Hallo,
Sind mijn buren aangesloten zijn op Belgacomtv heb ik enorme problemen met mijn adsl verbinding??NIEMAND luisterd ISP zegt is je binnenlijn en doen nikske.Alles is reeds veranderd,splitter modem op 50cm van de contactdoos gebracht nietske help.Heb enorme connection lost tijdens de "tv" uren.Krijg wel tot 10 Ip adressen op een uur...
ISP is EDPNET.Graag tips.
Groeten
problemen door belgacomtv???
Briefje sturen naar EDPnet en kopie naar Belgacom en BIPT (vermeld dit in de brief). Vermeld ook dat elke reactie verstuurd dient te worden naar alle 3 de bestemelingen. Daar komt wel gehoor op 
Wat zal er in mijn mening gebeuren:
EDPnet zal serieus op zijn tenen getrapt zijn en zeker en vast contact opnemen met belgacom om de zaak na te kijken.
Belgacom neemt contact op met BIPT om te zeggen dat het aan EDPnet ligt.
BIPT maakt hier een zaak van en contacteerd de juiste personen bij de ISP's
Wie niet gelooft dat dit werkt, ik heb het toegepast in het verleden (was niet met deze bedrijven). Maar geloof mij, mijn probleem was opgelost in minder dan een dag... (was via mail). Ik ken nog wel een paar trucjes om een dergelijk probleem instant op te lossen

Wat zal er in mijn mening gebeuren:
EDPnet zal serieus op zijn tenen getrapt zijn en zeker en vast contact opnemen met belgacom om de zaak na te kijken.
Belgacom neemt contact op met BIPT om te zeggen dat het aan EDPnet ligt.
BIPT maakt hier een zaak van en contacteerd de juiste personen bij de ISP's

Wie niet gelooft dat dit werkt, ik heb het toegepast in het verleden (was niet met deze bedrijven). Maar geloof mij, mijn probleem was opgelost in minder dan een dag... (was via mail). Ik ken nog wel een paar trucjes om een dergelijk probleem instant op te lossen

