Lettertype kopen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Beste,

Ik zou een lettertype kopen via internet (Daxpro: http://www.fontshop.com/fonts/downloads ... f_dax_pro/ )

Ik vraag mij af als ik die licentie eenmalig moet kopen en mag dit dan gebruikt worden door een tiental gebruikers? Of moet het per gebruiker aangekocht worden (wat ik sterk betwijfel)

Mvg
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Argon schreef:Beste,

Ik zou een lettertype kopen via internet (Daxpro: http://www.fontshop.com/fonts/downloads ... f_dax_pro/ )

Ik vraag mij af als ik die licentie eenmalig moet kopen en mag dit dan gebruikt worden door een tiental gebruikers? Of moet het per gebruiker aangekocht worden (wat ik sterk betwijfel)

Mvg
Nee het is voor persoonlijk gebruik. Als u een licentie wil voor meer gebruikers dan maken ze daar een aangepaste prijs voor.

2. Grant of License

2.1. FSI grants you a non-exclusive license to use the Font Software in a Licensed Unit for your own personal or business purposes according to the terms of this Agreement. If the number of users who use the Font Software exceeds those set forth in the definition of Licensed Unit above, then you must request from FSI or its authorized Distributors an appropriate license covering all users. An additional fee will be charged for this license extension.
http://www.fontshop.com/support/licenses/fontfont/
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

use the Font Software in a Licensed Unit for your own personal or business purposes
De gebruikers blijven wel allemaal vanuit 1 bedrijf. Heb ik het dan fout dat iedereen in het bedrijf toch die font kan gebruiken bij een éénmalige licentiekost?

Argon
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Let ook op op welke manier dat je het lettertype wilt gebruiken. Nooit includen in een product (je moet dan ook distribution rights kopen). Afbeeldingen maken en gebruiken kan natuurlijk wél. In principe moet je zelfs distribution rights kopen als je het sIFR-trucje gebruikt online.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Argon schreef:
use the Font Software in a Licensed Unit for your own personal or business purposes
De gebruikers blijven wel allemaal vanuit 1 bedrijf. Heb ik het dan fout dat iedereen in het bedrijf toch die font kan gebruiken bij een éénmalige licentiekost?

Argon
Daar heb ik mijn twijfels over. Het is zoals windows en office, per pc een licentie. Het is geen licentie per bedrijf maar per gebruiker. En hetgeen Meon zegt zou ik toch ook rekening mee houden als ik van u was. Anders is het het beste dat je eens contact opneemt met die firma zodat u later niet voor voldongen feiten staat.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Tijdens het bestellen op de site heb ik gemerkt dat het een licentie is voor 5 gebruikers.

Bedankt :wink:
Peterken
Premium Member
Premium Member

Hou er rekening mee dat wanneer je een document opmaakt met een 'exotisch font' dit anders uitziet als je het naar iemand stuurt die dit font niet heeft.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Peterken schreef:Hou er rekening mee dat wanneer je een document opmaakt met een 'exotisch font' dit anders uitziet als je het naar iemand stuurt die dit font niet heeft.
yep, i know. Zal hier gewoon intern worden gebruikt + voor het adrukken van bepaalde dingen. Het is niet de bedoeling dat we documenten doorsturen naar andere mensen die het lettertype niet hebben.

Toch bedankt voor de opmerking

Argon
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Peterken schreef:Hou er rekening mee dat wanneer je een document opmaakt met een 'exotisch font' dit anders uitziet als je het naar iemand stuurt die dit font niet heeft.
Pdf ... anyone ? Ik huiver van mensen die mij .doc(x) doorsturen ...
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”