Factuur betaald -> ADSL afgesloten

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Iemand dat ik ken heeft/had ADSL bij belgacom en heeft en factuur gekregen die hij betwiste, uiteindelijk heeft hij die betaald (via deurwaarder) de volgende factuur op 03 maart rechtstreeks aan belgacom betaald, bij belgacom staan de 2 facturen nog open.
Ik heb de bewijzen hier bij mij liggen dat die facturen wel degelijk betaald zijn.
Zijn ADSL + telefoonlijn + Digitale TV is nu afgesloten, hij heeft nu een factuur gekregen om zijn router te betalen, maar bij belgacom zeggen ze dat dit een boete is voor contractbreuk (maar de contractbreuk ligt wel bij hun want zij hebben nu de lijn afgesloten terwijl de facturen wel degelijk betaald zijn). De router zelf willen ze zelfs niet terugnemen.
Ik kan begrijpen dat ze afsluiten zolang de factuur niet betaald is, maar ondertussen zijn die al 3 weken betaald en die facturen staan nog open. En in de belgacom winkel zelf spreken ze dat hij zelf contractbreuk pleegt. (ze willen dat hij de 2 facturen nog is gaat betalen! En er is bewijs dat deze al betaald zijn!)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

als je beweert dat die betaald zijn, moet je als klant dit kunnen aantonen.
en je kan maar 1 ding doen.

een betalingsbewijs vragen bij de bank en daarmee naar de TB gaan. zij zullen dit faxen naar de financiele diensten van belgacom. en dan pas zullen de contracten worden opengezet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
BBB
Premium Member
Premium Member

hollebollegijs schreef:als je beweert dat die betaald zijn, moet je als klant dit kunnen aantonen.
en je kan maar 1 ding doen.

een betalingsbewijs vragen bij de bank en daarmee naar de TB gaan. zij zullen dit faxen naar de financiele diensten van belgacom. en dan pas zullen de contracten worden opengezet.
ja ok daar kan ik inkomen, maar als daaruit blijkt dat de facturen dan toch al 3 weken betaald zijn, dan mogen ze wel een maand (dat hij nu zonder internet heeft gezeten) in credit geven, want het is niet zijn fout als de facturen betaald zijn.
en hij heeft al meerdere malen belgacom gecontacteerd om te zeggen dat deze facturen wel betaald waren, maar ze bleven er bij staan dat dit niet zo was.
(en ik kan hier duidelijk zien in zijn ING offline banking dat de facturen betaald zijn)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

BBB schreef:ald waren, maar ze bleven er bij staan dat dit niet zo was.
(en ik kan hier duidelijk zien in zijn ING offline banking dat de facturen betaald zijn)
In offline banking kan je dat wel zien ja, maar dat wil nog niet zeggen dat de betaling zelf al overgemaakt is mits je offline bent xD.
Ook moet je altijd de juiste mededeling gebruiken bij betalingen. Ik veronderstel dat dit allemaal in orde is?
BBB
Premium Member
Premium Member

Ken schreef:
In offline banking kan je dat wel zien ja, maar dat wil nog niet zeggen dat de betaling zelf al overgemaakt is mits je offline bent xD.
Ook moet je altijd de juiste mededeling gebruiken bij betalingen. Ik veronderstel dat dit allemaal in orde is?
Ja dit ben ik nu allemaal aan het verifiëren (maar het moet al lukken om een gestructureerde mededeling verkeerd in te geven, want als ik mij niet vergis wordt dit gewijgerd als er maar één getal verschillend is; maar dit terzijde)
Ik heb alle overscrhijvingen sinds 2003 tot nu (maart 2008)
Eén moest zelfs via de deurwaarder betaald worden (mocht niet meer rechtstreeks aan belgacom) en daar heb ik ook een rekeninguitreksel van.
Alle overschrijvingen zijn verzonden (staat dus niet in een wachtlijkst of dergelijke)
dbr
Premium Member
Premium Member