-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Technieker vragen bij EDPnet voor nazicht. Kheb zo'n vermoeden waarom dit voorvalt. Ze proberen IDTV aansluitingen meen ik uit te voeren op een primair paar, en niet op de retour. Concreet betekend dit dat ze de beste aansluiting zoeken die ze kunnen vinden op de KVD, en dan durven ze al wel is xDSL abbo's loskoppelen van hun koppeling, en een andere te geven. Zou niet mogen, maar is weinig aan te doen... Heb iets soortgelijks voorgehad, en kon (kan) er absoluut niet mee lachen. Ik zou idd het BIPT en de ombudsdienst ook inlichten, want als dit klopt wat ik vermoed, dan is dat totaal ongepast.
-
- Member
- Bedankt: 17 keer
Hallo,
Bedankt voor de reacties.Het antwoord van EDPNET is dat ze er NIETS kunnen aan doen.Blijven halsstrarrig vasthouden dat ik nu plotselling te ver van de centrale woon.Ik heb voordien NOOIT enig probleem gehad om de 4mb te halen.Hun antwoord er op ..Ja meneer geluk gehad he!We kunnen niet reklameren bij belgacom zolang we je niet op 1mb zetten,de rest boven de 1mb is LUXE!!!!!Ferme luxe is dat.
Maarja het is makkelijk spreken de schuld in iemand zijn schoenen schuiven die het niet kan controleren dat is de gemakkelijkste oplossing voor hun.Zoal je schrijft ze hebben me misschien op een slechter paar gestoken om de buren belgacomtv te kunnen geven...wat ik vermoed ook...
Groeten
Bedankt voor de reacties.Het antwoord van EDPNET is dat ze er NIETS kunnen aan doen.Blijven halsstrarrig vasthouden dat ik nu plotselling te ver van de centrale woon.Ik heb voordien NOOIT enig probleem gehad om de 4mb te halen.Hun antwoord er op ..Ja meneer geluk gehad he!We kunnen niet reklameren bij belgacom zolang we je niet op 1mb zetten,de rest boven de 1mb is LUXE!!!!!Ferme luxe is dat.
Maarja het is makkelijk spreken de schuld in iemand zijn schoenen schuiven die het niet kan controleren dat is de gemakkelijkste oplossing voor hun.Zoal je schrijft ze hebben me misschien op een slechter paar gestoken om de buren belgacomtv te kunnen geven...wat ik vermoed ook...
Groeten
Wat ik al niet snap, ic706mk2 wordt verteld dat hij te ver van de centrale zou zitten. Maar als hij toch zover van de centrale zit (dat hij zelfs geen 4mbit haalt), kan de buur wss ook geen belgacomtv over adsl hebben.
Als die buur dan toch belgacomtv heeft, dan moet het wel over vdsl zijn. En vdsl heeft dan weer geen enkele invloed op adsl.
Op retourpaar is ook heel onwaarschijnlijk, want dan zouden ze bij ic706mk2 binnen de aansluiting veranderd hebben?
Als die buur dan toch belgacomtv heeft, dan moet het wel over vdsl zijn. En vdsl heeft dan weer geen enkele invloed op adsl.
Op retourpaar is ook heel onwaarschijnlijk, want dan zouden ze bij ic706mk2 binnen de aansluiting veranderd hebben?
-
- Member
Hallo,
Ja nu komt het nog beter...een bevriende belgacom medewerker heeft voor mij gekeken en...ik kan zelf GEEN belgacomtv via ADSL krijgen...en naast de deur wel????
Er moet toch iets aan de lijn gedaan zijn nu dat er belgacomtv gelegt is .
Ze moeten daarvoor bij mij binnen niet geweest zijn de paren zullen wel op een of andere maniet gemerkt zijn en ze van paar veranderen is dan ook wel niet zo moeilijk.Allez van niemand service te verwachten.Vandaag reeds aan mijn 7de ip bezig!!!Dat is toch niet normaal meer te noemen.
HEEEEEEELP
groeten
Ja nu komt het nog beter...een bevriende belgacom medewerker heeft voor mij gekeken en...ik kan zelf GEEN belgacomtv via ADSL krijgen...en naast de deur wel????
Er moet toch iets aan de lijn gedaan zijn nu dat er belgacomtv gelegt is .
Ze moeten daarvoor bij mij binnen niet geweest zijn de paren zullen wel op een of andere maniet gemerkt zijn en ze van paar veranderen is dan ook wel niet zo moeilijk.Allez van niemand service te verwachten.Vandaag reeds aan mijn 7de ip bezig!!!Dat is toch niet normaal meer te noemen.
HEEEEEEELP
groeten
-
- Member
Hier enkele gegevens,
Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 22 dB 11 dB
Attenuation 44 dB 43 dB
Het niveau van de nois margin downstream is niet stabiel en valt dikwijls onder het niveau van 8dB wat onvoldoende zou zijn voor een stabiele verbinding.Dus dit moet toch iets te maken hebben met de kwaliteit van de lijn.
woon op 4,5km van de centrale
groeten
Noise Margin 22 dB 11 dB
Attenuation 44 dB 43 dB
Het niveau van de nois margin downstream is niet stabiel en valt dikwijls onder het niveau van 8dB wat onvoldoende zou zijn voor een stabiele verbinding.Dus dit moet toch iets te maken hebben met de kwaliteit van de lijn.
groeten
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
op welke snelheid sync je ? verlaging profiel zou een optie kunnen zijnic706mk2 schreef:Hier enkele gegevens,
Noise Margin 22 dB 11 dB
Attenuation 44 dB 43 dB
groeten
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Member
hallo,
Up Stream 512 (Kbps.)
Down Stream 4096 (Kbps.)
Ja zeeeeeg op een lager profiel...dat is geen oplossing!!Als er nu ne keer iemand zijn verantwoordelijkheden zou opnemen en een KONTROLE uitvoeren op de kwaliteit van de lijn dan zouden we al veel verder zitten.
groeten
Up Stream 512 (Kbps.)
Down Stream 4096 (Kbps.)
Ja zeeeeeg op een lager profiel...dat is geen oplossing!!Als er nu ne keer iemand zijn verantwoordelijkheden zou opnemen en een KONTROLE uitvoeren op de kwaliteit van de lijn dan zouden we al veel verder zitten.
groeten
- xenne
- Elite Poster
op zo'n afstand is het niet uitzonderlijk dat je snelheidsproblemen gaat krijgen. lager profiel zou je een wellicht een stabiele verbinding geven. vrees dat er verder niets aan te doen is. Belgacom kan altijd eens de lijn uittesten, maar of het veel gaat opleveren.... ADSL heeft nu éénmaal z'n beperkingen
-
- Member
het is NIET de snelheid die mij parten speelt!!!Heb de volle 4mb snelheid---als de connecties niet afbreken zoals de laatste tijd meer schering als inslag is...
Heb nu de software van de modem veranderd eens zien wat dat brengt!!!
Heb er de originele software er in gevlamt ipv de die van Belgacom.....
WAS een philips sna6600/18 dit is een versie van de 6500 die speciaal voor Belgacom geprogrammeerd en geconfigureerd is en nu was!
Afwachten wat het brengt.....laat iets weten
groeten
Heb nu de software van de modem veranderd eens zien wat dat brengt!!!
Heb er de originele software er in gevlamt ipv de die van Belgacom.....
WAS een philips sna6600/18 dit is een versie van de 6500 die speciaal voor Belgacom geprogrammeerd en geconfigureerd is en nu was!
Afwachten wat het brengt.....laat iets weten
groeten
- xenne
- Elite Poster
disconnects komen waarschijnlijk van schommelingen op de downstream noise margin, moest je profiel verlagen ga je dat niet meer hebben. maar dan daalt je max. te halen snelheid.ic706mk2 schreef:het is NIET de snelheid die mij parten speelt!!!Heb de volle 4mb snelheid---als de connecties niet afbreken zoals de laatste tijd
-
- Member
Hallo,
Lap ze hebben mij bij mijn pietje...ben op 1mb gezet op aanvraag van EDPNET!!!Zo lossen ze de problemen daarop,ja natuurlijk is het de schuld van BELGACOM nu volgans hun die willen nu plotselling niet meer hoger leveren maar een fysieke controle is er nog nergens geweest.Terug naar de prehistorie nu allez.telenet is GEEN alternatief voor mij....Zit nog altijd met de vraag waarom naast de deur WEL 4mb en bij mij niet!!!!Aja nog ietske...woon volgens de laatste lijn metingen plotselling 1255meter VERDER van de centrale....dat zegt toch genoeg of niet.
Groeten
Lap ze hebben mij bij mijn pietje...ben op 1mb gezet op aanvraag van EDPNET!!!Zo lossen ze de problemen daarop,ja natuurlijk is het de schuld van BELGACOM nu volgans hun die willen nu plotselling niet meer hoger leveren maar een fysieke controle is er nog nergens geweest.Terug naar de prehistorie nu allez.telenet is GEEN alternatief voor mij....Zit nog altijd met de vraag waarom naast de deur WEL 4mb en bij mij niet!!!!Aja nog ietske...woon volgens de laatste lijn metingen plotselling 1255meter VERDER van de centrale....dat zegt toch genoeg of niet.
Groeten