Heb net de MT LOGIC TFDVD 2015 uit Aldi aangeschaft voor slaapkamer, maar zit met een probleempje. Alhoewel het scherm 16/9 is krijg is tv-programma's die origineel in 16/9 worden uitgezonden met een zwarte band.
Alleen 4:3 uitzendingen zijn schermvullend.
Heb de handleiding er op nagelezen, maar niets te vinden.
Iemand enig idee ?
Alvast bedankt.
Mod: Deftige titel gezet
TV ALDI (MTLOGIC) 16/9 probleem
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Naar Aldi bellen, vragen of het normaal is.
Niet normaal, scherm omwisselen met het kasticket in de hand.
Niet normaal, scherm omwisselen met het kasticket in de hand.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Is het niet zo dat TV programma's worden uitgezonden in 14:10 (of althans geen echte 16:9) ? Als ik mijn Panasonic TV instel op 16:9 (vast) dan heb ik namelijk ook (kleine) zwarte randen. Zet ik 'm op juist of auto, dan rekt die dat mooi uit tot fullscreen.
Grtz,
X
Grtz,
X
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Met 'n Philips functioneert dit ook, wel niet volautomatisch met het model hier.
Zo stel ik bijvoorbeeld bij tennis in, dat men ook nog de standen kan zien in de set of tiebreak..
Dan is het beeld wel iets te breed en minder hoog, enkel om de stand te volgen tijdens de match.
Misschien is het Philips type van Astralon beter geschikt, daar top model.
Vermoedelijk zal het niet schermvullend zijn met het model Aldi.
Zo stel ik bijvoorbeeld bij tennis in, dat men ook nog de standen kan zien in de set of tiebreak..
Dan is het beeld wel iets te breed en minder hoog, enkel om de stand te volgen tijdens de match.
Misschien is het Philips type van Astralon beter geschikt, daar top model.
Vermoedelijk zal het niet schermvullend zijn met het model Aldi.
- dietervanb
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Is idd vreemd.
Echte 16:9 zaken zoals DVD toont hij wel full screen.
Maar beelden zoals die van VRT en VTM die worden bij de meeste toestellen ingezoomed (is eigenlijk PAL+, maar haast geen toestel kan dit aan).
Denk hem gewoon in te pakken en morgen geld terug vragen.
Heb geen breedbeeld gekocht om nog zwarte randen te hebben.
Echte 16:9 zaken zoals DVD toont hij wel full screen.
Maar beelden zoals die van VRT en VTM die worden bij de meeste toestellen ingezoomed (is eigenlijk PAL+, maar haast geen toestel kan dit aan).
Denk hem gewoon in te pakken en morgen geld terug vragen.
Heb geen breedbeeld gekocht om nog zwarte randen te hebben.
Het kan soms aan 'n klein detail liggen, iets overzien in de handleiding?
Zij moeten toch een helpdesk hebben bij de fabrikant waar ze dit vandaan halen.
Als ze dit niet asap kunnen oplossen, kun je die TV nog terug brengen.
Zij moeten toch een helpdesk hebben bij de fabrikant waar ze dit vandaan halen.
Als ze dit niet asap kunnen oplossen, kun je die TV nog terug brengen.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
een kennis heeft ook zo'n tv gekocht, ben fkes gaan zien omdat het me ook wel een interessant aanbod leek
- beeld: vrij slecht - wazig beeld. heb geen ervaring met LCD tv, is dit normaal? mag je niet meer verwachten aan dergelijke prijs? is met een gewone analoge aansluiting. TT en beeld van menu is veel scherper?
- audio: goed, beter dan verwacht
- aansluiting pc : niet geprobeerd
- weergave divx: speelt ~95% af, weergave ondertitels oké, maar heel klein onderaan het scherm in het grijs
- weergave svcd: oke - ondertitels normaal.
- afspelen vanaf usb: mp3 oké. divx kan hij niet rechtstreeks vanaf de usb poort. wel svcd. je kan een externe harde schijf aankoppelen en die wordt gelezen
- sd etc poort: niet geprobeerd
besluit: moest het beeld beter zijn zou ik een aankoop in overweging nemen, misschien beter resultaat met digitale tv?
- beeld: vrij slecht - wazig beeld. heb geen ervaring met LCD tv, is dit normaal? mag je niet meer verwachten aan dergelijke prijs? is met een gewone analoge aansluiting. TT en beeld van menu is veel scherper?
- audio: goed, beter dan verwacht
- aansluiting pc : niet geprobeerd
- weergave divx: speelt ~95% af, weergave ondertitels oké, maar heel klein onderaan het scherm in het grijs
- weergave svcd: oke - ondertitels normaal.
- afspelen vanaf usb: mp3 oké. divx kan hij niet rechtstreeks vanaf de usb poort. wel svcd. je kan een externe harde schijf aankoppelen en die wordt gelezen
- sd etc poort: niet geprobeerd
besluit: moest het beeld beter zijn zou ik een aankoop in overweging nemen, misschien beter resultaat met digitale tv?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Dat is normaal, er komt generlei ruis uit de teletekst decoder.dietervanb schreef:TT en beeld van menu is veel scherper?
Hier komen de analoge signalen van 'n Satelliet receiver gaan via scart naar de TV, daar zijn geen problemen mee.
Dus is waarschijnlijk de beste oplossing...dietervanb schreef: Denk hem gewoon in te pakken en morgen geld terug vragen
Wat ik vroeger in 'n andere topic al eens schreef.
Bij instelling af fabriek staan Helderheid, Kontrast en Kleur gewoonlijk veel te sterk ingesteld.
Even proberen, kan soms wel helpen om 'n scherper beeld te krijgen.
- PowerSoft
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 3 keer
het kwaliteitsverschil tussen analoge en digitale tv wordt inderdaad duidelijk op een LCD TV. Zelf kijk ik nooit analoog meer, is gewoon afschuwelijk, digitale tv kan er nog mee doorxenne schreef:besluit: moest het beeld beter zijn zou ik een aankoop in overweging nemen, misschien beter resultaat met digitale tv?

als je dan blueray kijkt (of HD algemeen) dan word je telkens weer uit je zetel geblazen van de kwaliteit (zeker op 1080p) ^^
edit: voor de duidelijkheid, ik heb het niet over de tv in de aldi, maar over full hd in het algemeen (die van mij is een Samsung n.v.d.r.)