Deze vraag omdat mijn huisbaas het ook niet zeker weet en ik het ook niet durf vragen aan Belgacom uit vrees dat ze dingen gaan doen die ik niet gevraagd heb.
Ik verhuis volgende maand naar een woning waar - volgens mijn huisbaas - alle voorzieningen er liggen. De vorige huurders hadden evenwel geen vaste lijn en enkel internet via Telenet. Ik heb een vijfpolige aansluiting zien zitten in de keuken. Boven hadden ik geen zien zitten, maar blijkbaar zitten de kabels wel klaar in één van de kamers daar en moet er juist een dekplaatje vervangen worden door nog een vijfpolige aansluiting. Deze wordt in principe op mijn vraag daar vandaag geïnstalleerd.
Nu merkte mijn huisbaas wel op dat er nog een aansluiting moet gevraagd worden aan Belgacom en dat ik dat zo snel mogelijk moet doen. Nu vraag ik mij af wat hij daarmee bedoeld. Aangezien de kabels er liggen moet ik toch gewoon een weekje voor mijn verhuis een dagje met Belgacom afspreken zodat zij mijn huidige telefoonnummer (ik heb een Classic lijn) overzetten naar mijn nieuwe adres en mijn ADSL signaal erop actief houden (ik heb Dommel ADSL).
Of moet er toch ook nog eerst iets anders aangevraagd worden aangezien het huis in kwestie nog nooit eerder op Belgacom telefonie aangesloten geweest is? Het huis is pas in 2006 gebouwd.
Vraagje ivm verhuis
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
De vraag is of er al een telefoonkabel van straat naar binnen ligt. De beste manier om dit te weten is zelf gaan kijkenDarthDavy schreef:Deze vraag omdat mijn huisbaas het ook niet zeker weet en ik het ook niet durf vragen aan Belgacom uit vrees dat ze dingen gaan doen die ik niet gevraagd heb.
Ik verhuis volgende maand naar een woning waar - volgens mijn huisbaas - alle voorzieningen er liggen. De vorige huurders hadden evenwel geen vaste lijn en enkel internet via Telenet. Ik heb een vijfpolige aansluiting zien zitten in de keuken. Boven hadden ik geen zien zitten, maar blijkbaar zitten de kabels wel klaar in één van de kamers daar en moet er juist een dekplaatje vervangen worden door nog een vijfpolige aansluiting. Deze wordt in principe op mijn vraag daar vandaag geïnstalleerd.
Nu merkte mijn huisbaas wel op dat er nog een aansluiting moet gevraagd worden aan Belgacom en dat ik dat zo snel mogelijk moet doen. Nu vraag ik mij af wat hij daarmee bedoeld. Aangezien de kabels er liggen moet ik toch gewoon een weekje voor mijn verhuis een dagje met Belgacom afspreken zodat zij mijn huidige telefoonnummer (ik heb een Classic lijn) overzetten naar mijn nieuwe adres en mijn ADSL signaal erop actief houden (ik heb Dommel ADSL).
Of moet er toch ook nog eerst iets anders aangevraagd worden aangezien het huis in kwestie nog nooit eerder op Belgacom telefonie aangesloten geweest is? Het huis is pas in 2006 gebouwd.

Het is normaal een grijze stijve 2 paar kabel die uit de grond komt. Meestal eindigt deze in een bakje of kastje met een logo van belgacom op. Meestal staat dit kastje ook bij de elektriceits/gasteller. Soms komt de kabel van belgacom ook in de kelder binnen.
er moet idd een afspraak gemaakt worden maar vermits er telenet geweest is zal een technieker moeten langskomen.
Hoogst waarschijnlijk hebben zij de kabeltjes doorgeknipt of zijn ze zelfs nog nooit aangesloten geweest indien er nog nooit een ADSL of een telefoonlijn geactiveerd werd.
Dus doe het zo snel mogelijk want wachtlijsten zijn vrij groot.
Hoogst waarschijnlijk hebben zij de kabeltjes doorgeknipt of zijn ze zelfs nog nooit aangesloten geweest indien er nog nooit een ADSL of een telefoonlijn geactiveerd werd.
The world is not enough!
-
- Elite Poster
en vraag uw verhuis tijdig aan. niet een weekje ofzo. minstens 2 weken zodat belgacom alles kan doen op uw gewenste datumpeewee schreef:er moet idd een afspraak gemaakt worden maar vermits er telenet geweest is zal een technieker moeten langskomen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Ben gisteren nog even gaan kijken en er komen in de berging een boel kabels binnen en de kabels van Belgacom moeten daar - volgens mijn huisbaas - ook tussen zitten. Bon, ik ga zaterdag maar naar de Belgacom winkel gaan. Dat is dan een dikke maand voor de verhuis. Hopelijk is dat voldoende.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Afspraakje geregeld in de Belgacom winkel. Op vrijdag 8 februari komt er een technieker langs op mijn nieuwe adres om mij aan te sluiten.
Ik heb overduidelijk gezegd dat ik een ADSL signaal op mijn telefoonlijn heb en dat ging automatisch mee verhuizen.
Ik ben benieuwd.
Ik heb overduidelijk gezegd dat ik een ADSL signaal op mijn telefoonlijn heb en dat ging automatisch mee verhuizen.
Ik ben benieuwd.