Een beetje tendentieus qua titel, maar soit.
Onlangs ben ik van werk veranderd, en in de periode tussen de twee werken nam ik mijn GSM-nummer ter persoonlijken titel over. Voorheen had ik een Proximus data-abonnement (voor Blackberry, op naam van mijn vorige werkgever), en bij de overdracht van het nummer naar mezelf heb ik een zo goedkoop mogelijk abonnement gevraagd. Dat bleek Smile 20 of iets dergelijks te zijn.
Aan de vriendelijke man aan de andere kant van de lijn zei ik duidelijk dat ik dat abonnement niet lang ging houden (het nummer zou door mijn volgende werkgever worden overgenomen), en dat ik een zo laag mogelijke abonnementskost wou. Alles gebeurde via de telefoon, en ik heb dus geen abonnementscontract getekend, enkel een verandering aangevraagd. Ondertussen (2 maand later) is het nummer overgenomen door mijn nieuwe werkgever, en loopt de gsm-dienst via Mobistar.
Nu krijg ik een factuur van 56 euro van Proximus, wegens vroegtijdige stopzetting van het abonnement! De algemene voorwaarden op de achterzijde van de factuur vermelden dat een pro-rata kan aangerekend worden bij eventuele vroegtijdige verbreking van het contract. Nergens heb ik iets gezien dat mijn abonnement een duurtijd had, en mocht ik al zoiets gezien hebben, dan heb ik het zeker niet getekend (want ik heb namelijk niets getekend).
De factuur zal ik dus betwisten, maar hebben andere mensen gelijkaardige praktijken meegemaakt?
Proximus rekent 56 euro aan voor nummeroverdracht
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Bij het overdragen van een nummer van een 'oud' abonnement naar een nieuw abonnement binnen de contractstermijn zijn er kosten. Bij een smile bundel heb je de keuze voor een contractstermijn per maand of per jaar dacht ik. Te zien wat je gekozen hebt dus... Meestal smeren ze je het jaarlijks contract aan.
- AgentVortex
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
sneu dat ik het je moet zeggen, maar je "hangt eraan" ...
Best van zulke dingen altijd vergezeld te laten gaan van geschreven documenten, teneinde je te wapenen tegen plotselinge verassingen ...
Succes !
mvg,
mr. V.
Best van zulke dingen altijd vergezeld te laten gaan van geschreven documenten, teneinde je te wapenen tegen plotselinge verassingen ...
Succes !
mvg,
mr. V.
-
- Elite Poster
gsm nummer komt op een andere klantennaam te staan. is dus nieuw contract. zo simpel is het en ook doodlogisch.
en astrolon, voor je weer commentaar geeft
, dit zou ik evenzeer logisch vinden mocht ik niet voor belgacom werken.
en astrolon, voor je weer commentaar geeft

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
inderdaad, een nieuw contract enz, daar heb je gelijk bij, maar als het een welopgevoede medewerker was geweest, had die erop gewezen dat bij een vroegtijdige opzegging er kosten waren, toen de topicstarter vermeldde dat het voor korte duur was.hollebollegijs schreef:gsm nummer komt op een andere klantennaam te staan. is dus nieuw contract. zo simpel is het en ook doodlogisch.
en astrolon, voor je weer commentaar geeft, dit zou ik evenzeer logisch vinden mocht ik niet voor belgacom werken.
Maarja, dat valt onder proactieve klantenservice (je klant op voorhand inlichten dat je hem gaat naaien

-
- Elite Poster
sorry maar een medewerker van eerder welke klantendienst van eerder welke firma kan niet aan alles denken hoor.FlashBlue schreef:inderdaad, een nieuw contract enz, daar heb je gelijk bij, maar als het een welopgevoede medewerker was geweest, had die erop gewezen dat bij een vroegtijdige opzegging er kosten waren, toen de topicstarter vermeldde dat het voor korte duur was.hollebollegijs schreef:gsm nummer komt op een andere klantennaam te staan. is dus nieuw contract. zo simpel is het en ook doodlogisch.
en astrolon, voor je weer commentaar geeft, dit zou ik evenzeer logisch vinden mocht ik niet voor belgacom werken.