BBB schreef:
Ken schreef:
..Alle overschrijvingen zijn verzonden (staat dus niet in een wachtlijkst of dergelijke)
Je hebt toch gewoon een afschrift waarop staat dat dat bedrag is afgeboekt?
Een opzegging van de isp uit betekent niet dat ze je geen boetes aan kunnen rekenen.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
BBB
Premium Member
Premium Member

dbr schreef: Je hebt toch gewoon een afschrift waarop staat dat dat bedrag is afgeboekt?
Een opzegging van de isp uit betekent niet dat ze je geen boetes aan kunnen rekenen.
Alle bankverrichtingen zijn via het programma van de bank zelf gedaan (en daar worden ook de uitreksels met afgedrukt)
Als een afdruk met het programma van de bank zelf niet voldoende is dan zal ik wel bij de bank zelf een attest gaan vragen om te bevestigen dat deze overschrijving gebeurd is. (maar rekeninguitreksels zouden voldoende moeten zijn)

Als alle facturen betaald zijn, en ze sluiten dan alles af omdat het zogezegd niet betaald is en dan boetes willen aanrekenen? (De fout zit in de administratie bij belgacom, en ik zal wel in een teleboetiek langsgaan met de bewijzen, we zullen wel zien wat ze zelf voorstellen om dit recht te zetten, maar boetes betalen door een fout van belgacom zelf zal er niet in zitten, en de maand betalen waarin geen dienst geleverd is ook niet)
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

BBB schreef:Iemand dat ik ken heeft/had ADSL bij belgacom en heeft en factuur gekregen die hij betwiste, uiteindelijk heeft hij die betaald (via deurwaarder) de volgende factuur op 03 maart rechtstreeks aan belgacom betaald, bij belgacom staan de 2 facturen nog open.
Ik heb de bewijzen hier bij mij liggen dat die facturen wel degelijk betaald zijn.
Zijn ADSL + telefoonlijn + Digitale TV is nu afgesloten, hij heeft nu een factuur gekregen om zijn router te betalen, maar bij belgacom zeggen ze dat dit een boete is voor contractbreuk (maar de contractbreuk ligt wel bij hun want zij hebben nu de lijn afgesloten terwijl de facturen wel degelijk betaald zijn). De router zelf willen ze zelfs niet terugnemen.
Ik kan begrijpen dat ze afsluiten zolang de factuur niet betaald is, maar ondertussen zijn die al 3 weken betaald en die facturen staan nog open. En in de belgacom winkel zelf spreken ze dat hij zelf contractbreuk pleegt. (ze willen dat hij de 2 facturen nog is gaat betalen! En er is bewijs dat deze al betaald zijn!)
Lijkt mij eerder een probleem in de OMS applicatie van Belgacom ...

Waarschijnlijk iets dat is blijven hangen van betalingsfeedback op XML-niveau, happens all the time ...

Heb daar nog consultancy work voor uitgevoerd, most crappy Belgacom App. ever conceived, soit, different topic en doet hier niet ter zake ...

Ga gewoon langs een Belgacom teleboetiek met al je documenten, er valt altijd wel een mouw aan te passen hoor, desnoods op manueel niveau !

Dat wordt dan retroactief op OMS niveau gelijkgesteld met de reële situatie, maar op die manier ben jij tenminste van al die zever vanaf !

Succes !
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Wees blij dat hij bij BGC zit. Die zullen het allemaal wel recht trekken.
Lion
Pro Member
Pro Member

BBB schreef:Iemand dat ik ken heeft/had ADSL bij belgacom en heeft en factuur gekregen die hij betwiste, uiteindelijk heeft hij die betaald (via deurwaarder) de volgende factuur op 03 maart rechtstreeks aan belgacom betaald, bij belgacom staan de 2 facturen nog open.
Wat ik helemaal van in begin nie begrijp is wel volgende
Dit onderwerp begint hier met aanmaning door deurwaarder van niet betaalde facturen
Vooraleer een deurwaarder wordt ingeschakeld heb je zeker al een aangetekend verzoek tot betaling gekregen
Dan moet je zeker als er fouten in stonden of die factuur was betaald stappen ondernemen en met de nodige bewijsstukken naar Belgacom trekken
Dan zal volgens mij dit soort toestanden toch niet ontstaan
Heb ook al foute facturen ontvangen maar na een simpel telefoon was alles in orde
Raar verhaal voor mij
BBB
Premium Member
Premium Member

