Tele2 support... -zucht-

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Een bron van irritatie die ondersteuning... Ze is mss al verbetert, maar de manier van werken stoort me mateloos... Dat is het -enige- minpunt aan Tele2: de manier waarop ze hun support laten functioneren. Ticketjes, geen warme doorschakelingen, vaak minstens 72 uur wachten op een simpee oplossing, -brrr-

Neem nu mijn geval. Omschakeling naar 12 mbit gevraagd, continu synchroverlies. Ik zit nog op 12 mbit, ook al had ik gevraagd dat ze me voorlopig op 5 zetten, en dan kijken of de synchro nog wegvalt (indien ja: slechte poort, indien nee: vermoedelijk 716). Die vraag heb ik woensdag gesteld... Nu zaterdag, is die nog steeds -in behandeling bij de laatste technische dienst-. En dit voor een simpele profiel downgrade, naar een IL profiel... Duurt normaal een minuutje, en als voorlopige oplossing kan dit veel irritatie verhelpen... Maar neen, bij Tele2 duurt de voorlopige oplossing dagen, en de definitieve vermoedelijk maanden...

En dan de helpdesk medewerker zelf... Die jongen doet ongetwijfeld zijn best, maar in feite raakt wat hij mij verteld kant noch wal... profielwijzigingen duren heel lang, dit ligt aan Belgacom. Ik hou daar een simplistische kijk op na... Hij laat uitschijnen in eerste instantie dat aan dat ticket in tussentijd al iets heeft gedaan ("het is nu doorverwezen naar de laatste technische dienst"), terwijl beetje grondigere navraag leert dat er in tussentijd nog niks is gedaan met dat ticket... 90% vd mensen zullen ongetwijfeld direct aannemen dat het probeem bij Belgacom ligt, maar is dat wel zo? Een BRUO lex, eigen DSLam's, eigen software. Belgacom komt enkel tussen in zaken als electriciteit en voorziening van ruimte. En toch nog het lef hebben dat dit lang duurt omwille van Belgacom... Is dit een ISP waardig? Niet enkel Tele2 support durft dit doen, ook Scarlet en EDPnet medewerkers durven al te gemakkelijk de schuld in Belgacom's schoenen te schuiven, goed wetende dat hun klant hen gelooft, en bij contact opname bij Belgacom toch niets wijzer zal worden, aangezien de Belgische wetgeving verbiedt dat Belgacom medewerkers informatie geven aan klanten van andere ISP's. -proper-? Verre van. Efficiënt? Nope. Dienstverlening? Evenmin.

Resultaat: 4 dagen continu synchroverlies na 'upgrade'. Telefonie valt continu uit, ssh sessies weg, ftp errors met hopen. 2 mogelijkheden: slechte poort, slechte 716. Ik vermoed dat 2de, een oplossing volgt vermoedelijk tegen Pasen. Refererend naar mijn vorige probleem waar een verhuis 6 maanden duurde, doet 1ste lijn dit af als irrelevant voor dit probleem. Ze staan nochtans in verhouding momenteel... -brrr-
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Nou, sterkte en ik hoop inderdaad dat het toch nog snel opgelost kan geraken. Maar ik begrijp perfect wat je bedoelt hoor, zelf ook al voorbeelden legio gehad, maar niet enkel bij T2 gebiedt de waarheid mij te zeggen. (maar de grofste voorbeelden kwamen toch wel van T2 in de begindagen maar ook van BGC .... wat ook de reden is waarom ik BGC thuis heb buitengekegeld zoveel jaren geleden).
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Bon FF een update. Week geleden ben ik eindelijk op een repair profiel gezet (7mbit). Upload speed is gezakt tot 256kbit (waar ik niet echt mee kan lachen). Maar ze zoeken een oplossing. Vanochtend uit bed gebeld door een jongedame van de 2de lijnsondersteuning van Tele2 (weer een week later!). Ze hadden mijn vraag nagekeken en wouden mij weer op 12 mbit zetten. Zou nu wel lukken, 7mbit was heel stabiel gebleken... Ik vraag haar of er in tussentijd iets fundamenteels verandert is (andere poort, nieuwe modem, nazicht door technieker), dat een omschakeling naar 12 mbit nu zou rechtvaardigen. Ze probeert mij echt kwasi iets op te dringen, van veel 'inspraak' is geen sprake. Uiteindelijk (weer) kwaad moeten worden voor ze het punt begreep.

