Ik heb gisteren een nieuwe monitor gekocht(samsung 225mw) met hdmi aansluiting en men grafische kaart(nvidia 8500gt 512mb) heeft ook een hdmi aansluiting.
nu is men vraag of ik een hdmi kabel kan gebruiken ipv vga om zo betere kwaliteit te bekomen bij het afspelen van dvds enzo?
Hdmi Graka -> Hdmi monitor
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
- Contacteer:
HDMI geeft normaal dezelfde kwaliteit als DVI , beide zijn digitaal.
Een analoge VGA kabel (D-sub) is kwalitatief minder goed omdat er van digitaal naar analoog omgezet wordt in de grafische kaart en dan nog eens terug in je TFT scherm of LCD/plasma TV.
De plugjes van HDMI zijn wel heel klein en niet zo stevig in vgl met DVI .. voordeel is wel dat je geluid kan meesturen over je HDMI kabeltje (als je dat wil ... als je er een versterker achterhangt ofzo heb je daar niet veel aan)
Wat ga je aan die LCD Tv hangen ? Je PC ?
Een analoge VGA kabel (D-sub) is kwalitatief minder goed omdat er van digitaal naar analoog omgezet wordt in de grafische kaart en dan nog eens terug in je TFT scherm of LCD/plasma TV.
De plugjes van HDMI zijn wel heel klein en niet zo stevig in vgl met DVI .. voordeel is wel dat je geluid kan meesturen over je HDMI kabeltje (als je dat wil ... als je er een versterker achterhangt ofzo heb je daar niet veel aan)
Wat ga je aan die LCD Tv hangen ? Je PC ?
Floris Bakker for president!
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
De kwaliteit zou moeten verbeteren, ik heb geen hdmi aansluiting op mijn GFX card maar dat is aangesloten met een dvi kabel en zo naar de tv met een hdmi aansluiting wat toch mooi beeld oplevert.OmarH schreef:Ik heb gisteren een nieuwe monitor gekocht(samsung 225mw) met hdmi aansluiting en men grafische kaart(nvidia 8500gt 512mb) heeft ook een hdmi aansluiting.
nu is men vraag of ik een hdmi kabel kan gebruiken ipv vga om zo betere kwaliteit te bekomen bij het afspelen van dvds enzo?
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ik zou eveneens bij DVI blijven.
Ik gebruik beiden, HDMI en DVI. Het kan aan mijn TV gelegen zijn maar HDMI geeft (soms) storingen in het geluid. (lichte "crackling")
Dat geluidskabeltje meer zal nu ook de zaak niet maken, als ge de kabelbundel moest zien die op mijn TV toekomt
Ik gebruik beiden, HDMI en DVI. Het kan aan mijn TV gelegen zijn maar HDMI geeft (soms) storingen in het geluid. (lichte "crackling")
Dat geluidskabeltje meer zal nu ook de zaak niet maken, als ge de kabelbundel moest zien die op mijn TV toekomt

- brooklyn
- Elite Poster
Ik heb een dvd speler met hdmi en een dvd speler met scart en ik moet zeggen dat beiden hetzelfde beeld geven.
om beelden te streamen van pc naar plasma gebruik ik dvi--->hdmi
om beelden te streamen van pc naar plasma gebruik ik dvi--->hdmi

PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
HDMI en DVI is just hetzelfde. Enkel zit er bij HDMI nog geluid bij, maar voor beeld is het een identiek signaal.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 771 keer
- Recent bedankt: 3 keer
QFT.DarthDavy schreef:HDMI en DVI is just hetzelfde. Enkel zit er bij HDMI nog geluid bij, maar voor beeld is het een identiek signaal.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz