdat 089 niet verkrijgbaar was op dat moment) , dus er zijn wel degelijk andere nummers beschikbaar ook...

http://www.3starsnet.be/index.php/shop_home/en/cid=12/

bij "Belgium Geographical number " , heb je de hele lijst staan van regio's waar je uit kan kiezen. 02 en 03 is alleen als je een nomadic voip nummer wilt...
idd de "meeste" zijn aankoopbaar en de rest als je "porteert" :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FlashBlue schreef:bij "Belgium Geographical number " , heb je de hele lijst staan van regio's waar je uit kan kiezen. 02 en 03 is alleen als je een nomadic voip nummer wilt...
Wat is trouwens het verschil tussen beide (geographical en nomadic nummer) ?

Zitten er hier trouwens klanten van 3Starsnet ? Hoe is het met de kwaliteit (van VoIPBuster en dergelijke hoor je wel eens dat het niet echt goed is).

Kan je zo'n 3Starsnet trouwens uitproberen voor een tijdje ? Aangezien we amper bellen begin ik stilaan een alternatief te overwegen voor Telenet (wat toch zo'n 12 x 17 euro per jaar is).
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
FlashBlue schreef:bij "Belgium Geographical number " , heb je de hele lijst staan van regio's waar je uit kan kiezen. 02 en 03 is alleen als je een nomadic voip nummer wilt...
Wat is trouwens het verschil tussen beide (geographical en nomadic nummer) ?

Zitten er hier trouwens klanten van 3Starsnet ? Hoe is het met de kwaliteit (van VoIPBuster en dergelijke hoor je wel eens dat het niet echt goed is).

Kan je zo'n 3Starsnet trouwens uitproberen voor een tijdje ? Aangezien we amper bellen begin ik stilaan een alternatief te overwegen voor Telenet (wat toch zo'n 12 x 17 euro per jaar is).
kwaliteit is zeer goed van 3starsnet...beter dan dat van voipbuster...
en zelfs goedkoper naar Proximus... voor base/mobistar iets duurder... maar dat valt nog redelijk mee

er is btw ook voip-central.net dat gratis naar vaste lijnen toelaat
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

skynetbbs schreef:kwaliteit is zeer goed van 3starsnet...beter dan dat van voipbuster...
Dat is mooi... ik wil m'n telefonie wel vervangen, maar de oplossing moet stabiel en betrouwbaar zijn met de mogelijkheid m'n nummer te behouden. Ik hou niet echt van het experimenteel gedoe van een VoIP buster (ook al zal het meestal wel werken), en aangezien ik zo'n 200 euro per jaar kan besparen mag het ook iets kosten.
skynetbbs schreef:er is btw ook voip-central.net dat gratis naar vaste lijnen toelaat
Als je toch een Belgacom lijn hebt (en je nummer dus behouden blijft voor inkomende gesprekken) is dat VoIP provider hoppen niet echt een probleem, maar indien ik Telenet buiten gooi moet de oplossing natuurlijk wel stabiel zijn (als het al kan wil ik m'n nummer niet constant gaan porteren).
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: Als je toch een Belgacom lijn hebt (en je nummer dus behouden blijft voor inkomende gesprekken) is dat VoIP provider hoppen niet echt een probleem, maar indien ik Telenet buiten gooi moet de oplossing natuurlijk wel stabiel zijn (als het al kan wil ik m'n nummer niet constant gaan porteren).
Zowiezo als je geen "belgacom adsl" neemt ben je haast verplicht om een discovery op te offeren voor adsl... anders rekent men je zowat 13euro/maand extra aan voor een "koperpaar"...

ik geloof dat Dommel/Scarlet/tele2 ook werken met 2 telefoonnr's...1tje voor de discovery naar je adsl modem en dan 1tje (voip) op je "RJ11" uitgang op hun voip adsl modems.... die van je discovery kom je zowat nooit mee in contact ...

dus je betaald maandelijks een 7 euro voor je discovery en dan een 15euro/jaar voor je "voip" nummer bij 3starsnet...
eventueel ook nog 20 euro voor "portering" van telenet?

