Grensbewoners bellen nog steeds duurder

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
regeri
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Uitgegeven: 21 februari 2008 13:07

BRUSSEL - Bellen in het buitenland is sinds ingrijpen door Brussel vorig jaar een stuk goedkoper. Maar mensen die in een grensstreek wonen hebben nog steeds vaak last van een telefoon die van zelf overschakelt op een netwerk van een buitenlandse provider net over de grens.

Het CDA in het Europees Parlement heeft daarom bij de Europese Commissie aan de bel getrokken. Die heeft de telefonie-aanbieders en toezichthouders in de EU-landen gevraagd het probleem op te lossen. CDA-europarlementariër Lambert van Nistelrooij pleit voor maatregelen als de situatie niet snel verbetert.

Overigens pleitten christendemocratische parlementariërs uit Nederland, België en Luxemburg onlangs al voor één Beneluxtarief voor mobiel bellen. Dat zou niet alleen mobiel bellen in de grensstreken tussen de drie landen goedkoper maken, maar ook mobiel bellen van bijvoorbeeld Brussel naar Amsterdam.

www.nu.nl
Live life to the Max
gertd
Plus Member
Plus Member

regeri schreef:Uitgegeven: 21 februari 2008 13:07

BRUSSEL - Bellen in het buitenland is sinds ingrijpen door Brussel vorig jaar een stuk goedkoper. Maar mensen die in een grensstreek wonen hebben nog steeds vaak last van een telefoon die van zelf overschakelt op een netwerk van een buitenlandse provider net over de grens.

Het CDA in het Europees Parlement heeft daarom bij de Europese Commissie aan de bel getrokken. Die heeft de telefonie-aanbieders en toezichthouders in de EU-landen gevraagd het probleem op te lossen. CDA-europarlementariër Lambert van Nistelrooij pleit voor maatregelen als de situatie niet snel verbetert.

Overigens pleitten christendemocratische parlementariërs uit Nederland, België en Luxemburg onlangs al voor één Beneluxtarief voor mobiel bellen. Dat zou niet alleen mobiel bellen in de grensstreken tussen de drie landen goedkoper maken, maar ook mobiel bellen van bijvoorbeeld Brussel naar Amsterdam.

www.nu.nl
questie van uw prefferred provider goed in te stellen
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

gertd schreef: questie van uw prefferred provider goed in te stellen

Errrm, ik kan op mijn GSM de keuze van provider enkel op automatisch of op manueel zetten. Deze staat op automatisch aangezien ik regelmatig naar Nederland en Duitsland moet en niet elke keer als ik de grens oversteek de instellingen van mijn GSM wil veranderen.

Ik woon echter zelf in de grensstreek met Nederland en merk regelmatig dat mijn GSM plots op het Nederlandse netwerk zit, terwijl Proximus ook gewoon bereikbaar is.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Gewoon manueel instellen en op automatisch zetten als je echt naar het buitenland gaat...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”