Het probleem ligt dus bij je CC maatschappij.
Twee jaar terug op vakantie hadden we een excursie geboekt naar de top van een (slapende) vulkaar in Hawaii. Ik had mijn CC gegevens doorgegeven enkele weken voor vertrek. We moesten aan een kruising (middle of nowhere) parkeren en wachten op he minibusje. Toen die aankwam zei de chauffeur dat er een probleem was met de betaling... Hij belde naar 'the office" en men zei dat ze het bedrag niet konden aanrekenen omdat aanvraag gewigerd werd. Ik wist perfect dat we hooguit de helft van onze limiet hadden uitgegeven. Gelukkig konden we de tickets betalen met travellercheque . Na de excursie (zonsondergang op de top, dan met telescopen naar de sterren gekeken en een uur naar beneden rijden) en de tocht terug naar ons guesthouse was het al 2 uur 's nachts en belde ik (Skype) naar BCC. De eerste reaktie was dat we maar contact moeten nemen met onze bank om de limiet te verhogen want we hadden al te veel uitgergeven. Ik bleef volhouden dat dit onmogelijk was en na een "" ogenblikje" wachten kwam dan een "sorry, u hebt gelijk, al uw uitgaven in de US zijn dubbel geboekt". Gelukkig werd dit direct rechtgetrokken want ik kon natuurlijk ook niet meer tanken of de resterende uitgaven regelen met mijn CC.
Het was wel uiterst vervelend dat we bekeken werden door de chauffeur en medepassagiers alsof we iets geboekt hadden dat we niet konden betalen.
Door het tijdsverschil (-12 uur) konden we alleen bellen tijdens de late avond en nacht natuurlijk