Netwerk WINDOWS 2003

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
NetBiosKOS

http://www.revofx.com/helpme.jpg

Wat kan op de server maar niet op de clients ZIE HELPME.JPG
Modbreak:
TheOddity & Sub Zero
Topic moved, hoort hier beter thuis
En geen crossposting, andere thread verwijderd.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Om paars te verbinden met elkaar moet je gewoon in de RRAS server van je Win2K3 server een route toevoegen van je 192.168.1.x netwerk naar je 192.168.0.x netwerk ...

Je kan ook IP-forwarding opzetten ...

Maar zie dat dat je zeker een firewall installeert op je server (let op de rules dan voor het netwerk) want anders stel je heel je netwerk open!

Grtz Siske
NetBiosKOS

ik ben niet echt een genie in instellen ,

heb je soms een prentje of een nederlandse handleiding ? :cry: :|
PcINFO

ik denk bij static route , of bij dcph ?
POWERtcp

ik probeer dit ook al een hele tijd te doen en het lukt me niet.... :twisted:
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer

Ben hier absoluut geen kenner van, maar misschien kan een bridge tussen de 2 kaartjes van de 2003 server een oplossing zijn?
NuKeM
FIberXP

of een extra router , denk ik
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Normaal gezien kan een bridge dat perfect doen. Je hebt hiervoor aparte hardware toestelletjes, maar je kan dat simpel zelfmaken door in die pc twee NIC's te steken. Maar die bridge bestaat al: uwe server :).

Maar is wel iets raars met die ipranges.. waarom heb jij drie ip-ranges?
1. 192.168.1.x
2. 192.168.0.x
3. 192.168.16.x

Ik denk moest je de 3 iprange naar de tweede omzetten dan is die server een bridge en moet dat normaal wel lukken :). Of de tweede omzetten naar de derde.. volgens mij zit je hier met een ip-range té véél om goed te zijn. Maar waar je de exacte settings moet doen in Win2003 server.. geen idee.. niet direct ervaring mee.

Nog wat extra info over routers en bridges:
A Bridge is used to connect two different LAN's that use the same LAN protocol such as Novell IPX or TCP/IP. The bridge acts as an address filter, picking up packets from one LAN and passing on those packets intended for the other LAN. A bridge does not modify the packets or add anything to them. A bridge operates at the data link, Level 2 of the OSI model. A bridge uses the Media Access Control level addresses on LAN adapters to direct packets.

A Router is used to connect two networks that may not use the same LAN protocol. A router uses an inter-networking protocol which is understood by other routers and machines connected to each network. A router operates at the Network, Level 3 of the OSI model. A router uses an addressing scheme such as the Internet address scheme to direct packets.
I love it when a plan comes together!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

The Oddity schreef:Normaal gezien kan een bridge dat perfect doen. Je hebt hiervoor aparte hardware toestelletjes, maar je kan dat simpel zelfmaken door in die pc twee NIC's te steken. Maar die bridge bestaat al: uwe server :).
Een bridge veranderd niets aan de packets... dus daar kom je hier nergens mee, wat je nodig hebt is een router (of in dit geval IP forwarding op de server).

Volgens mij is de tekening fout... de onderste kaart heeft een foutief IP-adres, en kan zo nooit communiceren met zijn clients (tenzij het subnetmask anders staat dan 255.255.255.0, maar dan krijg je problemen met de andere kaart).
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

r2504,

Ik zie ook niet waarom de packets gewijzigd zouden moeten worden?

De twee lokale netweken (netwerkranges) moeten gewoon verbonden worden met elkaar...en dat kan normaal gezien prima met een Bridge...

Een router is immers nethetzelfde als een bridge.. doet exact hetzelfde.. enige opmerkelijk verschil dat er tussen router en bridge is.. is dat een bridge enkel met twee gelijke lan technologieen kan werken.. maw beide lans moeten of TCP/IP of Banyan OF AppleTalk OF ... IBM Token Ring OF .. gebruiken...

Een bridge kan geen TCP/IP netwerk met een AppleTalk netwerk verbinden.. dat kan een router wel :). Dus ik zie niet direct een probleem met het gebruik van een bridge hier..

Trouwens die bridge is.. er idd.. als dat onderste ip anders zou zijn.. lijkt mij ook een foutje.. maar ja...you never know eh
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”