DOMMEL CITY CONNECT VS MODEM vraagje

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
frietpatat
Member
Member

hallo iedereen,

ik heb het GROOTS nieuws vernomen onsite dommel die blijkbaar uitpakken met hun bliksemsnelle CITYCONNECT maneuvre :lol:

Nu, mijn vraag is naar jullie kotertjes toe of mijn linksys WAG200 schitterende snelheden zal behalen op basis van de volgende gegevens die ik u zal geven:

Momenteel gewoon connect PLUS lijntje 4mb down / 448 kb up (ondertussen)

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 27 db
Upstream Margin: 23 db
Downstream Line Attenuation: 6 db
Upstream Line Attenuation: 1.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 11 db

Gezien de Down Line attenuation zit ik op een belachelijke goede minuscule afstand van 0,500 km als mijn berekeningen kloppen

Of hoe rekenen jullie dit nog uit om de afstand VS max (haalbare) snelheden te meten?

mvg,
frietpatat,
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Post removed :p ( niet meer relevant ;) )
Laatst gewijzigd door ubremoved_983 04 feb 2008, 13:53, in totaal 1 gewijzigd.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ziet er idd goed uit patatfriet, maar je bent toch van leuven he? want da's de enige plaats waar cityconnect momenteel beschikbaar is
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:volgens mij is de wag200 geen adsl2+ modem
welles. wel geen annex M , dus max 1MBps upload - maar upload gaat ten koste van download dus ik zou geen nieuwe aanschaffen
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:
ditCh schreef:volgens mij is de wag200 geen adsl2+ modem
welles. wel geen annex M , dus max 1MBps upload - maar upload gaat ten koste van download dus ik zou geen nieuwe aanschaffen
Jep jep ... had het net gevonden ;)
frietpatat
Member
Member

xenne schreef:ziet er idd goed uit patatfriet, maar je bent toch van leuven he? want da's de enige plaats waar cityconnect momenteel beschikbaar is

Kben toevallig niet van leuven , maar wel van helemaal de andere kant van het land W-VL. Maar volgens de "news updates" onsite dommel zou (met veel optimisme) sprake zijn van cityconnect door te voeren naar de rest van het land tegen eind maart :eek: . Ik weet het "wishfull thinking" als ik zo lees hoe moeilijk men = dommel hun deadline heeft beloofd/behaald.

En wat mijn modem WGA200 betreft is aanvankelijk een annex A, maar nu heb ik toch in de release notes gelezen van hun laatste firmware release dat er word gewerkt aan ADSL2+ mogelijkheden via firmware upgrade. Om zonder al te veel in detail te treden er een annex M compatible modem van te maken leid ik daaruit af.

Nu heb ik wel tal van draadjes gelezen waarin mensen toch up snelheden behalen van meer dan 1 MB / sec met een wag200 linksys!!? Wat moet ik mij daarbij voorstellen als die standaard (vanuit de fabriek) gelimiteerd zijn tot 1MB!!

edit = info

mvg,
patatfriet,
xenne
Elite Poster
Elite Poster

frietpatat schreef:Kben toevallig niet van leuven , maar wel van helemaal de andere kant van het land W-VL. Maar volgens de "news updates" onsite dommel zou (met veel optimisme) sprake zijn van cityconnect door te voeren naar de rest van het land tegen eind maart :eek:
ik vrees dat dit een beetje te optimistisch is. in april zouden ze cityconnect ook aanbieden in sint-truiden & kessel-lo. verder heb ik nog geen concrete dingen gehoord van een uitbreiding naar andere streken

Afbeelding
frietpatat
Member
Member

xenne schreef:
frietpatat schreef:Kben toevallig niet van leuven , maar wel van helemaal de andere kant van het land W-VL. Maar volgens de "news updates" onsite dommel zou (met veel optimisme) sprake zijn van cityconnect door te voeren naar de rest van het land tegen eind maart :eek:
ik vrees dat dit een beetje te optimistisch is. in april zouden ze cityconnect ook aanbieden in sint-truiden & kessel-lo. verder heb ik nog geen concrete dingen gehoord van een uitbreiding naar andere streken

Afbeelding

Onderaan deze aankodiging moet je hetgeen in vetjes gedrukt staat eens goed lezen. Vandaar uit leid ik af dat het er zou moeten komen (aldus DOMMEL) :?

