ga binnenkort belgacom tv nemen en moet mijn rode philips router verplaatsen dan, en draadloos moeten gaan werken vanaf mijn desktop PC, met een usb adapter.
is een WEP-key beveiliging dan voldoende? of wat wordt er aangeraden?
WEP-key beveiliging
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
WPA of WPA2 is aanbevolen.
WEP is kraakbaar door iedere script kiddie.
WEP is kraakbaar door iedere script kiddie.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
WPA(2) is beter omdat die moeilijker te kraken zijn. Voor gebruiksgemak maakt het niet veel uit.
WPA2 wordt in windows XP niet standaard ondersteund. Maar daar is een patch voor op microsoft.
WPA2 wordt in windows XP niet standaard ondersteund. Maar daar is een patch voor op microsoft.
een langere sleutel ofzo?kUmbro schreef:WPA(2) is beter omdat die moeilijker te kraken zijn. Voor gebruiksgemak maakt het niet veel uit.
- AgentVortex
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
goh, voor huis-tuin & keukengebruik goed genoeg ...
Maar ga meteen voor WAP, is even simpel op in te stellen ...
En als je ECHT veilig wil zijn, blijf bekabelde netwerken gebruiken ...
Greetz,
V.
Maar ga meteen voor WAP, is even simpel op in te stellen ...
En als je ECHT veilig wil zijn, blijf bekabelde netwerken gebruiken ...
Greetz,
V.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
WAP beveiliging ? Dat ken ik niet ...AgentVortex schreef: Maar ga meteen voor WAP, is even simpel op in te stellen ...
- AgentVortex
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
grrrrditCh schreef:WAP beveiliging ? Dat ken ik niet ...AgentVortex schreef: Maar ga meteen voor WAP, is even simpel op in te stellen ...

typo error, WPA dus ...
bitneuker

probeer WPA-PSK in te stellen.
volg de instructies maar ik krijg geen verbinding met de router.
kan iemand mij eens stap per stap uitleggen wat ik juist moet doen.
het betreft een belgacom philips router met rode deksel.
alvast bedankt.
volg de instructies maar ik krijg geen verbinding met de router.
kan iemand mij eens stap per stap uitleggen wat ik juist moet doen.
het betreft een belgacom philips router met rode deksel.
alvast bedankt.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
welke versie van windows heb je?
als je XP sp2 hebt, heb je ook ondersteuning voor WPA.
Voor die Philips weet ik niet echt hoe je het moet instellen, maar WPA PSK is idd de correcte manier.
Je moet daar een passphrase invoeren van minstens 8 karakters dacht ik..
saven en wachten tot je router opnieuw is opgestart.
Dan via windows het wireless netwerk laten detecteren en de nieuwe key ingeven..
Voor die Philips weet ik niet echt hoe je het moet instellen, maar WPA PSK is idd de correcte manier.
Dan via windows het wireless netwerk laten detecteren en de nieuwe key ingeven..
-
- Elite Poster
werk onder vista business heeft hij mij laten weten.Dafke schreef:welke versie van windows heb je?
heeft ook al infoi bij mij gevraagd
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
het is een usb stick van us robitics, hooguit een jaar oud.Dafke schreef:mm k
natuurlijk moet je dan nog wel 1punt in het oog houden:
kan de wireless nic wel WPA aan..
Het gros van de kaarten van +- 2j oud kunnen dit niet zo meteen aan hoor!
-
- Elite Poster
hoe kan hij dat weten?Dafke schreef:heb je het juiste type?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Normaal wel, misschien niet de AES variant, maar WPA mag normaal geen probleem zijn (de meeste ondersteunen het al 5 jaar mits een firmware upgrade).Dafke schreef:kan de wireless nic wel WPA aan..
Het gros van de kaarten van +- 2j oud kunnen dit niet zo meteen aan hoor!
Kijk eens eerst of je volgende fixes hebt... http://support.microsoft.com/kb/893357
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Ik heb ook WEP, gewoon omdat het niet anders kan.
De Nintendo DS kan enkel connecteren als je router op WEP staat. Nu heb ik wel mijn SSID verborgen en doe ik aan MAC-filtering. Ook geef ik manueel IP's in op de computers/consoles, DHCP staat dus uit.
Nu vroeg ik mij af... als je bijvoorbeeld PayPal gebruikt op een PC welke met draad is verbonden, zit je dan veilig? Of is dat even (on)veilig als draadloos?
De Nintendo DS kan enkel connecteren als je router op WEP staat. Nu heb ik wel mijn SSID verborgen en doe ik aan MAC-filtering. Ook geef ik manueel IP's in op de computers/consoles, DHCP staat dus uit.
Nu vroeg ik mij af... als je bijvoorbeeld PayPal gebruikt op een PC welke met draad is verbonden, zit je dan veilig? Of is dat even (on)veilig als draadloos?
In stedelijke omgeving: zeker voor wpa ed gaan, anders kan je voor nare verrassingen staan. Daarentegen, als je (zoals ik) in een boeregemeente in een zeer rustige straat woont is het iets minder kritisch. Mijn signaal reikt uberhaupt niet tot bij de buren.
klopt maar het word toch weer wat moeilijkerlithion schreef:Het verbergen van je SSID en gebruik van MAC filtering voorkomt nog altijd niet dat er iemand je internetverbinding kan misbruiken.
De beste beveiliging is geen internet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
gertd schreef:klopt maar het word toch weer wat moeilijkerlithion schreef:Het verbergen van je SSID en gebruik van MAC filtering voorkomt nog altijd niet dat er iemand je internetverbinding kan misbruiken.
De beste beveiliging is geen internet
Een fonera device aan je internet verbinding hangen (je hebt 4 poorten...keuze genoeg)... voor die 10 euro dat het kost...je hebt dan zelfs op verplaatsing wifi access (http://maps.fon.com)
-> http://shop.fon.com
je nintendo device connecteren via het FON_AP signaal en de opera browser gebruiken om in te loggen en zo te surfen;
terwijl de vaste pc via MyPlace en de standaard WPA beveiliging naar buiten kan
gewoon XP SP2 installeren en dan zou je pc WPA aan moeten kunnen;
bij voorkeur "windows wifi" gebruiken en niet de meegeleverde toshiba/acer/usrobotics en andere wifi clients