Mobiel internet

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zou graag met mijn laptop via mijn gsm online gaan (sporadisch) .. enkel msn en e-mail (gmail) .. downloaden en veel surfen zou ik niet doen.
Ik zoek uiteraard achter een betaalbare oplossing .. een snelheid van 56 K zou ideaal zijn)

(dit zou ik ook als backup willen gebruiken wanneer ik binnenkort van isp verander op mijn vaste lijn (adsl account) ... en downtime verwacht tijdens de overschakeling).

Momenteel kan ik met mijn gsm (simyo) online via een inbelverbinding van edpnet (laptop via BT verbonden met mn gsm)... echter maar aan 9.6K .. (wat normaal zou zijn voor dit soort verbinding) .. kost 5cent / min (tarief van simyo om naar vaste lijnen te bellen)

Wil ik 56 K moet ik via GPRS surfen ...
klopt het dat je voor 0.5 €/uur kan surfen?
Of is dit totaal niet mogelijk wegens limieten (opstart msn , opladen gmail website ..) .. ?

En hoe stel je een gprs verbinding in ? ( instellingen op laptop enz ..)
Bij wie kan je het best terecht voor gprs (mobistar/base/proxi)

3G abbonement van proximus lijkt me veel te duur .. en daar hang ik dan minstens een jaar aan vast
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

Fluppeke schreef:Ik zou graag met mijn laptop via mijn gsm online gaan (sporadisch) .. enkel msn en e-mail (gmail) .. downloaden en veel surfen zou ik niet doen.
Ik zoek uiteraard achter een betaalbare oplossing .. een snelheid van 56 K zou ideaal zijn)

(dit zou ik ook als backup willen gebruiken wanneer ik binnenkort van isp verander op mijn vaste lijn (adsl account) ... en downtime verwacht tijdens de overschakeling).

Momenteel kan ik met mijn gsm (simyo) online via een inbelverbinding van edpnet (laptop via BT verbonden met mn gsm)... echter maar aan 9.6K .. (wat normaal zou zijn voor dit soort verbinding) .. kost 5cent / min (tarief van simyo om naar vaste lijnen te bellen)

Wil ik 56 K moet ik via GPRS surfen ...
klopt het dat je voor 0.5 €/uur kan surfen?
Of is dit totaal niet mogelijk wegens limieten (opstart msn , opladen gmail website ..) .. ?

En hoe stel je een gprs verbinding in ? ( instellingen op laptop enz ..)
Bij wie kan je het best terecht voor gprs (mobistar/base/proxi)

3G abbonement van proximus lijkt me veel te duur .. en daar hang ik dan minstens een jaar aan vast
bij welke provider ben je voor je vaste internetabo? een aantal van deze bieden ook mobile internet aan.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster

Scarlet en dat gaat naar dommel.
ik voorzie een periode zonder internet omdat eerst de discovery line moet worden aangevraagd/geactiveerd voor dat dommel met de activatie begint.

Het zou dus leuk zijn om af en toe via gsm op internet te kunnen (discovery line is geen optie met die toeslag van 20cent/min).

Liefst een zo goedkoop mogelijke oplossing aan een snelheid van rond 56K.
Momenteel kan ik via edpnet inbelverbinding online aan 9.6K. Wat zeer traag is en bevondien per tijdseenheid wordt getariffiêerd (5cent/min met simyo)

Mssn dat gprs hier de oplossing is .. maar daar weet ik weinig over.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Mobistar Internet Everywhere?
http://offer.mobistar.be/nl/aanbod/inte ... everywhere
5 euro per maand + 1 euro per dag voor 1 GB.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster

Kan ik die usb modem vervangen door een gprs gsm? (waar ik dan de simkaart moet van wisselen aangezien deze simkaart enkel data en sms is (en geen voice)?
Of kan er met de usb modem op sommige plaatsen hogere snelheden worden gehaald dan gprs (bijv via edge/umts/3g toestanden)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik kan veel blabla typen, maar het antwoord is: ja.
Ik heb die modem hier; 't is erg gebruiksvriendelijk en haal overal minstens 200k (EDGE).
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”