Menubalk op website

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
Neel

Hallo,

Zou iemand mij kunnen helpen ivm met de menubalk op mijn website ( www.akabe-albatros.tk ). Deze geeft namelijk bij veel computers (maar niet bij allemaal) een "runtime-fout" op regel 244 waarbij er een verkeerde waarde voor de eigenschap is (of zoiets).

Kan iemand mij helpen???

Merciekes
Neel
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

bij mij werk uw menu ze zonder fouten

mijn systeem => windows XP pro servicepack 1

ik denk dat dit de nachtmerrie van alle webmasters is namelijk een "browserprobleem" ik heb geen idee wat je daaraan zou kunnen doen
Registered Linux user #286313
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

IK heb ook even je site bekeken en in IE 6 (win 2k alle patches en updates) is alles ok. Ook even gekeken met opera en daar zie ik gewoon niets van je menu. Dus het moet echt een kwestie zijn van de juiste browser te gebruiken. Zoals Erik zegt... Dit is de nachtmerrie van elke webmaster. Je website in elke browser er het zelfde laten uitzien.
In opera staat die foto op de main-page ook al niet meer in het midden en zo. Veel zal je er niet kunnen aan doen vrees ik.

Cheers
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Hier werkt je url niet eens ...

die dotTK-domeinen vind ik maar niks eigenlijk, die liggen vaker uit dan dat ze werken. Naar welke url redirect die?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

http://users.skynet.be/akabe.albatros/

Ik heb je page eens bekeken en krijg met IE (met en zonder script debugging) geen error. Heb een paar pages hun source bekeken..maar geen gevonden met meer dan 200regels..

Kan je specifieker zijn op welke machines het niet werkt:
Type browser+versie
Firewall, Av?
Os?

allez alle nodige zaken...
Maybe ook specifiek zeggen op welke page de fout is, of door op welke link te klikken je de fout krijgt.

Opera en Netscape geven geen problemen, al melden die wel IE op 1024x768 te gebruiken. Maar geen scriptfouten.

Hier IE6.0 en Windows 2000 Pro alles up-to-date. (+Nis2003)
I love it when a plan comes together!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Heb je URL gecheckt, alles werkt hier normaal ook foto centraal.
WindowsXP servicepack 1, PC Pentium4 (2 Ghz) 256 Ram, alle Windows updates uitgevoerd.
Browser IE Versie 6.0.2800.1106 XP SP2
Heb je al eens geprobeert uw Antivirus kortstondig uit te schakelen als test, als je bijvoorbeeld Norton Security hebt en je werkt met WindowsXP, kun je misschien de Firewall van XP eens uitschakelen.
Twee firewalls samen is af te raden, even proberen :roll:

Andere mogelijkheid: een link naar Symantec >> Klik hier
Dit voor het geval dat er nog gewerkt wordt met Norton Versie 2002.(die kans is wel klein, dan zou je firewall niet meer up to date zijn)
Afbeelding
Neel

Tof dat hier zoveel reacties op komen!

Ik heb ondertussen zelf ook wat geexperimenteerd. Ik wou de website dus voorstellen op een laptop (win XP, geen firewall, IE 6.0) en daar werkte dus die menubalk niet op. Het rare was dat de website dus wel werkte op mijn gewone pc, ook met win XP ...
Ik dacht eerst dat het lag aan het feit dat er een verschil in updates was tussen beide explorers, maar dat hielp niet.
Ik heb het probleem ondertussen kunnen oplossen door op die laptop gewoon een nieuwe gebruiker te installeren, en raar maar waar, nu werkt die menubalk wel in die nieuwe gebruiker en dus nog steeds niet in die oorspronkelijke gebruiker.

Toch bedankt voor me (weeral) eens voort te helpen!!

Nog een vraagske: hoe zit dat hier met die banners?? Zijn die verwijderd? Want ik had een link op mijn site naar hier, maar die link werkt niet meer...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Neel,

Zou je eens kunnen checken op spyware bij die ene user, met lavasoft ad-aware of spybot search & destroy. Lijkt een lokaal probleem bij die user.

Maybe één of andere IE-plugin die moeilijk doet. bvb. Google Bar beta 2 is niet zo stabiel, daar zijn nog al probs mee geweest.
Andere spyware bars kunnen ook soms voor problemen zorgen...

Hmm qua updates denk ik niet dat het probleem zich voordoet.

Kijk ook eens of bij IE> Tools > Internet Options > Advanced > Disable Script debugging

Kijk eens hoe het met deze opties zit. Eveneens met display notice on every error.

Wat betreft die banners, ik heb je hiervoor indertijd een mailtje gestuurd doch nooit reactie opgekregen.

Wat betreft de oude banners (flash) kan je hier vinden.
Het huidige logo kan je hier vinden.

Ik zou je aanraden het forum in de gaten te houden, daar er wijzigingen op til zijn, met vermoedelijk een wijziging van het logo ;-)
I love it when a plan comes together!
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

ga in internet explorer en druk op

extra>opties>geavanceerd>foutsporing in scripts uitschakelen
:-)
Sub Zero
Administrator
Administrator

Marto,
dat was jammer maar helaas niet de vraag. De vraag was om de menubalk in elke browser goed te laten werken. Niet om gewoon de foutmelding die het menu gaf weg te krijgen. Dat is een oplossing, maar daarmee werkt het menu nog niet.

Cheers
Afbeelding
Lukse
Premium Member
Premium Member

Ik krijg hier dus ook die fout.
IE 6.0.2800.1106.xpsp2.030422-1633
Sub Zero
Administrator
Administrator

Voor er nog oplossingen komen... dit probleem is van eind augustus, dus ik geloof dat het opgelost is of er dan toch gewoon bij neergelegd dat zo een site altijd problemen zal geven door het verschil in browser :) Er moet dus niet meer gezocht worden naar een oplossing.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Development”