Welke fritzbox?

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoi ,

Aangezien ik mijn scarlet one abbo ga opzeggen ben ik op zoek naar een VOIP oplossing. BGC discovery + fritzbox + een dommel account (als zij officiëel bevestigen dat de 480 kbits upload blijft zoals de andere turboline isp) .

Ik geraak echter niet uit aan al de verschillen tussen de verschillende fritzboxen ...daarenboven lijkt het of er oude en nieuwere versies in omloop zijn ... en dus vraag ik me af waar de significante verschillen dan wel zitten.

Heb nodig :
  • Lfline aansluiting (voor de inkomende discoveryline oproepen)
  • Automatisch (zonder prefix of wat dan ook) alle uitgaande oproepen via VOIP laten verlopen..
    eventueel manueel via een prefix uitbellen via bgc discovery of een andere sip provider en eventueel een automatische detectie om de uitgaande oproepen bij uitval internetverbinding toch te laten plaatsvinden via bgc discovery .
    Dit lijken mij instellingen die iedere fritzbox wel aankan?
Het ding moet router functie hebben met QOS voor de voip en een adsl modem (lijkt me aanwezig bij alle fritzboxen ?) ... een switch met 4 poorten hoeft niet ...daar mijn bedraad netwerk op de bovenverdieping is en daar al een switch voorzien is.
  • Draadloos is een pluspunt aangezien er een laptop aanwezig is. Al zou ik wired en draadloos graag tegen elkaar afwegen ...
Welke fritzboxen zijn ideaal voor mij? En waar kan ik ze het best aankopen (online winkel , aangezien ik ze bij geen enkele grote keten of pc boer weet staan ... integenstelling tot het veel duurdere skype waarmee naar uw kop wordt gesmeten) ?

Ps: eventueel andere routers als fritzboxen zijn ook toegestaan .. zoals de zyxell ... maar k hoor graag jullie argumenten :)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ph4t
Plus Member
Plus Member

Ik heb Fritz!box 7140 en die kan alles wat je hebt gevraagd. Het is best om de manual door te bladeren...
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ph4t schreef:Ik heb Fritz!box 7140 en die kan alles wat je hebt gevraagd. Het is best om de manual door te bladeren...
idem hier. heb hem goeie maand en ben er zeer content van. kan je oa aankopen via netfoon-voip.be , voipsolutions.be of ebay. naar het schijnt kan je ook goedkope duitse fritzbox 7050 annex B relatief gemakkelijk flashen om hier te gebruiken, zie ook ip-phone-forum.de

Je kan ook een ATA kopen natuurlijk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Fluppeke schreef:Ik geraak echter niet uit aan al de verschillen tussen de verschillende fritzboxen ...
Kijk eens op www.avm.de, want er zijn inderdaad wel wat types in omloop.

Echter, de meest gebruikte zijn:

7050: ISDN mogelijk, 2 LAN poorten, 3 TEL poorten
7140: geen ISDN mogelijk, 4 LAN poorten, 2 TEL poorten
7170: ISDN mogelijk, 4 LAN poorten, 3 TEL poorten
7270: nieuw vlaggeschip, ingebouwd DECT basisstation, 802.11n (WiFi), G.722 (wideband audio), ADSL2+ & VDSL, ...

Deze hebben allemaal een FXO poort (aansluiting voor je vaste lijn), Wifi (zelfs in/uit te schakelen via een code op je telefoons), kunnen automatisch (via belregels) alle oproepen via een operator naar keuze laten verlopen (of via een prefix geforceerd kiezen), bij uitval Internet kunnen ze overschakelen naar de vaste lijn, QoS, ...

PS. Let wel op de juiste annex versie
Fluppeke schreef:Lfline aansluiting (voor de inkomende discoveryline oproepen)
Een "Lifeline" betekent eigenlijk een poort die gebruikt wordt in niet-normale omstandigheden (als de spanning wegvalt). Dat is niet het geval bij de Fritz!box. Als er geen elektriciteit is, kan je niet meer bellen! (de Fritz!box heeft wel een instelling om (naar keuze) de vaste lijn te gebruiken als er geen Internetverbinding is).

Wat jij bedoelt is een "FXO poort" (gebruik kunnen maken, in normale omstandigheden, van de vaste lijn)
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zou deze kunnen voldoen ?
http://www.avm.de/de/Produkte/FRITZBox/ ... index.html
Heb ik gevonden voor 107 € exl port

Btw als k een switch op een switch aansluit ... vertraagd dit het netwerk ? Of is dit onmerkbaar (andere poorten van switch 1 ingebouwd in de fritzbox worden niet gebruikt
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Fluppeke schreef:Zou deze kunnen voldoen ?
dat is een annex B
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Fluppeke schreef:Zou deze kunnen voldoen ?
Mits een beetje geduld, kan je op eBay een Duitse 7050 vinden voor zo'n 60,- euro. Deze zijn eenvoudig naar annex A te flashen (heb dat al een paar keer gedaan zonder problemen).
Fluppeke schreef:Btw als k een switch op een switch aansluit ... vertraagd dit het netwerk ? Of is dit onmerkbaar (andere poorten van switch 1 ingebouwd in de fritzbox worden niet gebruikt
Dat gaat een niet-merkbare vertraging opleveren.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”