Erik,
Met alle respect, maar vandaag de dag wordt er wel vanuit gegaan dat je in verschillende programmeertalen kan programmeren. Ik ga niet beweren dat je alle talen even goed beheerd, qua syntax en evt beschikbare libraries etc.
Maar het idee waar men vanuit gaat en dat is mij deze morgen nog eens duidelijk geworden in RAD (ASP.net /VB.net), dat men je op school een opleiding geeft met de basis-zaken. Bvb gelijk nu bij mij: Cobol.net, vb.net voor asp.net en Java. En wat is de veronderstelling:
als je volgend jaar je stage doet of in je latere job C# nodig hebt of moet gebruiken, dat je eigenlijk perfect in staat zou moeten zijn om de job te doen.
Programmeren is niet direct een taal kennen, maar inzicht hebben, logisch denkvermogen en creativiteit hebben.
Ik ga dus niet zeggen dat alle programmeurs ter wereld alle talen kennen, ik ga wel zeggen dat ze in principe in staat zouden moeten zijn om op zeer korte periode zich te kunnen inwerken in een nieuwe taal en daarook mee te kunnen programmeren. Syntax is secundair, daar heb je naslagwerken voor en beschikbare libraries.
Ik ga dus wel met de stelling als je een een pak zaken leert van programmeertalen, dat je wel eens kan missen in de syntax omdat alles zo op elkaar gelijkt.. en dan toch weer niet. Maar dat zou volgens Heatryn en ook volgens mij slechts een kleine aanpassing moeten zijn. Ik volg wel niet dat dit voor een doorgewinterde programmeur niet zo is.
Zelf die zijn meestal slechts gefixeerd in 1 à 2, hooguit 3 talen tegelijk bezig. Of frequent bezig. Als ze dan ineens moeten terugvallen op iets wat ze 5j eerder of nog vroeger gebruikt hebben.. ja zullen ze ook even moeten scharten

. Maar na even concentratie komt dat ook wel terug.
Het gaat hem dus niet over kennen, maar wel over zou moeten kunnen.
En nu gaan we hier stoppen met off-topic verder te gaan! Ik ga deze topic opslitsen om hem deftig te houden en we ons terug kunnen concentreren op het all-in-one gegeven.