Hallo,
Ik ben wat aan het experimenteren met photoshop. Heb sinds enkele dagen echter een probleem. Reden ???
Het gaat om het volgende.
Ik laad gewoon 2 afbeeldingen boven elkaar. Op de bovenste voeg ik nu een layer toe.
Resultaat: rechts van de bovenste komt nu de nieuwe layer te staan.
Normaal kan je dan door met een zwart penseel over deze afbeelding te gaan een gedeelte onzichtbaar maken.
Wat je dan zwart maakt is dan in de rechtse layer te zien.
Mijn probleem: wanneer ik er met zwart over ga gebeurt er niets en volgens mij is er niets op slot.
Doe ik hetzelfde op een andere pc lukt het zonder problemen
???? Ik zou het echt niet meer weten
photoshop probleem
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik vind je uitleg nogal verwarrend, en volgens mij ben je een clipping mask aan het beschrijven. Je kan van een layer een clipping mask maken/verwijderen door de alt-toets ingedrukt te houden en dan op het lijntje tussen de de layers in het layer-palette te klikken.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Aha, een gewoon masker dus.
Da's het verwarrende sinds CS2 van Photoshop, daarvoor was het duidelijker, maar je moet kijken naar de titel van je bestand. Als je de foto geselecteerd hebt zal er iets à la "RGB" staan, als je het masker geselecteerd hebt staat er "Layer mask". Als je goed kijkt zal je zien dat er een extra randje rondom het geselecteerde gedeelte van de layer staat in het layer palette.
De blending mode wijzigen zou niets mogen veranderen aan het feit of je een pencil dan wel brush kan gebruiken ...
Da's het verwarrende sinds CS2 van Photoshop, daarvoor was het duidelijker, maar je moet kijken naar de titel van je bestand. Als je de foto geselecteerd hebt zal er iets à la "RGB" staan, als je het masker geselecteerd hebt staat er "Layer mask". Als je goed kijkt zal je zien dat er een extra randje rondom het geselecteerde gedeelte van de layer staat in het layer palette.
De blending mode wijzigen zou niets mogen veranderen aan het feit of je een pencil dan wel brush kan gebruiken ...