PSTN to VOIP gateways: men kan U wereldwijd goedkoop bellen

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Handige tip:

Stel U hebt een nummer bij 3starsnet: 016xxxxxx

Wist U dat men U vanuit erg veel landen kan bellen voor de prijs van een lokaal telefoongesprek?

Een lijst met PSTN to VOIP gateways vind je bvb hier:
http://www.sipbroker.com/sipbroker/action/pstnNumbers

Men draait één van deze nummers in een land naar keuze. Na de automatische stem vormt men *7944 016xxxxxx# et voila, uw telefoon zal rinkelen :-)

PS. *7944 is de sip-code voor 3starsnet. Voor meer VOIP operators, zie http://www.sipbroker.com/sipbroker/acti ... WhitePages en vul daar dan bij "Provider name" uw VOIP provider in om hun sip-code te kennen.
Lion
Pro Member
Pro Member

als ik goed begrijp zou je via dit systeem ook van de ene naar de andere voip operator kunnen bellen zonder kosten want gesprek tussen viopabonnee's is voorlopig bij velen gratis
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Lion schreef:als ik goed begrijp zou je via dit systeem ook van de ene naar de andere voip operator kunnen bellen zonder kosten want gesprek tussen viopabonnee's is voorlopig bij velen gratis
Als je bvb bij 3starsnet bent, kan je hun bovenstaand gateway nummer gratis bellen (gesprekken tussen alle 3starsnet nummers onderling zijn gratis, en hun PSTN to VOIP gateway hoort daar ook bij). Via deze manier kan je in princiepe dus heel wat SIP gebruikers, ook bij andere VOIP providers, gratis bellen.

Er is inderdaad ook een manier om rechtstreeks van SIP naar SIP provider te bellen (dus zonder een PSTN to VOIP gateway ertussen), maar dat is me voorlopig nog niet gelukt vanaf 3starsnet. Vanaf FWD kan het bvb wel; zie hun peeringlist op http://www.freeworlddialup.com/learnmor ... rs#peering Bij 3starsnet heb ik zo geen peeringlist terug gevonden.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1680 keer
Bedankt: 1475 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider
Te Koop forum

voipcheap biedt alvast ook direct call. Daarbij geef je je eigen nummer en dat van je bestemmeling in en zorgt voipcheap voor de connectie. Ook best handig.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Edward,
dus als ik het goed begrijp kan ik mijn familie in Chicago het nummer geven van de lokale peer van mijn provider (met code) en ze kunnen me daar vanaf elke telefoon tegen lokaal tarief bellen?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster

Limburg schreef:Edward,
dus als ik het goed begrijp kan ik mijn familie in Chicago het nummer geven van de lokale peer van mijn provider (met code) en ze kunnen me daar vanaf elke telefoon tegen lokaal tarief bellen?
Klopt (als uw VOIP provider tenminste een peering heeft met sipbroker). Je kan het zelf proberen: bel eens via dat nummer naar uzelf :-)

Alternatief kan je bvb ook een VS nummer aanvragen (ik heb er destijds zo eentje bij freedigits.net geregistreerd (gratis!) - maar ik weet niet of ze dat nu nog doen), en dit bijzetten in uw ATA. In de VS zijn nationale nummers trouwens vaak gratis, en dan kan men U gratis bellen...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”