Lion schreef: Wat ik helemaal van in begin nie begrijp is wel volgende
Dit onderwerp begint hier met aanmaning door deurwaarder van niet betaalde facturen
Vooraleer een deurwaarder wordt ingeschakeld heb je zeker al een aangetekend verzoek tot betaling gekregen
Dan moet je zeker als er fouten in stonden of die factuur was betaald stappen ondernemen en met de nodige bewijsstukken naar Belgacom trekken
Dan zal volgens mij dit soort toestanden toch niet ontstaan
Heb ook al foute facturen ontvangen maar na een simpel telefoon was alles in orde
Raar verhaal voor mij
er is telefonisch contact opgenomen, en de datum van betaling is doorgegeven via telefoon, maar bij belgacom beweerden ze dat die betaling niet gebeurd was. (ik had de persoon aangeraden om naar belgacom te bellen omdat hij 2 identieke facturen had gekregen, voor dezelfde maand; ik zei dat hij moest bellen en dat het dan opgelost zou worden, maar dit is blijkbaar niet gebeurd)
Alle facturen tot op heden zijn betaald (ik heb de bewijsstukken hier nu liggen)
gisteren zijn ze naar de teleboetiek geweest (omdat ze er genoeg van hadden en de modem gewoon terug wilde binnenbrengen, maar dat ging niet want er stonden nog 2 facturen open)
daarom heb ik gevraagd van de bewijsstukken mee te brengen en ook de facturen van belgacom zelf (en ik ga dinsdag zelf naar de teleboetiek met de overschrijvingen en hun facturen)
Lion
Pro Member
Pro Member

normaal had die persoon binnen de week een credietnota moeten ontvangen
indien dit niet zo is moet je ofwel direkt terug bellen of naar belgacomwinkel gaan
weet soms lijkt dit omslachtig maar als er eenmaal foutjes in facturatie blijven staan dan komt er rommel van
geluk bij belgacom kan je nog naar hun belgacomwinkles bij telenet moet allles via post of telefoon gebeuren
hopelijk komt alles nu volgende week in orde en raad wel aan om beleefd de kosten van deurwaarder terug te vragen gelet op feit dat het dan wel degelijk hun fout was
staartmees
Plus Member
Plus Member

dit verhaal rammelt langs alle kanten en hoogstwaarschijnlijk heeft BBB niet alles verteld. uiteindelijk eer een deurwaarder bij je thuis komt, ben je al op voldoende manieren verwittigd dat er nog een openstaande factuur is.
Insom
Pro Member
Pro Member

staartmees schreef:dit verhaal rammelt langs alle kanten en hoogstwaarschijnlijk heeft BBB niet alles verteld. uiteindelijk eer een deurwaarder bij je thuis komt, ben je al op voldoende manieren verwittigd dat er nog een openstaande factuur is.
Ligt er maar aan hoe de klant "gewaardeerd" wordt door de Belgacom boekhouding. Nieuwe klanten of minder correct betalende klanten worden anders en sneller verwerkt bij niet correcte betaling.

Voor een deurwaarder te mogen sturen is er eigenlijk helemaal niet veel nodig hoor. Van zodra uw betalingstermijn overschreden is mag een bedrijf een deurwaarder sturen. Not done, maar toch gebeurd het.
Lion
Pro Member
Pro Member

Normaal komt een deurwaarder na een gerechtelijk bevel van rechtbank met uitzondering van de overheid
Prive bedrijven moeten eerst langs de rechtbank hoor
Dit even ter info
Afbeelding
Insom
Pro Member
Pro Member

Lion schreef:Normaal komt een deurwaarder na een gerechtelijk bevel van rechtbank met uitzondering van de overheid
Prive bedrijven moeten eerst langs de rechtbank hoor
Dit even ter info
Raar, de deurwaarder tegenover mijn werk zei me iets anders toen ik soortgelijks voorhad. Geen herinnering ontvangen, geen aangetekend schrijven. De factuur vergeten te betalen en na een maand ineens een aangetekend schrijven van de deurwaarder.

Als hij de boel moet komen optekenen, dan zal het wel via de rechtbank gaan, maar een inning kan zeer gemakkelijk gebeuren.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”