wat ook leuk kan zijn is om ze naderhand niet rechtsstreeks op je telefoon maar bij www.pbxes.com te zetten (gratis)...

voordeel : je kunt hier meerdere nummers op parkeren (stanaphone.com,ipkall.com, skypho.com, ...) ; meerdere "outgoing" instellen (voipbuster, 3starsnet, ...) en meerdere voip telefoons ... die dan allemaal kunnen rinkelen eender waar ze zijn als ze maar aan internet hangen...
dat kan je Nokia E/N series gsm zijn die via wifi op je werk...thuis...bij familie is verbonden.... of de telefoon achter een Grandstream ATA of een Sipura ATA is verbonden...of een Fritz Fon Ata...of nog iets anders
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

skynetbbs schreef:Zowiezo als je geen "belgacom adsl" neemt ben je haast verplicht om een discovery op te offeren voor adsl... anders rekent men je zowat 13euro/maand extra aan voor een "koperpaar"...
Aangezien ik internet heb via TN zie ik niet in waarom ik een BGC lijn zou moeten hebben. Bedoeling is dan dat zowel in als uitgaande gesprekken via de VoIP oplossing verlopen en deze over TN internet gaat.
skynetbbs schreef:wat ook leuk kan zijn is om ze naderhand niet rechtsstreeks op je telefoon maar bij www.pbxes.com te zetten (gratis)...
Moet ik eens verder bekijken dan...
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef: Aangezien ik internet heb via TN zie ik niet in waarom ik een BGC lijn zou moeten hebben. Bedoeling is dan dat zowel in als uitgaande gesprekken via de VoIP oplossing verlopen en deze over TN internet gaat.
sorry heb je "ik gooi telenet buiten" even mislezen dan :-)
ik dacht dat je "alles" wou buitengooien :-)

en ja je kunt dat idd via telenet...
VOIP werkt op poorten 5060/tcp & udp (SIP)
en de RTP (voice) poorten zijn ook boven de 1024/udp

altgeen "eronder" wordt mooi geblocked door telenet...

hou ook rekening dat er maar 2 toestellen rechtsstreeks achter de telenet modem mogen gezet worden... dus best een breedband router vinden die voip aanbied? ik kijk even naar een FRITZ fon ata?
of speedtouch ata?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

skynetbbs schreef:sorry heb je "ik gooi telenet buiten" even mislezen dan :-) ik dacht dat je "alles" wou buitengooien :-)
Bedoeling is te beginnen met telefonie... voor het overige zit ik te ver van de centrale, dus daar blijf ik nog nood gedwongen bij Telenet.
skynetbbs schreef:hou ook rekening dat er maar 2 toestellen rechtsstreeks achter de telenet modem mogen gezet worden...
Maar ik kan via portforwarding dit probleem oplossen.
Peter3
Plus Member
Plus Member

skynetbbs schreef: Dommel accepteerde het niet dat je dit nummer overzet naar 3starsnet...
ik wou het doen en Dommel weigerde... het moest bij Belgacom eindigen...
Ik behoud mijn bestaand nummer bij Belgacom, waarop het adsl-signaal van Dommel zit, en ik wl er een 2e bij van 3Starsnet.
Een nummer overzetten is dus niet van toepassing bij mij.
Peter3
Plus Member
Plus Member

Zoals men van 3StarsNet mij mailde en zoals ik het nu zie op de site kan je alle (of bijna alle, want 't ziet er toch een grote lijst uit) zonenummers uit België aanvragen die je maar wil.

Zie ook:
http://www.3starsnet.com/index.php/shop_home/en/cid=12/

Dit kost 15 euro incl. btw /maand.

Eraan gekoppeld betaal je ook belwaarde.
De goedkoopste is 10 euro.

Weet er iemand als je bij 3StarsNet geen nummer kan aanvragen zonder belwaarde?
Dat nummer dat ik zou aanvragen bij 3StarsNet zou vooral dienen om opgebeld te worden.

