Discoverylijn

Algemene discussies over telecommunicatie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6568
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 643 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Hi,

Ik ben van plan een dezer mijn classic lijn om te zetten naar discoverylijn. Via de website van B-com kan ik allerhande dingen wijzigen (I phone e.d) maar een downgrade naar discoverylijn zit er niet bij.
Kan dit alleen via de B-com winkel of telefonisch of heb ik over een link gekeken? Ik neem aan dat ze het niet gemakkelijk willen maken en dus de klant zoveel mogelijk moeite willen laten doen... :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

gewoon bellen naar de klantendienst is een 0800 nummer

0800 22 800
Just enjoy life and don't whine about it.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

pas wel op dat ze je geen extra discoverlylijn aansmeren, ken iemand bij wie ze dat gedaan hebben.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ik ben nu ook van plan mijn classic lijn om te zetten naar een discoverylijn.

ik vroeg me af welke procedure dit juist is en of er hier iemand ervaring mee heeft?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

xenne schreef:ik ben nu ook van plan mijn classic lijn om te zetten naar een discoverylijn.

ik vroeg me af welke procedure dit juist is en of er hier iemand ervaring mee heeft?
Stap op je fiets en rij richting dichtbijzijnde Belgacomshop.
Wel goed aankleden met deze temperatuur.
Leg het probleem voor aan eerst vrije bediende: ziedaar, probleem opgelost!

Hoewel onderstaande oplossing uit bovenstaande posting ook heel goed werkt:
ikkejonge schreef:gewoon bellen naar de klantendienst is een 0800 nummer

0800 22 800
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb de procedure van Limburg gevolgd 3 jaar terug en dat was in een wip geflikt.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6568
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 643 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Even een update. Ik ben de BC winkel binnengestapt en het was inderdaad maar een paar minuutjes werk. Na de vriendelijke goedemorgen sloeg de toon van de medewerkster toch wat om toen ik zei dat ik de classic naar discovery wou omzetten.
"Je weet toch dat bellen met een discoverylijn duurder is dan met een classic"...
"Ja, ik weet dat, ik ga er dan ook niet mee bellen, ik heb VOIP"...
"OK, hier is uw papier...."....

Via de Bill viewer heeft het nog een week geduurd eer ik kon zien dat het in orde was.

Wel een bedenking, Ik heb enkel mijn tel.nr gezegd in de BC winkel en niets getekend... Wat als je iemand anders zijn nummer opgeeft ? :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

oké. bedankt voor de feedback. goed om weten dat het zo vlot gaat, mijn switch zal wel nog niet voor meteen zijn. moet mijn eerste ervaring met VOIP nog opdoen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

on4bam schreef:Wel een bedenking, Ik heb enkel mijn tel.nr gezegd in de BC winkel en niets getekend... Wat als je iemand anders zijn nummer opgeeft ? :wink:
Dat vraag ik mij ook af. Vroeger ben ik daar alleen naartoe geweest om ADSL aan te vragen voor mijn grootvader. Heb niets moeten tekenen en binnen een week had hij de papieren al ontvangen :eek: Ik was toen 16 ofzo :?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ok. net gebeld gehad (0800 22 800). ongeveer half uur moeten wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg, gevraagd voor omzetting classic naar discovery, was mogelijk - ze zeiden dat het me duurder zou uitkomen, maar ik heb natuurlijk niet gesproken van voip-bellen :wink: vanaf morgen zou het moeten omgezet zijn, het vreemde vind ik wel dat ik geen enkel gegeven van mezelf heb moeten geven :eek: bij aanmelding wel mijn telefoonnummer ingetoetst. enfin, ik hoop dat het in orde zal zijn. toch nog fkes bang afwachten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1137
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

xenne schreef:ok. net gebeld gehad (0800 22 800). ongeveer half uur moeten wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg
Via hun online diensten kan je dit ook doen (discovery staat onder opties van uw telefoonlijn).
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Edward Valckx schreef:
xenne schreef:ok. net gebeld gehad (0800 22 800). ongeveer half uur moeten wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg
Via hun online diensten kan je dit ook doen (discovery staat onder opties van uw telefoonlijn).
als je daar op klikt krijg je

U bent klant bij Belgacom en u wil een bestaande lijn wijzigen? Om een bestaande lijn te wijzigen, dient u gebruik te maken van "mijn telefonie" in "mijn e-Services".

als je dat doet kan je de classic lijn enkel omzetten in
Twin
Belgacom I-Talk Classic
Belgacom I-Talk No Limit
Belgacom I-Talk Happy Time

't is dus niet mogelijk om op die manier een lijn om te zetten van Classic naar Disco
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1137
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

xenne schreef:'t is dus niet mogelijk om op die manier een lijn om te zetten van Classic naar Disco
In het verleden heb ik dat nochtans al gedaan voor 3 lijnen. Misschien is het recentelijk veranderd (kan het momenteel niet controleren aangezien ik nu op vakantie ben en het wachtwoord niet van buiten ken :-)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Edward Valckx schreef:
xenne schreef:'t is dus niet mogelijk om op die manier een lijn om te zetten van Classic naar Disco
In het verleden heb ik dat nochtans al gedaan voor 3 lijnen. Misschien is het recentelijk veranderd (kan het momenteel niet controleren aangezien ik nu op vakantie ben en het wachtwoord niet van buiten ken :-)
geloof mij maar, het gaat niet meer :wink: ondertussen is het voor mij wel aangepast 8) Huidig lijntype : Optie Discovery Line . missie geslaagd

ps: terug schakelen naar een Classic lijn zou wel online gaan
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

wel opletten voor de kosten met een discovery lijn. onlangs BC factuur in de bus en gemerkt dat het vrouwke voor 60 minuten had gebeld via discovery. komt daar buiten de gewone gesprekskosten nog een 'variabel abonnementsgedeelte' bij van 0.15 per minuut. Dat kwam op iets van een 14 euro voor dat uurke bellen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

BungaMan schreef:wel opletten voor de kosten met een discovery lijn. onlangs BC factuur in de bus en gemerkt dat het vrouwke voor 60 minuten had gebeld via discovery. komt daar buiten de gewone gesprekskosten nog een 'variabel abonnementsgedeelte' bij van 0.15 per minuut. Dat kwam op iets van een 14 euro voor dat uurke bellen.
't staat nu zo ingesteld dat er nooit meer met vaste lijn zou mogen gebeld worden - behalve 1* en gratis nummers - ik zal dit wel blijven opvolgen, want als je zo paar keer met vaste lijn belt is het voordeel van een discoverylijn snel weg natuurlijk
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

ik heb eind 2007 mijn classic line omgezet naar discovery. vraag mij nu af of ik op dat moment een nieuw contract ben aangegaan en of ik nog paar maanden vast hang aan de dure discoline :???:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

xenne schreef:ik heb eind 2007 mijn classic line omgezet naar discovery. vraag mij nu af of ik op dat moment een nieuw contract ben aangegaan en of ik nog paar maanden vast hang aan de dure discoline :???:
In een andere discussie op userbase lees ik dit
Gent32m schreef:
Als men de prijs zomaar opslaat, heb je als consument dan het recht om binnen de maand je contract op te zeggen zonder een wederbeleggingsvergoeding van één zittend jaar te moeten betalen ?


Volgens artikel 5 van hun Algemene Voorwaarden mag je weg. Maar wat doe je zonder lijn? Juist, naar Telenet gaan. Jeuj!
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... sc&start=0
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”