January 12 - 2008 - 2:10 PM POSTED: [dommel.com servicecenter]

onderwerp: cityconnect provisioning (finally) started
we are extremely happy to announce that the provisioning of cityconnect accounts has started.
by tuesday evening 15/01 at the lastest you will see an expected installation date under the i-link in your controlpanel, modems will be shipped out on monday by taxipost.
we would like to apologise for this extremely delayed activations but we have had numerous delivery problems of equipment because of the holiday season and we were unable to give any fixed installdates until today. billing of the accounts will start as of 01/02 even if they are delivered earlier.

we are also happy to announce that the cityconnect coverage-area will be extended with the belgacom exchanges of kessel-lo and sint-truiden. cityconnect can be ordered in these regions as of 15/02, deliveries in sint-truiden and kessel-lo will probably start as of 01/04.

-------------------------------------------------------------------
we zijn erg verheugd mede te kunnen delen dat de opleveringen van onze cityconnect accounts gestart zijn.
ten laatste op dinsdagavond 15/01 zal u via de i-knop in uw controlpanel de exacte opleverdatum van uw account kunnen terugvinden, indien u een modem bestelde zal deze maandag door ons via taxipost worden verzonden.
we willen ons zeker verontschuldigen voor deze extreem lange oplevertermijnen veroorzaakt door leveringsproblemen met verschillende leveranciers omwille van de feestdagen. tot op vandaag konden we dan ook geen exacte opleverdatum communiceren. de facturatie van de accounts zal starten op 01/02 ook indien uw account eerder opgeleverd is.

we zijn ook erg tevreden u mee te kunnen delen dat het coveragegebied van cityconnect uitgebreid zal worden met de centrales van kessel-lo en sint-truiden. in deze regios kan cityconnect besteld worden vanaf 15/02, opleveringen in de nieuwe regios zullen vermoedelijk starten op 01/04.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Je interpreteerd natuurlijk wat je wil he ;) Maar Dommel zegt duidelijk dat begin maart Kessel-Lo en St. Truiden aangesloten worden. Van de rest van het land is er geen sprake.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

frietpatat schreef:opleveringen in de nieuwe regios zullen vermoedelijk starten op 01/04.
dat gaat dus over kessel-lo en sint-truiden :wink: in de engelse versie is het nog duidelijker :wink:
frietpatat
Member
Member

xenne schreef:
frietpatat schreef:opleveringen in de nieuwe regios zullen vermoedelijk starten op 01/04.
dat gaat dus over kessel-lo en sint-truiden :wink: in de engelse versie is het nog duidelijker :wink:
Ja inderdaad, het ligt erraan hoe je het interpretteert. In de engelse vertaling spreekt men duidelijk van regio kesslo / sint truiden dus "louter en alleen" alles in en rond die streek.

Maar in de nederlandse versie spreekt men van NIEUWE regios = kan bevoorbeeld West-vlaanderen met regio brugge zijn of Oost-vlaanderen regio gent toch!? M.a.w Alle andere regios dan de regios die men al heeft vermeld in diezelfde NL versie namelijk kesslo / sintruiden. Want het punt regio kesslo heeft men toch al aangehaald nog voor men die aankodiging deed van nieuwe regios, wat mij doet vermoeden dat er misschien nog hoop is voor de rest van het land tegen die tijd.

dat is mijn interpretatie.

frietpatat,
xenne
Elite Poster
Elite Poster

het lijkt mij toch vrij duidelijk hoor patatfriet: cityconnect bestellen in kessel-lo en sint-truiden kan vanaf 15/02 - de oplevering is voorzien vanaf april

over andere regio's spreken ze (nog) niet
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”