Anonymous mixed Proxy Cascade

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

In de post
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 9815#19815
opperde ik dat zo'n proxy cascade misschien DE oplossing is voor mensen die spam krijgen na het bezoeken van bepaalde sites.
Laat ons een kat een kat noemen, Sex- en Wares-sites WORDEN druk bezocht dat ondervind ik bij vrienden en familie waar ik prutsen van hun PC moet halen. (Ikzelf ben al een beetje te oud voor die zaken... Hehe :-( )
Indien de providers zelf zoiets moesten opzetten, (gemakkelijk in en uit te schakelen), zou dit de Spam-mail die ze nu te verwerken krijgen niet drastisch verminderen ?
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

het zal niet veel uithalen vrees ik, want de meeste spam komt door het verkeerde gebruik van je email adres, op die sites die je aanhaalt moet je meestal een email adres ingeven
ook op verkeerde siten een mail adres ingeven zorgt voor spam

zoals ook al gezegd is geweest: de mopjes mails/kettingmails bevatteen ook een schat aan gebruikte mailadressen als deze n iet via bcc zjn doorgemaild
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mahi,

Ik ga volledig akkoord met Sensei...

Door zo'n systeem zal je héél wat vuiligheid en ambetante proggies van je pc zelf afhouden.. maar dat heeft weinig met Spam te zien..

Spam krijg je in overvloed en dus het meest door gewoon ergens uw eigen emailadres in een verkeerde form in te geven.. ik denk maar aan reclames voor 2 weken gratis..weet ik véél wat etc etc..

Maw: zolang het gedrag van diegene die achter de pc niet veranderd en het gedrag van véél mensen ivm emailen.. zal het spam probleem zo niet opgelost kunnen worden ;-)
I love it when a plan comes together!
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

tja, als ge een adres wilt ingeven, maakt dan een hotmailadres aan he...
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Yep, OK, dan had ik het verkeerd voor.
Dus Spam zijn enkel ongewenste E-mails en niet al de andere prutsen die op hun PCs terechtkomen.
Me gesnopen :-)
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Sandman
Pro Member
Pro Member

ja, idd spam is enkel van die flutmails, om ff een kleine verdere introductie te geven:

adware: zooi die op je pc komt en reclame naar je toezend, dat kan spam zijn, dat kunnen pop-ups zijn ea

Spyware: zooi die op je pc komt en je gedragingen gaat doorgeven (of andere, gevaarlijkere spullen doorgeven)

malware: zooi die op je pc terchtkomt om schade te veroorzaken, beetje te vgl met deel virussen, maar verspreidt zichzelf niet.

Crapware: ong.hetzelfde als malware...

Zo zal ik er nog wat benamingen vergeten, maar dat maakt niet uit, Zo een progje kan onder verschillende categoriën vallen, maar voor mij (en velen) is het pure rotzooi ... )
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”