Hallo iedereen,
ik vroeg me af of er pakketten zijn waar er een statisch ip adres in zit, weet iemand dit?
Statisch IP telenet
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Natuurlijkreyntjensw schreef:Hallo iedereen,
ik vroeg me af of er pakketten zijn waar er een statisch ip adres in zit, weet iemand dit?

www.telenet-solutions.be
-
- Pro Member
De link werkt niet, zeker dat het die url is?
- The_One_be
- Pro Member
Vast IP bij telenet is enkel te verkrijgen via een Office abbonement
gewoon naar www.telenet.be en op het werk klikken om de verschillende office abbo's te bekijken.
gewoon naar www.telenet.be en op het werk klikken om de verschillende office abbo's te bekijken.
A post without a signature is like a fish without a bike

-
- Pro Member
Ah echte profesionals 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
let wel op want het "statisch ip" bij het office abo is echt wel zeer relatief. Je geeft in mijn.telenet.be het mac-adres van je router, firewall of pc in die verbonden is met de kabelmodem en telenet geeft je dan steeds hetzelfde ip als je om een lease vraagt...The_One_be schreef:Vast IP bij telenet is enkel te verkrijgen via een Office abbonement
echter, die "steeds hetzelfde" is ook heel relatief, want ik heb het bij verschillende klanten meegemaakt dat zij na een jaar of 2 een brief kregen van telenet dat er werken aangekondigd werden waardoor zij niet langer gebruik konden maken van dat specifiek adres en dat er een nieuw ip werd aangegeven. Beroep aantekenen hielp natuurlijk niet en je kan je voorstellen wat voor issues dit kan geven. Eén van die klanten gebruikte die lijn voor remote interventies bij een 50-tal klanten. Helaas lieten die remote sites enkel toegang toe vanaf dat specifiek ip

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik vrees dat dit bij iedere provider in de consumer klasse hetzelfde is... alhoewel aangezien Telenet hier spreekt over "op het werk" zou je anders verwachten natuurlijk.fryelectro schreef:echter, die "steeds hetzelfde" is ook heel relatief
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 367 keer
- Bedankt: 174 keer
Telenet office vergelijkt zichzelf met belgacom adsl office, en daar heb nog nooit zoiets meegemaakt. + het feit dat je bij de meeste adsl office echt je ip "instelt" op je router. Dat geeft toch iets meer het gevoel dat je met je eigen ip bezig bent...r2504 schreef:Ik vrees dat dit bij iedere provider in de consumer klasse hetzelfde is... alhoewel aangezien Telenet hier spreekt over "op het werk" zou je anders verwachten natuurlijk.fryelectro schreef:echter, die "steeds hetzelfde" is ook heel relatief
Oh ja, nog een groot nadeel als je beperkte services wilt aanbieden over je Telenet office (wat dus wel toegestaan is, indien niet gefirewalled (meeste standaard protocollen zoals SMTP, HTTP, HTTPS, SSH, etc)) : je kan geen reverse dns krijgen, dus mails versturen vanuit je fixed ip kan issues geven en je blijft dus verplicht om de mail relay van Telenet te gebruiken of deze dienst ergens anders af te nemen.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Als je met zo'n zaken bezig bent dan teken je toch geen basis contract af met Telenet hé. Spreek dan gewoon eens met een account manager van Telenet en die stuurt een aangepast contract op.fryelectro schreef:Helaas lieten die remote sites enkel toegang toe vanaf dat specifiek ip