Mijn dochter kan geen ms words documenten op haar labtop openen, ze heeft er het vista besturingssysteem op staan.
Als ze works documenten naar mij opstuurd, kan ik ze niet openen in words met mijn XP pc.
Wie kan mij helpen ?
mvg,
Polle
MS Works-Words
Toch niet geslaagd. Wel een office 2000 (words) document op Vista works kunnen "ontcijferen". Maar andersom NIET. M.a.w. een works document kan niet open gedaan worden met words.polle schreef:J e bent een kei Maglor. B E D A N K T
Ook naar mijn pc verkoper gebeld...en die bevestigd dat.
Samengevat:
Als je met een pc (vista) een document naar iemand stuurt, en die heeft GEEN vista, kan de ontvanger dit niet lezen.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Noch Office Word, noch Works hebben iets met Vista te maken.
En je kan in Works ongetwijfeld als op te slaan formaat voor Office Word kiezen, en dus die documenten uitwisselen met mensen die wél Office hebben.
En je kan in Works ongetwijfeld als op te slaan formaat voor Office Word kiezen, en dus die documenten uitwisselen met mensen die wél Office hebben.
Sorry, ben een leek op pensioen. Dus om zeker te zijn dat je documentenmeon schreef:Noch Office Word, noch Works hebben iets met Vista te maken.
bij "alle" personen aan komen moet je:
Als je vista heb (automatisch ook Works) moet je je documenten opslaan in Words en Works en dan mailen met beide als "bijvoegsel"
mvg,
Polle
- meon
- Administrator
Opnieuw:
a) het is Word, niet Words
b) Works heeft niks met Vista te maken, het is nu toevallig bij je dochter zo
c) Works is een soort 'light' Excel + Word + vanalles een beetje.
d) Als je een document in Works maakt, en het als Works-document opsla ga je het enkel in Works kunnen openen. Je kan naar alle waarschijnlijkheid in Works bij het opslaan ook kiezen voor een ander bestandsformaat, bijvoorbeeld dat van Word, waardoor anderen die wel Word hebben, maar geen Works het wél kunnen openen indien je dit doormailt of op een USB-stick zet.
a) het is Word, niet Words
b) Works heeft niks met Vista te maken, het is nu toevallig bij je dochter zo
c) Works is een soort 'light' Excel + Word + vanalles een beetje.
d) Als je een document in Works maakt, en het als Works-document opsla ga je het enkel in Works kunnen openen. Je kan naar alle waarschijnlijkheid in Works bij het opslaan ook kiezen voor een ander bestandsformaat, bijvoorbeeld dat van Word, waardoor anderen die wel Word hebben, maar geen Works het wél kunnen openen indien je dit doormailt of op een USB-stick zet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
... zorgen dat je document in een formaat gegoten is dat algemeen eenvoudig gelezen kan worden, zoals PDF.polle schreef:Dus om zeker te zijn dat je documenten
bij "alle" personen aan komen moet je:
Met CutePDF bijvoorbeeld kan je documenten omzetten naar PDF...
Al weer wat opzoekingen gedaan vandaag. Als je Works op je (meestal Vista besturing) pc heb staan...ben je verplicht MS office 2007 extra aan te kopen (+/- 350 €)
Als je dit niet doet kan 85% je tekstdocumenten niet lezen per e-mail, en omgekeerd...als je zelf ontvangt.
Slim van Microsoft om "goedkope" laptops in "den" Aldi te verkopen....vind ik.
Als je dit niet doet kan 85% je tekstdocumenten niet lezen per e-mail, en omgekeerd...als je zelf ontvangt.
Laatst gewijzigd door polle 24 jan 2008, 13:19, in totaal 1 gewijzigd.
- meon
- Administrator
Niets houdt je tegen om OpenOffice.org te gebruiken, een vrije (in dit geval ook gratis) tegenhanger van Microsoft Office. Je hebt dan geen Word, maar Write, geen Excel maar Calc, enz... Is behoorlijk goed in staat Microsoft Office documenten te lezen en te schrijven en qua gebruiksgemak bijna gelijkwaardig aan de Microsoft-variant.
Als je toch nog geld wilt uitgeven, maar er niet het hogergenoemde bedrag kwijt wil kan je ook nog kijken naar Ability Office dat heel erg op Office 2002 lijkt en bijna dezelfde ondersteuning biedt.
Als je toch nog geld wilt uitgeven, maar er niet het hogergenoemde bedrag kwijt wil kan je ook nog kijken naar Ability Office dat heel erg op Office 2002 lijkt en bijna dezelfde ondersteuning biedt.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 10 keer
even OT: 't is laPtop. O je schoot, niet in het labopolle schreef: Slim van Microsoft om "goedkope" labtops in "den" Aldi te verkopen....vind ik.

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 6 keer
voor zover ik weet, verkoopt Microsoft geen laptopsSlim van Microsoft om "goedkope" laptops in "den" Aldi te verkopen
Als het maar voor Word en Excel is, moet je echt geen 350 euro uitgeven hoor. Zoek maar eens op Office Student & Homeben je verplicht MS office 2007 extra aan te kopen (+/- 350 €)
Polleke Polleke Polleke ... hoeveel onzin staat er hier niet in 1 post.polle schreef:Al weer wat opzoekingen gedaan vandaag. Als je Works op je (meestal Vista besturing) pc heb staan...ben je verplicht MS office 2007 extra aan te kopen (+/- 350 €)
1) works en meestal Vista is niet echt correct te noemen. Works word heel vaak bij laptops geleverd als low-budget tekstverwerker.
2) Verplicht MS Office 2007 extra aan te kopen. Ook hier zijn waardige alternatieven te vinden die geen geld kosten. Open Office om maar iets te noemen
3) Zoals reeds eerder aangehaald ... Microsoft verkoopt geen laptops. In den Aldi kunt ge wel regelmatig een laptop kopen die waar biedt voor het geld dat je ervoor neertelt. Maar voor zover ik weet is het merk Medion.
4) En als ik je topic zo even doorlees lijkt het mij jammer dat je een laptop gekocht hebt in "den" Aldi. Misschien had je beter even gaan informeren bij je lokale PC-boer om de hoek. De aankoop zou iets duurder uitgevallen zijn, maar de service was wellicht beter geweest dan wat jij in den Aldi krijgt.
Maar, je hebt de weg naar Userbase gevonden en de goodwill van heel wat leden zal je wel wegwijs maken op je laptop.