probleem VDSL

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

werd vanavond door een kennis gecontacteerd, zitten al sinds zaterdag zonder internet. ze hebben VDSL in combinatie met Belgacom TV (ze zijn beide werkzaam bij Belgacom, daarmee misschien)

ik ben ter plaatse aangekomen en gesurft naar 192.168.1.1 voor in de modem te geraken, draadloos ging niet meer, dus via LAN verbinding moeten doen. heb dan de login & paswoord ingegeven, de modem connecteerde. echter draadloos werkte niet (het lampje ging op geen enkel moment branden .) volgens de helpdesker van Belgacom zou je via Quickstart ook Wireless configuratie moeten zien staan? die was nergens te bespeuren. op bepaald moment kon ik wel fkes mails binnenhalen, maar surfen lukte nooit. modem hardwarematig resetten hielp niet. als ik een softwarematige restart probeerde liep hij vast.

het is nog niet opgelost. ik vermoed dat de modem stuk is. de helpdesker stuurde me nog volgende link door http://skynet-nl.custhelp.com/cgi-bin/s ... faqid=9169 maar aangezien ik niet online geraakte (en ik geen onbeveiligde draadloze verbindingen ter mijner beschikking had) heb ik de firmware nog niet kunnen installeren, als die al nodig zou zijn.

moest er iemand nog tips hebben?

en moest die modem stuk zijn moet je dan weer zo'n Aethra kopen aan de prijs van 149euro of is er een alternatief?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Denk dat er op de Belgische markt heel weinig Vdsl modems te koop zijn, buiten die bij BC "Aethra"
of via een website bestellen in het buitenland, maar benieuwd of die dan wel compatibel zijn met het Belgische netwerk?
Mss eens vragen aan Astralon , ook een Vdsl gebruiker.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef:of via een website bestellen in het buitenland, maar benieuwd of die dan wel compatibel zijn met het Belgische netwerk?
zal wel geen optie zijn, want moet ook werken voor Belgacom TV.... misschien dat prijzen in de belgacomwinkels toch iets lager zijn dan op de website vermeld? en aangezien ze beide werkzaam zijn bij Belgacom kunnen ze er hopelijk via via nog ééntje op de kop tikken.
Joris84
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Geen garantie niet meer op dat toestel?
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als werknemer bij BC krijgen ze mogelijk wel een korting ;)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Joris84 schreef:Geen garantie niet meer op dat toestel?
ik denk dat ze die modem zelfs nooit betaald hebben. denk dat ze 2 jaar geleden gekregen hebben om te dienen als proefkonijn voor VDSL in combinatie met BelgacomTV. ze zijn vandaag gaan werken dus misschien dat ik straks meer weet. denk wel dat ik ondertussen nog eens ga proberen met nieuwe firmware op te zetten
xenne
Elite Poster
Elite Poster

nog eens ter plaatse geweest om de firmware up te daten, maar geen beterschap... draadloze opties zijn volledig weg. via LAN krijg ik wel verbinding en kan ik mailen, maar niet surfen, lijkt een DNS probleem. als ik belgacom bel zeggen ze dat het in mijn PC zit, wat zeker niet het geval is. volgens mij is modem kapot, dit type is blijkbaar niet om te ruilen in de boetieks - ik had uiteindelijk een technieker gevonden die bereid was een technieker te sturen voor omruiling maar dat kon een tijd duren, ik laat die beslissing aan m'n kennissen over, ze zitten aan de bron

in bijlage nog wat gegevens voor een kenner, normaal zou er onder quick start iets moeten staan van wireless settings?
Bijlagen
internet.jpg
(232.39 KiB) 41 keer gedownload
xenne
Elite Poster
Elite Poster

mijn kennis laat weten dat modem niet te krijgen is. enkel om te ruilen door technieker langs te sturen maar dat kost blijkbaar al minstens 80euro :roll:
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ze hebben modem te pakken gekregen via hun INTERNE contacten bij Belgacom, ze werken er beide. maar stel dat ze nu daar niet gewerkt hadden, hoe hadden ze dan aan een modem kunnen geraken? technieker laten langskomen kost al 80euro, als ze dan ook nog de modem eens aanrekenen aan 149euro. dure zaak :roll:
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:ze hebben modem te pakken gekregen via hun INTERNE contacten bij Belgacom, ze werken er beide. maar stel dat ze nu daar niet gewerkt hadden, hoe hadden ze dan aan een modem kunnen geraken? technieker laten langskomen kost al 80euro, als ze dan ook nog de modem eens aanrekenen aan 149euro. dure zaak :roll:
hoe? kapaza,ebay,...