Nu heb ik nog deze vraag:
van bovenstaand nummer dat ik zou aanvragen zou ik wel de mogelijkheid willen hebben om het te laten doorschakelen naar een gsm.
Dan heb ik WEL een belwaarde nodig maw dan kan ik die belwaarde van 3StarsNet wel gebruiken.

Maar kan ik m'n Fritzbox niet zo instellen dat hij moet doorschakelen via een andere voip-provider dat nu al in de Fritzbox is ingesteld?
Maw dat de belwaarde voor de doorschakeling niet verminderd bij 3StarsNet maar bij Voipcheap (die ik momenteel gebruik voor m'n oproepen).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Peter3 schreef:Dit kost 15 euro incl. btw /maand.
Per jaar zal je bedoelen ?
Peter3 schreef:Maar kan ik m'n Fritzbox niet zo instellen dat hij moet doorschakelen via een andere voip-provider dat nu al in de Fritzbox is ingesteld?
Meestal kan dat van VoIP naar analoog... maar als je dus een tweede ATA hebt dan is die analoog eigenlijk je tweede VoIP. Moet dus lukken als je creatief bent.
Peter3
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef:
Peter3 schreef:Dit kost 15 euro incl. btw /maand.
Per jaar zal je bedoelen ?
Inderdaad, my mistake.
Peter3 schreef:Maar kan ik m'n Fritzbox niet zo instellen dat hij moet doorschakelen via een andere voip-provider dat nu al in de Fritzbox is ingesteld?
r2504 schreef: Meestal kan dat van VoIP naar analoog... maar als je dus een tweede ATA hebt dan is die analoog eigenlijk je tweede VoIP. Moet dus lukken als je creatief bent.
Ik hoop dat de Fritzbox 7170 die ik heb dat kan.
Dacht hier eens gelezen te hebben dat je zo'n tiental voip-providers erin kan steken, en dmv een prefix kan kiezen met welke provider je belt.
Nu heb ik momenteel wel genoeg met 1 provider (hier Voipcheap), maar er zou enkel een 2e nummer (dat ik nog moet aanvragen bij 3StarsNet) bijkomen die bedoeld is voor de zaak.
En als er dus op dat nummer een oproep binnenkomt, zou die na bv 5 belsignalen moeten doorschakelen op kosten van het belkrediet bij Voipcheap.

Weet er trouwens nog iemand als je ook 'weergave oproeper' hebt bij het nummer dat je bij 3StarsNet aanvraagt?
Of moet je hiervoor extra betalen, zoals bij Belgacom?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Peter3 schreef:Weet er trouwens nog iemand als je ook 'weergave oproeper' hebt bij het nummer dat je bij 3StarsNet aanvraagt?
Of moet je hiervoor extra betalen, zoals bij Belgacom?
Zit er standaard op.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Peter3 schreef:Weet er iemand als je bij 3StarsNet geen nummer kan aanvragen zonder belwaarde?
Dat nummer dat ik zou aanvragen bij 3StarsNet zou vooral dienen om opgebeld te worden.)
Op die manier zouden ze snel failliet zijn :-)
Peter3 schreef:Nu heb ik nog deze vraag:
van bovenstaand nummer dat ik zou aanvragen zou ik wel de mogelijkheid willen hebben om het te laten doorschakelen naar een gsm.
Dan heb ik WEL een belwaarde nodig maw dan kan ik die belwaarde van 3StarsNet wel gebruiken.

Maar kan ik m'n Fritzbox niet zo instellen dat hij moet doorschakelen via een andere voip-provider dat nu al in de Fritzbox is ingesteld?
Maw dat de belwaarde voor de doorschakeling niet verminderd bij 3StarsNet maar bij Voipcheap (die ik momenteel gebruik voor m'n oproepen).
Dat kan met de Fritz!box. Je kan bvb alle inkomende gesprekken op één bepaald nummer laten doorschakelen via een provider naar keuze naar een nummer naar keuze (Telephony/Call Diversion)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”