upc >> dommel

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Mich123
Starter
Starter

Paar vraagjes ivm overgang
---
Ik heb besloten om van UPC weg te gaan voor dommel.be
nu weet ik nog niet bij wie ik dit moet doen, ik ben nooit ingegaan op een aanbod van telenet, en zover ik dus weet zit ik dan toch nog bij UPC ?
(is er een officiele opzegbrief vr upc ergens te vinden?)
----

-Belgacom
Ga'k een discovery line aanvragen, voor 7€/maand - maar weet iemand hoe het zit met activatie-kosten, of zijn er nog andere verborgen kosten, ziet er mij een beetje te goed uit om waar te zijn.
---
dommel.be staat er het volgend, dus eigenlijk zou ik dan dubbel moeten betalen vr upc + dommel, als ik niet zonder internet wil zitten.

4. vul uw nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord in uw internetverbinding setup of router in. let wel: zeg uw oude adsl abonnement nog niet op! ongeveer 2 weken nadat wij uw betaling van uw proforma factuur hebben verwerkt, zullen wij u een e-mail sturen met de melding om uw oude adsl abonnement op te zeggen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Mich123 schreef:-Belgacom
Ga'k een discovery line aanvragen, voor 7€/maand - maar weet iemand hoe het zit met activatie-kosten, of zijn er nog andere verborgen kosten, ziet er mij een beetje te goed uit om waar te zijn.
tot het einde van de maand is activatie nog gratis, je moet er wel zelf achter vragen. normale prijs activatie bedraagt 135euro. weet niet of er volgend jaar nog promotie zal zijn
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 7 keer

135 euro voor activatie van die discoverylijn? :o
ik denk er zelf ook over om over te schakelen daarmee...
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Mich123 schreef:Paar vraagjes ivm overgang
Ik heb besloten om van UPC weg te gaan voor dommel.be
nu weet ik nog niet bij wie ik dit moet doen, ik ben nooit ingegaan op een aanbod van telenet, en zover ik dus weet zit ik dan toch nog bij UPC ?
(is er een officiele opzegbrief vr upc ergens te vinden?)
maandag 17 december wordt je Telenet, of je dat nu wil of niet. Was normaal al de 10de december, maar was uitgesteld.

Je hebt normaal daarover een brief ontvangen in november.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ChelloExtremer schreef:maandag 17 december wordt je Telenet, of je dat nu wil of niet. Was normaal al de 10de december, maar was uitgesteld.

Je kan ongeacht daarvan weg omdat Telenet je contract verbreekt / wijzigt / whatever. Wel aangetekend opzeggen.

Voor die activatie van die Discovery lijn: als je naar een Belgacomshop gaat en vriendelijk vraagt naar zo'n lijn omdat je hoorde dat de activatie gratis was in promo, zal je dat wel krijgen. Soms zelfs nadat de promo is afgelopen. Vertel er niet bij dat je aan Dommel denkt maar wel aan BelgacomTV ;). Maar laat je uiteraard geen BelgacomTV aansmeren hé :lol:.
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

deej schreef:
ChelloExtremer schreef:maandag 17 december wordt je Telenet, of je dat nu wil of niet. Was normaal al de 10de december, maar was uitgesteld.

Je kan ongeacht daarvan weg omdat Telenet je contract verbreekt / wijzigt / whatever. Wel aangetekend opzeggen.
En tot 31 december moet je uw opzegbrief naar UPC sturen, niet naar Telenet.
biebel
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

Ik kijk voorlopig de kat uit de boom ivm mijn opzegging omdat ik wacht op enkele ervaringen met dommel cityconnect (ex adsl2fit en realdsl ...).

Het is duidelijk dat je telenet tot 31/12 kan opzeggen, maar het is helemaal niet duidelelijk of je daarna een jaar vastzit aan telenet of dat je daarna alsnog kan opzeggen.

Ik wil niet bij telenet "blijven", maar ik wil zeker niet internetloos zijn terwijl ik wacht op een andere provider.

Ik heb sinds vandaag een telenet ip :-(
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

biebel schreef:Ik kijk voorlopig de kat uit de boom ivm mijn opzegging omdat ik wacht op enkele ervaringen met dommel cityconnect (ex adsl2fit en realdsl ...).

Het is duidelijk dat je telenet tot 31/12 kan opzeggen, maar het is helemaal niet duidelelijk of je daarna een jaar vastzit aan telenet of dat je daarna alsnog kan opzeggen.

Ik wil niet bij telenet "blijven", maar ik wil zeker niet internetloos zijn terwijl ik wacht op een andere provider.

Ik heb sinds vandaag een telenet ip :-(
Hier ook sinds vandaag volledig Telenet. Mijn telemeter telt ook al :p

Ik denk niet dat men een OYO aangaat door die overgang, zowiezo wil ik graag voor eind dit jaar opzeggen als Dommel aub eens wil opleveren.
runner
Starter
Starter

Hoi All,

Je kan je alles opzeggen zonder opzegbrief.
Ik heb gisteren mijn internet bij UPC(telenet) opgezegd ,ik heb mijn modem binnengebracht en klaar was kees!

Ik heb ook eens contact genomen met Dommel en moet nu verder afwachten op hun reactie.

Volgens telenet hadden klanten met een upc extreme connectie recht op het dubbele wat telenet nu op het moment aanbiedt nl 70 Gb upl/dl.

Nu Is voor mij de telenetnachtmerrie gedaan.

Vele groetjes

Runner
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

runner schreef: Volgens telenet hadden klanten met een upc extreme connectie recht op het dubbele wat telenet nu op het moment aanbiedt nl 70 Gb upl/dl.
Maak daar maar 65 gig van ;)
Epo
Plus Member
Plus Member

Hallo.

Ik heb mijn Telenet aangetekend afgezegd op vrijdag 28/12, met een aangetekend schrijven naar UPC én naar Telenet.

Ik heb een aantal keer naar de helpdesk gebeld daarvoor, en daar zeiden ze me dat als ik voor 31/12 kosteloos zou afzeggen, mijn lijn op 31/12 afgesloten zou worden: dat is echter niet het geval.

Ik heb nu eigenlijk wel smallband (heel raar probleem, zie volgende paragraaf), maar de lijn werkt dus wel nog. Dit baart me wel enige zorgen: is de opzegging wel correct gebeurd? Anderen die hebben opgezegd, werkt jullie lijn nog? Ik moet echt 100% zeker zijn dat mijn Telenet opgezegd is.

Wat de smallband betreft: Zoals alle ex-UPC klanten heb ik 65GB van Telenet gekregen, maar na slechts 35GB vloog ik op smallband.In Mijn Telenet kun je dan die extra 30GB claimen, maar daar zijn precies wat problemen mee. Ik heb forumberichten gelezen op het TIK.be forum van mensen die daar serieus hun vingers aan verbrand hebben, dus ik blijf er af. Ik heb vanaf nu Telenet niet meer nodig, so I couldn't care less.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”