Maarja, dat valt onder klantenservice, en dat bestaat daar niet he
- AgentVortex
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
kleine nuance ...hollebollegijs schreef:sorry maar een medewerker van eerder welke klantendienst van eerder welke firma kan niet aan alles denken hoor.FlashBlue schreef:inderdaad, een nieuw contract enz, daar heb je gelijk bij, maar als het een welopgevoede medewerker was geweest, had die erop gewezen dat bij een vroegtijdige opzegging er kosten waren, toen de topicstarter vermeldde dat het voor korte duur was.hollebollegijs schreef:gsm nummer komt op een andere klantennaam te staan. is dus nieuw contract. zo simpel is het en ook doodlogisch.
proactiviteit valt niet onder de noemer "aan alles denken", dat is eerder een persoonlijke commerciele ingesteldheid ...
ne goeie "sales" heeft dat allemaal onder de arm, kan wel begrijpen dat ne "startbaanovereenkomst" op één of ander callcenter in de Jezusstraat nog ni over die eigenschappen beschikt ...
my two cents
xxx
-
- Elite Poster
ik heb het nog eens gelezen. een overdracht van nummer kan niet telefonisch, vermits beide partijen schriftelijk hun akkoord moeten geven.LaundroMat schreef:Een beetje tendentieus qua titel, maar soit.
Onlangs ben ik van werk veranderd, en in de periode tussen de twee werken nam ik mijn GSM-nummer ter persoonlijken titel over. Voorheen had ik een Proximus data-abonnement (voor Blackberry, op naam van mijn vorige werkgever), en bij de overdracht van het nummer naar mezelf heb ik een zo goedkoop mogelijk abonnement gevraagd. Dat bleek Smile 20 of iets dergelijks te zijn.
Aan de vriendelijke man aan de andere kant van de lijn zei ik duidelijk dat ik dat abonnement niet lang ging houden (het nummer zou door mijn volgende werkgever worden overgenomen), en dat ik een zo laag mogelijke abonnementskost wou. Alles gebeurde via de telefoon, en ik heb dus geen abonnementscontract getekend, enkel een verandering aangevraagd. Ondertussen (2 maand later) is het nummer overgenomen door mijn nieuwe werkgever, en loopt de gsm-dienst via Mobistar.
Nu krijg ik een factuur van 56 euro van Proximus, wegens vroegtijdige stopzetting van het abonnement! De algemene voorwaarden op de achterzijde van de factuur vermelden dat een pro-rata kan aangerekend worden bij eventuele vroegtijdige verbreking van het contract. Nergens heb ik iets gezien dat mijn abonnement een duurtijd had, en mocht ik al zoiets gezien hebben, dan heb ik het zeker niet getekend (want ik heb namelijk niets getekend).
De factuur zal ik dus betwisten, maar hebben andere mensen gelijkaardige praktijken meegemaakt?
dus dat je deze factuur aanvecht, daar heb je gelijk in.
-
- Elite Poster
opgelet een sales account vergelijken met een medewerker van de residentiele klantendienst is gevaarlijk hoor.AgentVortex schreef:kleine nuance ...hollebollegijs schreef:sorry maar een medewerker van eerder welke klantendienst van eerder welke firma kan niet aan alles denken hoor.FlashBlue schreef:inderdaad, een nieuw contract enz, daar heb je gelijk bij, maar als het een welopgevoede medewerker was geweest, had die erop gewezen dat bij een vroegtijdige opzegging er kosten waren, toen de topicstarter vermeldde dat het voor korte duur was.hollebollegijs schreef:gsm nummer komt op een andere klantennaam te staan. is dus nieuw contract. zo simpel is het en ook doodlogisch.
proactiviteit valt niet onder de noemer "aan alles denken", dat is eerder een persoonlijke commerciele ingesteldheid ...
ne goeie "sales" heeft dat allemaal onder de arm, kan wel begrijpen dat ne "startbaanovereenkomst" op één of ander callcenter in de Jezusstraat nog ni over die eigenschappen beschikt ...
my two cents
xxx
- Ken
- Elite Poster
Duidelijk een verschil, ook bij Telenethollebollegijs schreef:opgelet een sales account vergelijken met een medewerker van de residentiele klantendienst is gevaarlijk hoor.

