Vraagje i.v.m. Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Arch
Starter
Starter

Hallo beste userbasers!

Ik denk al een tijdje aan overschakelen van Telenet naar Dommel.
Dus vandaag heb ik contact opgenomen met iemand van Dommel, om m'n afstand tot de wijkcentrale te bepalen.

Deze was 5,4 Km waar ik 3,3Mbps zou moeten kunnen mee krijgen, met het Netconnect pack.
Ik moet een OK verbinding hebben, voornamelijk omdat m'n zoon vaak games op zowel een Xbox 360 als PC speelt, een lage latency is dan ook een must voor hem.

Denken jullie dat deze informatie klopt, dat ik werkelijk 3,3 Mbps kan halen over die afstand? -Zal dan ook de latency laag zijn?

Alvast bedankt :-D
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Arch schreef:Denken jullie dat deze informatie klopt, dat ik werkelijk 3,3 Mbps kan halen over die afstand? -Zal dan ook de latency laag zijn?
ik zit op 5,3km en haal dat profiel. nooit geen disconnects. maar volgens mij is dit moeilijk te garanderen, hangt van bekabeling af en daar heb je alleen zicht op als je aangesloten bent
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
AeroFury
Plus Member
Plus Member

Ik ben geen kenner, maar ik denk/vrees dat 5.5km echt wel ver is...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Arch schreef:Deze was 5,4 Km waar ik 3,3Mbps zou moeten kunnen mee krijgen
Vanaf 4.5 km kreeg ik al de melding 1 Mbits... heel misschien 3.3 Mbits maar zonder enige garantie. Met 5.4 km vrees ik dus dat je nog even aan Telenet zal vasthangen als je geen grote risico's wil nemen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

r2504 schreef:
Arch schreef:Deze was 5,4 Km waar ik 3,3Mbps zou moeten kunnen mee krijgen
Vanaf 4.5 km kreeg ik al de melding 1 Mbits... heel misschien 3.3 Mbits maar zonder enige garantie. Met 5.4 km vrees ik dus dat je nog even aan Telenet zal vasthangen als je geen grote risico's wil nemen.
uit de praktijk. ik zit op 5,3km en haal probleemloos 3,3 profiel. het KAN, maar garanderen kunnen ze volgens mij niet. ken er hier zelfs een paar die de volle pot halen op meer dan 5km
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

xenne is idd 1 van de uitzonderingen 8) :-D

het hangt van zoveel factoren af allemaal , de meeste buiten ons of dommel's bereik zelfs

latency hangt af van de lijnproviders en locatie en kan draaien als de wind op bepaalde servers
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

AeroFury schreef:Ik ben geen kenner, maar ik denk/vrees dat 5.5km echt wel ver is...
²

Het zou alvast een aardige gok zijn. Ikzelf zit op 4,x km (de ene zegt 4,2, de andere 4,5, enfin, 4,x dus ;) ) en haal een 4 Mbit profiel, zij het heel af en toe met disconnects.

Als internet niet "bedrijfscritisch" is kan je het altijd eens proberen. Misschien loopt er nog wel een Belgacom-promotie om zo eens een maand uit te testen? (geen idee)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik zit op iets meer dan 4 km en zit op een 3,3 mbps profiel. Had te veel last van disconnects op 4 mbps.

5,4 km lijkt mij ook ver, maar je weet natuurlijk nooit. Ik zou iig (zoals cloink zegt) eens een gratis testabbo van Belgacom uitproberen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”