Kwestie was dit: ik vroeg haar of ze de poort kon resetten, en eventueel iemand ter plekke sturen om dit na te zien. Als het daar niet lag, of ze eventueel mijn oude speedtouch kon komen laten verifieren door een technieker. 'Neen mijnheer, dat kan niet, de DSLAM's zijn de verantwoordelijkheid van Belgacom en die willen dat niet'. Is verdekkie echt om je de haren uit te trekken! BRUO heeft gans niks met Belgacom te zien, eigen apparatuur, en toch nog het lef hebben om iedere keer heel vlug te verwijzen naar Belgacom! Geen wonder dat Belgacom een slechte reputatie krijgt! En geloof me, moest Belgacom dit doen (verwijzen naar de OLO), dan was het land te klein en regende het schadeclaims!

Uiteindelijk ge-eist dat ze dit fundamenteel nazien, en stoppen met mij blaasjes wijs te maken. Ik zit op 700 meter van de BRUO lex, als ik geen 12 mbit haal, maar amper 8000 kbit en een beetje, is er ofwel iets mis met de inleidingkabel hier, ofwel met hun poort, ofwel met de modem -punt-. Al zeker 7 keer vermeld, dacht je dat ze luisteren? :p
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 7 keer

ik belde naar de gratis nr omdat ik intresse heb voor mijn overstap van telenet naar tele2 12mbit maar wou ook de afstand tot de centrale weten, ik moest naar een betaalnummer bellen daarvoor... na 7minuten wachten met men gsm en 3 euro armer ben ik dan maar gestopt... als ze telkens zo traag gaan oppakken gaat me dat veel geld kosten aan gsm en ik ben nog niet eens klant :D
ik zei het nog tegen haar, als de afstand goed is tot de centrale maak ik me klant...
mail is ook verzonden, hopelijk geeft dat iets meer resultaat... maar als ik dat hier allemaal lees krijg ik al schrik voor me zowiezo aan te sluiten :s
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Vervolg... Ondanks dat ik -uitdrukkelijk- zei mijn profiel NIET aan te passen, heeft die jongedame dat alsnog gedaan! Gevolg: verbrekingen. That's it, ze krijgen een ingebrekestelling.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Gebeld, blijkt te kloppen. Alles van voor af aan beginnen: nieuw ticket. Ge zou die echt door die telefoon sleuren met zo'n geklungel...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1688 keer
Bedankt: 1484 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Soms blijf je zeker waar je bent. Zeker als je er fan van zijt! :D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goztow schreef:Soms blijf je zeker waar je bent. Zeker als je er fan van zijt! :D
:lol:
320i
Elite Poster
Elite Poster

Goendi schreef:Gebeld, blijkt te kloppen. Alles van voor af aan beginnen: nieuw ticket. Ge zou die echt door die telefoon sleuren met zo'n geklungel...
check uw pm's aub ;-)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

WOEHOEW :d 320i 2 the rescue ;)

Alsek wist da dieje nog actief was hier haddek niks via helpdesk gedaan :P Al chance da ze u hebben bij tele2 ze ;)
kaween
Elite Poster
Elite Poster

hey kijk, een wederom gelukkige T2'er. :) Blij dat te zien (meen ik echt).
Nope, leedvermaak is nooit mijn sterkste kant geweest.

Zou heel blij geweest zijn met een soort 320i'er bij BGC verleden week : zit daar bij een business klant, moet gewoon een paar poorten open hebben. Respons van BGC : "stuur maar een mail, maar voor januari de 3e kunnen we niks doen want hier is bijna iedereen op verlof." Beste service my *ss. :evil: Klant vond het niet zo erg, maar voor mij is dat dus volgende week een vermijdbare nieuwe verplaatsing naar die klant om de boel juist te zetten en te checken. Dom.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heeft Belgacom iets met deze thread te zien of zo?
kaween
Elite Poster
Elite Poster

Touchy ! :wink:

Ik kan enkel vaststellen dat je zelf in deze eigen T2 thread 13(!) maal het woord Belgacom hebt gebruikt, en dat meestal in een context die impliceren kan dat je die ISP effectief zo veel beter lijkt als je huidge. Een simpele ziel als ik raakt dan al eens in de war over welke ISP het nu feitelijk gaat. :-D

Het enige wat ik wou aangeven is dat je inderdaad blij mag zijn met een rechtstreekse poging tot support vanwege 320i -hoewel het jammer is dat het blijkbaar nodig is en dat het te bedenken geeft dat de gewone helpdesk niet capabel genoeg blijkt om dit op te lossen-, en dat ZONDER dat soort van rechtstreekse input je ook bij onze grootste nationale ISP in problemen kan komen, ondanks het hogere prijskaartje dat door laatstgenoemde ISP wordt gebruikt en welke wordt verantwoord onder het motto "betere service".

En voor de rest lees je erin wat je wil. Het is een vrij forum.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”