-
- Pro Member
De nummeroverdracht is schriftelijk gebeurd, maar het nieuwe type abonnement werd telefonisch beklonken. En het is voor het stopzetten van dat abonnement dat ik aangerekend word. (Betekent wat jij zegt trouwens dat een nieuw abonnement aangaan - dwz een bestaand abonnement veranderen - ook niet zonder schriftelijk akkoord van beide partijen kan?)hollebollegijs schreef: ik heb het nog eens gelezen. een overdracht van nummer kan niet telefonisch, vermits beide partijen schriftelijk hun akkoord moeten geven.
Veel proactiviteit vroeg ik niet van hem; het enige wat ik wel mag verwachten is dat hij me meegeeft dat het contract een minimumduur van 1 jaar heeft, wat hij nooit gedaan heeft.hollebollegijs schreef: sorry maar een medewerker van eerder welke klantendienst van eerder welke firma kan niet aan alles denken hoor.
Nu, ik schrijf straks eens een briefje, en we zien wel wat er gebeurt.
-
- Elite Poster
beide partijen moeten akkoord gaan.LaundroMat schreef:De nummeroverdracht is schriftelijk gebeurd, maar het nieuwe type abonnement werd telefonisch beklonken. En het is voor het stopzetten van dat abonnement dat ik aangerekend word. (Betekent wat jij zegt trouwens dat een nieuw abonnement aangaan - dwz een bestaand abonnement veranderen - ook niet zonder schriftelijk akkoord van beide partijen kan?)hollebollegijs schreef: ik heb het nog eens gelezen. een overdracht van nummer kan niet telefonisch, vermits beide partijen schriftelijk hun akkoord moeten geven.
Veel proactiviteit vroeg ik niet van hem; het enige wat ik wel mag verwachten is dat hij me meegeeft dat het contract een minimumduur van 1 jaar heeft, wat hij nooit gedaan heeft.hollebollegijs schreef: sorry maar een medewerker van eerder welke klantendienst van eerder welke firma kan niet aan alles denken hoor.
Nu, ik schrijf straks eens een briefje, en we zien wel wat er gebeurt.
stel als je buurman je wagen wil overkopen, kan dat ook maar als beiden partijen akkoord gaan hé.
-
- Pro Member
Aha, zo zat het dus. Het oorspronkelijk abonnement dat door mijn vorige werknemer was aangegaan had een minimumduur van 15 maanden. Toen ik het nummer overnam en het abonnement stopzette waren die 15 maanden nog niet voorbij, vandaar dat ik de resterende maanden nog moest betalen.
Nu, chapeau voor Proximus, want de man aan de andere kant van de telefoon heeft een geste losgekregen bij zijn commerciële dienst en er voor gezorgd dat ik die 57 euro niet meer hoef te betalen (omdat ik al zo lang klant was).
De volgende keer dat ik een gsm-provider moet kiezen wordt het hen dus weer. Good job.
Nu, chapeau voor Proximus, want de man aan de andere kant van de telefoon heeft een geste losgekregen bij zijn commerciële dienst en er voor gezorgd dat ik die 57 euro niet meer hoef te betalen (omdat ik al zo lang klant was).
De volgende keer dat ik een gsm-provider moet kiezen wordt het hen dus weer. Good job.
- Ken
- Elite Poster
Dan zijn de kosten voor je vorige werknemer indien hij akkoord gaat om het nummer over te zetten en om deze mogelijke opzegkosten te betalen.LaundroMat schreef:Aha, zo zat het dus. Het oorspronkelijk abonnement dat door mijn vorige werknemer was aangegaan had een minimumduur van 15 maanden. Toen ik het nummer overnam en het abonnement stopzette waren die 15 maanden nog niet voorbij, vandaar dat ik de resterende maanden nog moest betalen.
Wat je best doet is meteen een GSM of een SIM kaart vragen bij je nieuwe werkgever en hou dan je eigen nummer voor privé.
Nu het is opgelost... Bij Proximus is het wel heel wat anders dan wanneer je naar bvb Mobistar zou bellen... Zeker op commercieel vlak dan.

Leuk dit te horen.
Effe ter info indien je contract van onbepaalde duur is en je doet een overname naar een andere naam is dit NIET een verlenging. Overdracht bij Proximus is anders dan een overdracht bij Belgacom he Hollebollegijs dit zou je moeten weten.
Effe ter info indien je contract van onbepaalde duur is en je doet een overname naar een andere naam is dit NIET een verlenging. Overdracht bij Proximus is anders dan een overdracht bij Belgacom he Hollebollegijs dit zou je moeten weten.
The world is not enough!