Is er op windows een manier om alle aliassen van een bepaalde hostname te vinden?
Ik dacht dat dit het zou doen:
Code: Selecteer alles
nslookup -type=CNAME <host>

nslookup -type=CNAME <host>
nslookup ls -t servername.domain.com
Usage:
nslookup [-opt ...] # interactive mode using default server
nslookup [-opt ...] - server # interactive mode using 'server'
nslookup [-opt ...] host # just look up 'host' using default server
nslookup [-opt ...] host server # just look up 'host' using 'server'
*** Can't list domain servername.domain.com: Non-existent domain
Is inderdaad "binnen" nslookup dat je dit moet uitvoeren.NickG schreef:ls -t servername.domain.com "binnen" een nslookup commandprompt geeft me dit terug:
Niet noodzakelijk... je kan een DNS server instellen dat hij zone transfers toelaat van een bepaalde IP-range... en als die range leeg is kan je dat zelfs niet van de server zelf.NickG schreef:Helaas heb ik blijkbaar hiervoor niet genoeg rechten op onze DNS; er staat iets dat de zone niet transferred kan worden naar mijn machine. Ik veronderstel dat dit commando rechtstreeks op een DNS server dan wél zou werken...
Als je dat kan regelen... waarom vraag je dan niet gewoon de DNS config, dan heb je meteen alle definities voor het domain.NickG schreef:Anyway ik moet maar een workaround zien te vinden, of rechten op de DNS, of de security settings laten aanpassen
Omdat ik helemaal niet zeker weet of dit te regelen valtr2504 schreef:Als je dat kan regelen... waarom vraag je dan niet gewoon de DNS config, dan heb je meteen alle definities voor het domain.NickG schreef:Anyway ik moet maar een workaround zien te vinden, of rechten op de DNS, of de security settings laten aanpassen
Ik bedoel maar dat je eenvoudiger een lijst van DNS records van een beheerder kan/zal krijgen, dan dat hij aanpassingen aan de configuratie van zijn DNS server gaat doen.NickG schreef:Omdat ik helemaal niet zeker weet of dit te regelen valt
True, maar in mijn geval is dit niet relevant, aangezien ik aan het brainstormen ben over unique names, aliassen en een heel systeem daarachter. Aangezien aliassen en hosts bijkomen en verdwijnen lijkt het mij geen oplossing telkens aan de DNS admin te moeten gaan vragen welke aliassen nu bij welke hosts horen. Als er geen makkelijke manier is om alle aliassen van een host te query-en, dan is het gewoon geen goede oplossing in mijn gevalr2504 schreef: Ik bedoel maar dat je eenvoudiger een lijst van DNS records van een beheerder kan/zal krijgen, dan dat hij aanpassingen aan de configuratie van zijn DNS server gaat doen.