Ervaringen?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gesloten
AlfieFalck
Starter
Starter

Hallo!

Ik ben nieuw hier op de site.

Ik overweeg een overstap (van Belgacom adsl go) naar Dommel Netconnect (in hoodzaak om van die dwaze dl-limiet af te raken).
Ik woon in de zone 055...

Mijn vraag: zijn er mensen uit de regio (Vlaamse Ardennen, Brakel, Geraardsbergen, enz... op "den buiten" dus) die ervaringen hebben met Dommel? Dan wil ik daar graag iets van horen...

Groetjes!
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Dat maakt niets uit. Het enige wat belangrijk is, is je afstand tot de wijkcentrale. Zoek dat dus even uit (hint: dienst storingen van Belgacom) en dan kunnen we je meer vertellen.

Zo woon ik zelf in een gehucht (volgens Wikipedia) en zit ik op ongeveer 4,2km. Ik haal net niet de maximumsnelheid en ervaar heel af en toe een disconnect (duurt meestal niet langer dan 1 minuut en vaak 's nachts). Al bij al erg tevreden dus.
ooh. shiny.
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 2 keer

Als hij nu Belgacom ADSL Go heeft en dat werkt perfect, dan gaat Dommel Netconnect ook perfect werken hoor. Tenzij hij nu Belgacom TV + ADSL Go over VDSL heeft, das iets anders.
AlfieFalck
Starter
Starter

Nee, ik heb geen Belgacom TV en ook niks over VDSL... gewoon ADSL Go dus.

Het zou wel kunnen dat ik qua afstand op het randje zit, maar ik heb los daarvan nooit problemen gehad met adsl go (en ik heb dat nu toch al enkele jaren).

Voor wat het waard is, speedtest geeft gemiddeld resultaat:
3500 kbps download en 365 kbps upload.

Ik stelde mijn vraag hier omdat ik dacht dat Dommelgebruikers zich voornamelijk ophouden in en rond grote steden en dat kleine, landelijke gemeenten nogal stiefmoederlijk behandeld zouden kunnen worden door kleine alternatieve providers.
Een beetje achterdochtig dus. Of moet ik zeggen, voorzichtig?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

dommel gebruikt het belgacomnetwerk voor netconnect, er is dus normaal gezien geen enkel verschil, behalve de voordelen dat dommel geeft (met name de veel hogere limiet, geen smalband meer, toegang newsserver, prijs etc)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
verb
Premium Member
Premium Member

AlfieFalck schreef:Nee, ik heb geen Belgacom TV en ook niks over VDSL... gewoon ADSL Go dus.

Het zou wel kunnen dat ik qua afstand op het randje zit, maar ik heb los daarvan nooit problemen gehad met adsl go (en ik heb dat nu toch al enkele jaren).

Voor wat het waard is, speedtest geeft gemiddeld resultaat:
3500 kbps download en 365 kbps upload.

Ik stelde mijn vraag hier omdat ik dacht dat Dommelgebruikers zich voornamelijk ophouden in en rond grote steden en dat kleine, landelijke gemeenten nogal stiefmoederlijk behandeld zouden kunnen worden door kleine alternatieve providers.
Een beetje achterdochtig dus. Of moet ik zeggen, voorzichtig?
Ik woon in een landelijke gemeente en ik heb in het anderhalf jaar met Dommel nog nooit last gehad van uitval. Als Belgacom ADSL Go nu goed werkt, zal Dommel Netconnect ook goed werken.
Asuske
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

Heb er zelf niet veel klagen over,alleen ja het veel gehoorde (en wat ik zelf ook ondervonden heb) probleem van hun administratie dat op momenten vierkant draait,en ja als je problemen hebt moet je naar een 070 of 0903 lijn bellen.

Dat ik zowat het enige negatieve van Dommel vind ik persoonlijk :-D
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ALS je de helpdesk nodig hebt kan dat wel problemen geven, maar ja... ik heb ze nog niet nodig gehad. ik heb zelf geen problemen met administratie, ik betaal via domiciliatie, dan krijg je 1 euro korting ook nog
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
gr4vity
Erelid
Erelid

Ik wil niet onbeleeft zijn, maar ons forum staat vol met ervaringen van Dommel gebruikers, het is niet nodig om hier een nieuw topic voor te openen. Ik sluit dit topic dan ook.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Dommel”