verhuis van brussel naar vlaanderen (aalst)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Hoi,

Verhuis binnenkort van Brussel naar Aalst (huur -> gekocht).
Nu heb ik belgacom tv, wegens coditel s****. Echter in Aalst zou ik ook kunnen opteren voor Telenet.
Ik schrok echter een beetje van de prijzen van Telenet... Zijn die nu echt zo een stuk duurder dan Belgacom?
Belgacom standard pack
- adsl 4mbps down, 448kbps up (adsl only)
- 17GB limiet
- huur recorder
- opneem abonnement (€2, al heb ik het nog nooit hoeven te betalen)
- modem heeft voip mogelijkheden + wireles
-> €52

Telenet Expresnet digipack
- cable 10mbps down, 512kps up
- 12GB limiet (voor 17GB: +€5)
- huur recorder (€6)
- opneem abonnement (flexview)
- modem geen voip mogelheden, geen wireless
->€54 !je moet nog uw distributie betalen a €147/jr!
=> +- €66
Of zomaar eventjes €14 duurder dan Belgacom!

Belgacom verhuist mij gratis, ik zal aangesloten worden op adsl2 (gn vdsl2 voorlopig beschikbaar), echter wel mogelijkheid tot 2 tv's, maw ik zit relatief dicht tegen de centrale.
Telenet vraagt 50€ activatie, krijg echter wel twee maanden gratis internet abonnement.

Toch denk ik om bij Belgacom te blijven. Ik vind het prijsverschil toch substantieel.

Heb nog nooit bij alternatieve operatoren voor internet gezeten, echter deze bieden geen televiesie aan blijkbaar (dus moet dan ofwel investeren in tv vlaanderen of enkel vrt kijken met DVB en ev vt4 via internet) en ik ben ook verplicht van een vaste telefoonlijn te nemen dacht ik?

Iemand een idee of mijn berekening juist is? iets dat ik over het hoofd zie? mogelijke alternatieven?

Alle info/hulp is welkom!

Thx
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

In je vergelijking vergeet je wel het telefoonabonnement bij BGC wat geloof ik zo'n 17 euro is, en waarbij je niet gratis kan bellen daar waar je bij Telenet standaard vanaf 16u gratis kan bellen. Tevens is ADSL dubbel zo traag als Telenet.

De vraag is natuurlijk of je dit wil aangezien je over VOIP spreekt... maar dan moet je bij Telenet ook niet de prijs nemen van een pack met telefonie (voor 46.91 euro heb je zonder). Tevens is Flexview sinds begin dit jaar gratis.

Ook wat volume betreft... bij BGC heb je ook maar 12 GB net zoals bij Telenet (voor 5 GB extra moet je bij BGC "ADSL Multi & Security" nemen wat eveneens 5 euro extra kost).

Kortom je vergelijking is niet 100% correct... anders denk ik dat Telenet steeds voordeliger is, maar alles hangt gewoon af van je wensen, en in dat opzicht zou ik zeker kijken naar alternatieve providers (vanaf april zou bij BGC trouwens ADSL niet meer verplicht zijn voor TV).
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

BGC discoverylijn is 6,85 euro, toch? Die 17 euro, das met happy time erbij en dan kan je gratis naar vaste lijnen na 17u en int weekend.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:BGC discoverylijn is 6,85 euro, toch?
Maar dan betaal je je gesprekken heel wat duurder dan met een "normale" telefoonlijn.
Goztow schreef:Die 17 euro, das met happy time erbij en dan kan je gratis naar vaste lijnen na 17u en int weekend.
Inderdaad, maar dat zat in zijn Telenet vergelijking ook in (en daar is het reeds vanaf 16u).
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Topic starter wil toch voip bellen...
Rubinho
Plus Member
Plus Member

Al wat verder gezocht en nog wat info gevonden:
- voor het belgacom pack heb je geen telefoonlijn nodig (dus gn discovery/classic). Ik heb mijn gsm (werk) en voip om via adsl thuis te bellen. -> Ik moet daar dus geen geld voor bijtellen bij BGC.
- Ook bij Telenet neem ik niet het pakket inclusief telefonie, omdat ik geen telefonie wil, ik neem echter gewoon internet + huur digicorder + jaarbedrag distributie.
- In het belgacom pack zit wel degelijk 17GB, je krijgt dat security pack er bij.

Maw, BGC blijft €14 goedkoper dan Telenet.
Een vaste telefoonlijn zal ik nooit nemen, heb ik niet van doen.
Enkel internet + TV (al moet tv inderdaad niet zo uitgebreid zijn).
Graag zou ik bvb het volume dat dommel aanbied combineren met 'tv'.
Echter kom je dan al snel even duur uit als bij Telenet, aangezien je tv bij telenet moet nemen en je verplicht bent om een discovery lijn te nemen.
Ik heb wel nog niks gehoord dat adsl niet meer verplicht zal zijn voor BGC TV. Hoe zal dit dan werken? Betaal je dan gewoon €10 voor TV? Kun je dan nog een tweede adsl signaal nemen bij een andere provider?
Mijn eerste jaar BGC TV loopt af eind deze maand, daarna is het dus maandelijks opzegbaar en ben ik dus vrij te doen wat ik wil...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Rubinho schreef:Ik heb wel nog niks gehoord dat adsl niet meer verplicht zal zijn voor BGC TV. Hoe zal dit dan werken? Betaal je dan gewoon €10 voor TV?
Elders op het forum kan je hier meer over vinden... maar blijkbaar zou je wel verplicht zijn een Classic line (Discovery zou niet mogelijk zijn) te nemen en zou je TV dus nog steeds 17 + 10 euro kosten per maand.

Maar waarom niet gewoon TV via Telenet (is 12.28 euro per maand), en je internet bij een alternatieve provider. (bv. Dommel Netconnect en Discovery line) ?
Rubinho
Plus Member
Plus Member

Volgens mij is dit duurder, niet? Ook al is de internetformule hier super interessanter!
dus tv via telenet aan €12,28
digicorder aan €6
discovery line aan €6,85
dommel netconnect aan €34,95
-> €60,08
Ok, je kunt zeggen ik neem geen digicorder, maar dan moet ik ergens harde schijf recorder kopen (+€250?), mis ik ook zenders alla CNN/BBC World/CNBD (belang voor partner), en wanneer je geen digitale tv neemt is uw distributie abonnement ook 1€ duurder per maand (zag ik juist bij telenet).

Wel jammer dat BGC TV dan enkel met classic line zou komen, ok kan mij inbeelden zo kunnen ze ook mensen zonder internet aanspreken, maar toch, moest BGC nu eens hun internetformule nog wat meer volume geven he, dan was het gewoon super!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Rubinho schreef:Volgens mij is dit duurder, niet? Ook al is de internetformule hier super interessanter!
Het is inderdaad duurder... maar wederom vergelijk je appelen met peren wat het internet gedeelte betreft... maw. iedereen heeft zijn eigen eisen, en daar zal een prijs tegenover staan die niet noodzakelijk de goedkoopste is.
Rimson
Plus Member
Plus Member

Ben je tevreden van de service blijf dan bij je huidige provider.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”