Disconnects --> Skynet :-(

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
the animator
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Ik probeer de oorzaak te zoeken van de dagelijkse disconnects die ik de laatste 2 x weken met ADSL Go van Skynet heb. Vroeger echt nooit een probleem mee gehad. Bij Skynet weten ze van geen storingen. Ik heb mijn kabeltje en stekker nagekeken.
Weet echt niet meer wat nog te doen :-( Ik meen me te herinneren dat er een programmaatje is waarmee je de sterkte van het signaal kan uitmeten. Misschien zou dit me al op weg kunnen helpen? Waar is het te vinden?

Thanks
Modbreak:
Sub Zero
Ik heb even je post verplaatst naar een beter forum
Sandman
Pro Member
Pro Member

Je splitter die niet meer 100% is? heb het hier ook aan de hand gehad...
the animator
Member
Member

Kan ik de lijn zonder splitter gebruiken? Anders haal ik hem ervantussen. Ik telefoneer toch niet met men vaste lijn.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Tuurlijk kan je dit. Als je niet belt of gebeld wordt, dan werkt dit perfect.

Kun je even zeggen aan hoeveel je synchroniseert? Want dit lijkt mij precies op een geval van ergens een slechte schakel in de bekabeling en dat daardoor de lijn uitvalt. ALs het geen 3360/128 is dan is er ergens iets mis. Als BGC zegt dat er niets is met je lijn, kijk dan even je binnenbekabeling na.

Cheers
Afbeelding
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

welke modem heb je? want als je de speedtouch home hebt, kan je zelf je lijn nameten, de uitleg staat hier: http://www.userbase.be/forum/portal.php ... b=lijntest
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
the animator
Member
Member

Sub Zero schreef:Tuurlijk kan je dit. Als je niet belt of gebeld wordt, dan werkt dit perfect.

Kun je even zeggen aan hoeveel je synchroniseert? Want dit lijkt mij precies op een geval van ergens een slechte schakel in de bekabeling en dat daardoor de lijn uitvalt. ALs het geen 3360/128 is dan is er ergens iets mis. Als BGC zegt dat er niets is met je lijn, kijk dan even je binnenbekabeling na.

Cheers

De connectie staat op 128 UP en 3360 Down, en ik krijg ook echt de volle snelheid. Er zijn geen login problemen of wat dan ook. Alleen die vervelende disconnects. Ik he zo een interne Alcatel modem. Dus ik ga eens kijkne wat de testen geven.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

De kontacten eens reinigen van je splitters (stiften) en van je tel.dozen (jacks) door middel van oor-reinigings-staafjes en kontact spray zoals Kontakt 60 of ander merk. (navragen in een TV herstelplaats, verkrijgbaar in spraybus van 75 mL of 200 mL)
Best het deksel van je tel.doos eens verwijderen, zo kan je beter aan die kontakten. (een oxidatie laagje kan de schuldige zijn)
Afbeelding
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Animator,

Misschien eens je telefoonkabel vervangen door UTP cat. 5 kabel en er RJ11 stekkertjes opnijpen. Heb dit ook bij een vriend gedaan omdat de afstand iets van een 30m was. Hij heeft geen vertraging/storing op de lijn en haalt iets van een 2930 kbps.

UTP is zowiezo beter en verslijt minder snel. Goedkopere telefoonkabel heeft al eens de neiging te verslijten indien er op getrapt word e.d. Een UTP cat.5 kan tot 100m en mag zelfs een tractor overrijden (ja heb dit getest ... moest een kabelverbinding maken over een kaai voor een Network Camera)

MVG,

Siske
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Interne ADSL modem?, Speedtouch?

Ik zou al eens proberen om je drivers te updaten en eventueel een reinstall van jouw modem te doen. Kan ook al véél helpen..
Wat betreft die splitter.. test gewoon eens met een andere splitter indien je er ene hebt.

wat bedoel je trouwens met disconnects? Skynet die de connectie verbreekt? Of jij die de sychronisatie met BGC Dslam verliest?
Indien dat laatste: splitter, kabel, modem drivers checken, disconnect-on-ring? (-> bad splitter)
Indien dat eerste: om de 36h? (-see faq)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”