F: is not accessible: the drive or folder is corrupted...

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
toettoet
Plus Member
Plus Member

F: is not accessible: the drive or folder is corrupted and unreadable
normaal ga ik dan naar cmd en voer ik een chkdsk uit
maar die weigert zowat iets te doen

Code: Selecteer alles

Unable to determine volume version and state.  CHKDSK aborted.
dan schiet je natuurlijk ff in paniek, maar al gauw probeer je andere dingen.
maar het enige wat lukt is met getdataback for ntfs alles kopieren naar een andere hdd
helaas heb ik geen 500GB vrij, en die 'corrupte' hdd was zo groot en zat goed vol:p

dat ie niet kapot is merk ik al doordat getdataback wel de files ziet staan
maar ja ik zou liever gewoon de hdd repairen dan alles recoveren naar andere hdds + formateren :(

wat ik nog geprobeerd heb is:
1. googlen (duh)
2. de drive uninstallen bij device manager en rebooten leverde niets op
3. er een nachtje over slapen
4. m'n probleem hier posten

als ik diagnostic tools draai van seagate dan wilt ie die schijf niet controleren en geeft ie een fout :p
net als paragon disk manager die weigert ook iets te doen.

zeg aub dat er nog een andere weg is dan alles recoveren met getdataback for ntfs!

tis een maxtor hdd van 500GB sata2
en googlen gaf weinig relevante threads op als ik op m'n probleem zocht
behalve gare nederlandse sites vol met typos:D
bij deze alvast bedankt
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik vrees dat je zelf al de nodige stappen hebt opgenoemd. Ik vrees toch echt wel dat je harde schijf naar de filistijnen is, als zelfs diagnostic tools niks meer willen doen.
Ik dacht eerst naar een corrupt filesysteem, maar ik denk dat er meer aan de hand is.
Hopen dat GetDataBack je files nog kan redden en de schijf niet meer gebruiken ...
Hij is zo te zien nog niet helemaal onbruikbaar geworden, dus de truc-met-de-diepvries is nog niet van toepassing hier.
toettoet
Plus Member
Plus Member

ok dan ga'k dat morgen vlug doen
is wel jammer de harde schijf was nog geen jaar oud, zelfs nog geen 6 maanden denkek >_<

bluh en geld voor een nieuwe heb ik niet
ach ja, dan maar ff roeien met de hdd's die nog leven :p
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

toettoet schreef: is wel jammer de harde schijf was nog geen jaar oud, zelfs nog geen 6 maanden denkek >_<
dan zal er nog wel garantie op zitten zeker? welk merk is het?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
toettoet
Plus Member
Plus Member

maxtor
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Nadat je alles hebt gedaan wat je kan met 'getdataback' is er nog iets wat je kan proberen.
"Spinrite" is een programma dat ook dient om een recovery uit te voeren. Het schrijft daarbij wel naar de harde schijf dus is het het laatste redmiddel.
Als je een pm stuurt met je mailadres kan ik je hier wel aan helpen.
Natuurlijk, als het werkt is het niet meer dan normaal dat je de auteur steunt. :roll:
Persoonlijk vind ik het in de diepvries verhaal een Urban legend die meer kans heeft om je hard disk totaal naar de ***** te helpen dan daadwerkelijk data uit de binary heaven te halen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

alfadude schreef: Persoonlijk vind ik het in de diepvries verhaal een Urban legend die meer kans heeft om je hard disk totaal naar de ***** te helpen dan daadwerkelijk data uit de binary heaven te halen.
Het werkt nogthans wel, tenminste in SOMMIGE gevallen, meestal wanneer een stuk van de electronica naar de knoppen is. Iedereen met een electronica-achtergrond weet je ook te vertellen dat een half-dood circuit vaak voor beperkte tijd terug tot leven te brengen is door koelspray. Ervan uitgaande dat het net bij de spinup is dat de drive-electrics het zwaarste worden belast, is de "diepvries methode" inderdaad soms succesvol.

Uit eigen ervaring weet ik dat het soms werkt, maar het is echt zowal het allerlaatste dat je gaat proberen.

Het feit dat je hdd tool ermee stopt is een slecht teken. Ik kan je aanraden het obscuur tooltje "hdd regenerator" eens te gebruiken : ik heb geen flauw benul HOE en WAT deze tool exact doet, maar de hoeveelheid hopeloze gevallen met gecrashte hdd's met annex boekhouding/eindwerken/projectfiles die ik de laatste jaren daar al mee gered heb, hou je niet voor mogelijk. Tip : Hiren.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Hmm, zo te zien doet die HDD regenerator zo ongeveer hetzelfde als spinrite.

