belgacom ruckus systeem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
benneken2312
Plus Member
Plus Member

Hallo,

Ik heb een philips modem van belgacom en daarop is een ruckus aangesloten voor belgacom tv...
Kan ik op deze modem een 2 de ruckus aansluiten? zodat ik mijn netwerkprinter in een andere ruimte kan aansluiten?
Dus ik zou werken met 2 ruckus systemen...
2 zenders en 2 ontvangers...

Zou dit werken of zouden die zodanig elkaar storen?

Groetjes,
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

bstaan er geen gewone tussenstukjes zodat die netwerkprinter gewoon via wifi kan connecten? Zal wsl stukken goedkoper zijn?
benneken2312
Plus Member
Plus Member

Goztow schreef:bstaan er geen gewone tussenstukjes zodat die netwerkprinter gewoon via wifi kan connecten? Zal wsl stukken goedkoper zijn?

geen idee ,maar ikheb van ne maat een 2de ruckus gekregen dermee
Joris84
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Ik neem aan dat de ene ruckus gebruikt wordt voor tv, en dus op de tv poort is aangesloten.

Dan kan je, als je de 2de ruckus op de "internetpoort" van de modem aansluit, uw printer zo verbinden op het netwerk. De ruckus zal automatisch een ander kanaal kiezen om zo weinig mogelijk storing te vormen.
benneken2312
Plus Member
Plus Member

Joris84 schreef:Ik neem aan dat de ene ruckus gebruikt wordt voor tv, en dus op de tv poort is aangesloten.

Dan kan je, als je de 2de ruckus op de "internetpoort" van de modem aansluit, uw printer zo verbinden op het netwerk. De ruckus zal automatisch een ander kanaal kiezen om zo weinig mogelijk storing te vormen.
Idd dat had ik graag zo willen doen,maar zal deze dan geen problemen geven? vermits beide zenders dus dicht bij elkaar staan?

Groetjes,
Joris84
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

benneken2312 schreef:
Joris84 schreef:Ik neem aan dat de ene ruckus gebruikt wordt voor tv, en dus op de tv poort is aangesloten.

Idd dat had ik graag zo willen doen,maar zal deze dan geen problemen geven? vermits beide zenders dus dicht bij elkaar staan?

Groetjes,
Nope, geen probleem, ze gaan uit zichzelf nooit hetzelfde kanaal gebruiken. De ene zal bvb kanaal 13 gebruiken en de andere kanaal 6 of zo.
benneken2312
Plus Member
Plus Member

benneken2312 schreef:Hallo,

Ik heb een philips modem van belgacom en daarop is een ruckus aangesloten voor belgacom tv...
Kan ik op deze modem een 2 de ruckus aansluiten? zodat ik mijn netwerkprinter in een andere ruimte kan aansluiten?
Dus ik zou werken met 2 ruckus systemen...
2 zenders en 2 ontvangers...

Zou dit werken of zouden die zodanig elkaar storen?

Groetjes,
Ik heb ook gehoord (volgens belgacom)
als je die ruckus adapter kan intslelen dat deze werkt met de philips modem/router?
Dat je modem/router dan uitzend en dat je ruckus adapter dat signaal opvangt...
Klopt dit? en hoe kan ik dat instellen?

Groetjes,
peewee
Plus Member
Plus Member

Ik neem aan dat je bedoelt om de ruckus als wifi ontvanger en zender te gebruiken voor je draadloos internet signaal.
Dit kan zeker, mensen die normaal binnenhuis 15 meter van hun router kunnen gaan kunnen met de ruckus tot 60 meter ver.
Het is een advanced wifi sytseem.
The world is not enough!
benneken2312
Plus Member
Plus Member

peewee schreef:Ik neem aan dat je bedoelt om de ruckus als wifi ontvanger en zender te gebruiken voor je draadloos internet signaal.
Dit kan zeker, mensen die normaal binnenhuis 15 meter van hun router kunnen gaan kunnen met de ruckus tot 60 meter ver.
Het is een advanced wifi sytseem.
en hoe stel ik dat in dat die ruckus adapter werkt met mijn philips adsl modem/router?

Groetjes,
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”