BSOD

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik krijg de laatste tijd af en toe een BSOD. Meestal kan ik niet achterhalen waarom (ik doe niks speciaal) maar het gebeurt wel elke keer ik appserv installeer en dan naar http://localhost surf.

De uitleg die het Windows rapport verschaft is dat het een device driver probleem is, nl een driver die stopt en windows crasht. Er zou meer uitleg staan op het blauw scherm maar dat blijft slechts een seconde voordat de boel heropstart, dus dat kan ik niet lezen :(.

Dit is een acer laptop met windows xp sp2. De enige driver die ik al ooit geupdate heb is mijn sound driver. Dit is nu niet de laatste nieuwe versie, dus die probeer ik nu even te downloaden om te updaten. Het gebeurt echter niet specifiek als ik sound probeer af te spelen.

Daarnet is hij twee keer gecrasht, toen lag azureus aan. Nu heb ik het niet aangelegd en voorlopig geen crash. Ik heb echter al crashes gehad zonder aureus ook...

Kan iemand mij helpen? :(
U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Type probleem

Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)

Is er een oplossing beschikbaar?

Nee

Wat betekent dit probleem?

Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient uw computer opnieuw op te starten.

Oorzaak

Onbekend

Computersymptomen

Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Start > Uitvoeren > "compmgmt.msc" intikken > ENTER > Logboeken > Toepassing en Systeem kiezen en bekijken welk rapport die BSOD geeft.
Maak dan een screenshot of copy past de tekst van die rapporten hier.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Dit zijn, denk ik, diegene die hierop betrekking kunnen hebben.

Ik zie in één ervan dat de nvidia driver gestopt is, maar ik vind deze niet terug voor de 1e crash van de dag.
Bijlagen
1.PNG
(158.85 KiB) 18 keer gedownload
2.PNG
(156.34 KiB) 20 keer gedownload
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

nummer 3
Bijlagen
3.PNG
(159.74 KiB) 17 keer gedownload
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ken schreef:Start > Uitvoeren > "compmgmt.msc" intikken > ENTER > Logboeken > Toepassing en Systeem kiezen en bekijken welk rapport die BSOD geeft.
Wat nen omweg :). Uitvoeren > eventvwr, enter ;)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Trouwens, als ge een BSOD hebt gehad wordt er een minidump gemaakt in %windir%\minidump . In principe zou ge da via symbol-files moeten kunnen analyseren waarom uw computer crashed. Helaas ken ik daar niet genoeg van :). (hier de locaties van de symbols: http://www.microsoft.com/whdc/devtools/ ... olpkg.mspx en de debugger: http://www.microsoft.com/whdc/devtools/ ... llx86.mspx )
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ik heb beide minidumps attached. Kan iemand die analyseren?

Edit: daarnet nog even aureus anagelegd, opnieuw crash. Ik denk dat dus zowel apache als aureus de crash veroorzaken maar er moet toch een achterliggende reden zijn? Gedragen beide zich niet als servers?
Bijlagen
Minidump.rar
(45.06 KiB) 36 keer gedownload
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”