Dommel traag (router instelling?)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
dripke
Starter
Starter

Gisteren heb ik dommel aangesloten op kot.
Als ik rechstreeks verbind met de modem dan gaat het aan een vrij aardige snelheid: 400-500KB/s, zoals het wel wat hoort.

Maar als ik immers iedereen aansluit krijg ik het volgende: 50-100KB/s.
Speedtest.net geeft nog steeds een vrij aardige snelheid, enkel mijn upload zakt naar 100Kb/s.

Als ik ping met mijn router (Linksys wrt54g) dan krijg ik echter piektoestanden en downtoestanden. 30-200-50-70-100

Nu wil ik hem op PPPoE instellen, maar ik weet niet echt hoe.
Ik kan enkel mijn user en passwoord ingeven. Geen VC, ...

Iemand enig idee waar het probleem kan aanliggen.
Zou het zijn omdat men modem op automatic DHCP staat?

*Edit: misschien ook handig voor te weten:
op kot zitten we met 6, waarvan er maximum 4 op hetzelfde moment aanwezig zijn.

Speedtest 5 minuten geleden:
Afbeelding
Een ping waar niet op valt te gamen.

Speedtest 7 minuten geleden:
Afbeelding
Valt op te gamen, maar kan je niets meer doorzenden.

Dus gevolg:
Gamen gaat niet, ftp's gaat niet.
Waar staat dommel voor gekend, voor het ongelimiteerde upload en voor hun lage ping.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Hoe precies heb je iedereen aangesloten? Via een router, draadloos?

Houd er ook rekening mee dat jullie de verbinding delen he. Dus als iemand iets aan het dl/ul'en is terwijl je een speedtest doet is het maar normaal dat je snelheid een duik neemt.

Wat meer info over je opstelling (netwerk) en de instellingen die je gebruikt om te verbinden en in je router zouden ons wat meer inzicht kunnen bieden.
Burny
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Zoals ik op 9lives al postte: Dit is duidelijk geen Dommel probleem, maar een lokaal configuratie probleem.
Zet je modem in bridge mode (zie handleiding modem) en laat je router de PPPOA/PPPOE sessie maken. Dat staat normaal ook gewoon in de handleiding. Framing en dergelijke meer kan je volgens mij wel instellen op je router. Indien niet, geen probleem, het Turboline netwerk kan wel om met de meest gangbare combinaties.

Heb je trouwens al eens hetvolgende getest? :

Alleen uw pc/laptop aan de router gehangen? Heb je dan nog die mindere snelheid?

Edit: je hebt toch een ADSL abbo? Geen ADSL2+ ?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”