Waar ik mij bij die diepvries truc vooral zorgen om maak is vocht.
Je krijgt onvermijdelijk condensatie op die onderdelen.
Maar ja, als al de rest niet meer helpt is er niets dat je tegenhoud het even te proberen.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
kaween
Elite Poster
Elite Poster

alfadude schreef:Hmm, zo te zien doet die HDD regenerator zo ongeveer hetzelfde als spinrite.

Waar ik mij bij die diepvries truc vooral zorgen om maak is vocht.
Je krijgt onvermijdelijk condensatie op die onderdelen.
Maar ja, als al de rest niet meer helpt is er niets dat je tegenhoud het even te proberen.
Ik kan je verzekeren dat HDD regenerator *niet* hetzelfde doet als Spinrite. HDD's die na Spinrite totaal onbruikbaar bleven, waren na een (soms _dagenlange_) behandeling met HDD regenerator weer ghostbaar met correct recupereerbare data.

Hetgeen de programma's aangeven te doen mag wel hetzelfde zijn, maar het eindresultaat is een wereld van verschil. En da's mijn ervaring na 4 jaar intensief gebruik van beide programma's. Het enige waar HDDregenerator echt op faalt (logisch) is een complete hdd-defect.

Het vochtprobleem is er inderdaad : ook één van de redenen waarom ik de "diepvriestruuk" enkel als allerlaatste aanraden kan, hoewel ik nog *nooit* een kortsluiting heb meegemaakt met een "diepgevroren" hdd tot nu toe.
Laatst gewijzigd door kaween 20 dec 2007, 09:32, in totaal 2 gewijzigd.
verdickt
Premium Member
Premium Member

Persoonlijk vind ik het in de diepvries verhaal een Urban legend die meer kans heeft om je hard disk totaal naar de ***** te helpen dan daadwerkelijk data uit de binary heaven te halen.
Ik heb er toch ook al een goede ervaring mee gehad[/quote]
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

toettoet schreef:maxtor
dacht ik het niet
ik heb zelf al 3 HD's gehad van maxtor die na x aantal maanden volledig naar de +++ waren.. Ook niets meer aan te doen..
De 3e keer was het zelfs ééntje van de duurdere reeks (weet niet meer goed welke) en gebruikte ik als backup disk.
Tot op een dag er ineens een 2e MBR op mijn disk stond! voor de vuilbak dus.. zelfs proberen te formatteren met linux etc.. niets aan te doen
sindsdien NOOIT meer maxtor..
Collega's hebben al gelijkaardige problemen gehad met Maxtor.. dus koop een ander merk aub!
kaween
Elite Poster
Elite Poster

pfft.

Maxtor heeft inderdaad zijn reeks van sch**tdrives gehad, net zoals Seagate, IBM/Hitachi, Samsung, WD, F/J .....

Helaas weet je meestal pas na een jaar of zo of een serie rotzooi zal blijken te zijn of niet. De enige drives waar ik OOIT een "kan bijna niet defect zijn" gevoel bij had, was Micropolis, hoewel ook bij hun *net voor het faillisement* de kwaliteit een serieuze duik nam.
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Net ook een defecte Maxtor gehad (in mijn geval een 147GB ultra320 SCSI van net geen 4 jaar oud.

Hier de garantie gecheckt en die bleek nog in garantie te zijn.

Support formulier ingevuld bij Seagate, RMA formulier daarna, en disk opgestuurd naar Seagate Nederland. Binnen de week had ik een andere.
(in mijn geval, een veel recentere)
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Waarom diepvriezer gebruiken als je hem een nacht buiten kan laten liggen? :-)
toettoet
Plus Member
Plus Member

kga keer die hdd regenerator proberen
thnks
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 1 keer

toettoet schreef:kga keer die hdd regenerator proberen
thnks
Als ik me niet vergis kan je met dat prog kapotte clusters herstellen.
Op die manier hier ook es een kapotte HD hersteld, duurde wel ettelijke dagen.
Heb versie 1.51
toettoet
Plus Member
Plus Member

me too
en dat het ettelijke dagen duurt hebbek gemerkt :p
nuja ik ben weg met de kerstdagen
wellicht ga'k het terwijl z'n gang laten gaan
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”