Afstand tot de ADSL2+ Centrale volgens tabel maar dan 12Mbps

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 7 keer

Heb net een mail terug ontvangen van Tele2 dat ik op 3200m zit van de ADSL2+ centrale.

Volgens de tabel op wikipedia geeft dit 7Mbps maar deze tabel begint op 24Mbps ! Telt deze tabel dan nog voor die 12Mbps lijn van Tele2?
Afbeelding
heeft Tele2 dan de volle 12Mbps tot op 2,5km of ook maar de volle snelheid tot 1km ofzo en dan minder? Want dan schiet er natuurlijk niet meer zoveel over op 3200m.

Alvast bedankt voor de respons ;)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

tabel is geldig voor T2's systeem.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Ik zit op 1190 meter van de centrale en volgens de testen speedtest.net, Speedmeter (Duitsland) en Userbase kom ik op een snelheid Down uit op 10.5Mbits en up op 0.75.

Heb nog altijd vragen over de correctheid van de testen Speedtest.nl en Ispmonitor.be want die geven mij maar een 750 to 800Kbps down.

Als ik een bestand van 100Mb afhaal bij de BBned test zit ik op een constante van 1200 tot 1250.
pm
Premium Member
Premium Member

Net de technische dienst aan de telefoon gehad en ik zit op 3251m en volgens hem zou ik toch nog wel een goeie 10Mbps moeten overhouden op die afstand en hun maximum dat ze hanteren is 4km. Dan lijkt mij die 10Mbps toch een beetje overdreven of niet?
Volgens hem zakt 12Mbps minder snel volgens afstand dan 24Mbps omdat de kwaliteit hoger ligt van hun eigen netwerk.
Zit hier waarheid in of is dat verkoopspraat?
Als ik echt nog kans heb op 10Mbps schakel ik wel over maar als ik er dan maar 4Mbps blijk over te houden op die afstand vind ik het minder de moeite.
Zakt ook de upload snelheid eigenlijk? Of is dit altijd de volle 1Mbit bijna en indien ze zakt hoeveel zou daar dan nog van overblijven?

I know veel vragen dat waarschijnlijk zeer weinig mensen zullen weten :)

Thx voor de info alvast ;)

kaween schreef:tabel is geldig voor T2's systeem.
T2 is Tele2 neem ik aan :) als die tabel daarvoor geld dan wilt dit zeggen dat iedereen binnen de 2,5km eigenlijk altijd de volle 12Mbps zou moeten halen.
pm
Premium Member
Premium Member

Nog de laatste vragen en k weet alles hehe

Volgens Tele2 moet ik geen actieve lijn hebben van belgacom voor de 12Mbps aansluiting enkel de bekabeling moet er zijn. Ik weet dat de vorige eigenaars hier n aansluiting hadde, weet enkel niet of dit analoog of isdn was. Maakt dit uit?
Ook zie ik bijvoorbeeld 2 varianten van ADSL2+ modems van D-link die mij intresseren.
D-Link DSL 320T - DSL-modem http://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=323457
Protocollen & specificaties ITU G.992.2 (G.Lite), ITU G.994.1 (G.hs), ITU G.992.3 (G.DMT.bis), ITU G.992.4 (G.lite.bis), ITU G.992.5, ITU G.992.1 (G.DMT) Annex A

D-Link DSL 380T - DSL-modem http://www.komplett.be/k/ki.aspx?sku=331484
Protocollen & specificaties ITU G.992.2 (G.Lite), ITU G.994.1 (G.hs), ITU G.992.3 (G.DMT.bis), ITU G.992.4 (G.lite.bis), ITU G.992.5, ITU G.992.1 (G.DMT) Annex B

Maakt het uit of ik dan de ADSL2+ annex a of b koop? A was analoog en B voor isdnlijn dacht ik maar weet dus niet welke ik moet kopen.

Ook wil ik niet de modem/router die Tele2 erbij kan leveren omdat ik absoluut geen router wil enkel een modem en ook kan je de modem niet instellen via iexplorer 7.

Mijn gok is dat ik de annex a versie koop dat ik wel goed zal zitten omdat volgens die van de helpdesk ik gewoon bekabeling moest hebben in huis van de telefoon lijn en dat is genoeg.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

* keuze modems : geen idee. Ik praat enkel over dingen die ik ken of zelf ervaring mee heb.

* defacto is de aanwezigheid van een lijn, om het even welke lijn, genoeg. De koper moet er liggen, that's it.

* de snelheidstabel is theoretical. Afhankelijk van staat van de lijnen/isp/topografie van het systeem kunnen deze waarden lager uitvallen. Enkel bij zware afwijkingen tov van deze waarden heb je iets waarmee je kan zeggen "hier klopt iets niet", maar gegarandeerd worden die snelheden nooit bij consumer ISP's.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”