150€ uitgeven aan een modem waarbij je voor bijna elke instelling moet herstarten om ze te doen werken.

laatste firmware nt installeren als je draadloos wilt.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

laurens7 schreef:
xenne schreef:ze hebben modem te pakken gekregen via hun INTERNE contacten bij Belgacom, ze werken er beide. maar stel dat ze nu daar niet gewerkt hadden, hoe hadden ze dan aan een modem kunnen geraken? technieker laten langskomen kost al 80euro, als ze dan ook nog de modem eens aanrekenen aan 149euro. dure zaak :roll:
hoe? kapaza,ebay,...

150€ uitgeven aan een modem waarbij je voor bijna elke instelling moet herstarten om ze te doen werken.

laatste firmware nt installeren als je draadloos wilt.
ik ben die VDSL modems van Aethra nog niet vaak tegen gekomen op veilingsites. denk trouwens dat ze via hun connecties gratis zullen kunnen omruilen
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Provider

xenne schreef:mijn kennis laat weten dat modem niet te krijgen is. enkel om te ruilen door technieker langs te sturen maar dat kost blijkbaar al minstens 80euro :roll:
Hoezo niet te krijgen, dacht dat je deze zomaar kon kopen in de Belgacom winkel ...
Afbeelding Afbeelding
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef:
xenne schreef:mijn kennis laat weten dat modem niet te krijgen is. enkel om te ruilen door technieker langs te sturen maar dat kost blijkbaar al minstens 80euro :roll:
Hoezo niet te krijgen, dacht dat je deze zomaar kon kopen in de Belgacom winkel ...
heb zelf ook iemand van belgacom aan de lijn gehad vanmorgen en toen ik sprak van nieuwe modem te gaan halen zei die toch ook dat het enkel mogelijk was door een technieker te sturen om de modem te ruilen, van 80euro kosten sprak hij evenwel niet. ik vind het raar, via de belgacom site is hij blijkbaar wel online te bestellen :roll:
peewee
Plus Member
Plus Member

effe ter verduidelijking
de aethra zijn in sommige shops wel in voorraad, niet overal.
As een klant VDSL heeft is er altijd een gratis full install ook voor vervanging van het toestel. Natuurlijk buiten garantie zou je in principe de modem moeten kopen, maar dit zal in praktijk niet toegepast worden.
The world is not enough!
xenne
Elite Poster
Elite Poster

peewee schreef:effe ter verduidelijking
de aethra zijn in sommige shops wel in voorraad, niet overal.
As een klant VDSL heeft is er altijd een gratis full install ook voor vervanging van het toestel. Natuurlijk buiten garantie zou je in principe de modem moeten kopen, maar dit zal in praktijk niet toegepast worden.
dus je wil zeggen dat in praktijk altijd een technieker die modem komt omruilen en dat het je geen euro kost? zelfs als het buiten de garantieperiode is :???:
peewee
Plus Member
Plus Member

dat zou in praktijk zo moeten gebeuren en is al meermaals gebeurd.
Veiligste oplossing zou zijn bel de klantendienst en vraag dat ze gewoon een aethra opsturen voor je VDSL zeg dat de andere stuk is en dat ze niet te verkrijge zijn in de shops.
The world is not enough!
xenne
Elite Poster
Elite Poster

peewee schreef:dat zou in praktijk zo moeten gebeuren en is al meermaals gebeurd.
Veiligste oplossing zou zijn bel de klantendienst en vraag dat ze gewoon een aethra opsturen voor je VDSL zeg dat de andere stuk is en dat ze niet te verkrijge zijn in de shops.
probleem is opgelost ondertussen, via hun interne connecties in het bedrijf belgacom hebben ze dus bekomen dat er technieker nieuwe modem komen plaatsen is, dat het draadloze gedeelte volledig weg lijkt te zijn had technieker nog maar paar keer meegemaakt. nieuwe modem geplaatst en alles werkte terug. nog fkes ter plaatste geweest om te checken, draadloze verbinding was beveiligd met WEP key, interface vd modem stond open (geen paswoord) - dus heb dat aangepast. technieker hebben ze niets moeten betalen. de defecte modem hebben ze meegenomen, jammer... had er graag nog wat mee geexperimenteerd
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”