Hallo,
Ik probeerde gisteren en vandaag Collegelinux (linux distro die afgeleid is van slackware, dus alles van slackware zou hier ook op van toepassing moeten zijn) te installeren op mijn pctje.
Het probleem is dat hij mijn HD's niet herkent. (failure)
Deze hangen niet op een gewone IDE controller, maar op een Promise ATA100 controller.
Ik heb dus geprobeerd om ook te booten van diskette (bootdiskette gemaakt van ataraid.i op de slackware ftp) maar daar gaf hij ook een error.
Iemand met hetzelfde probleem? Of gewoon een oplossing? Let me know please! Thanks.
greetz,
Nob
CollegeLinux Install met Promise ATA100 controller
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
'k Ben een beetje lui geweest
Heb wat gegoogled en heb hetvolgende gevonden:
http://www.cerritoslug.org/tutorials/geforce2.html
Ik ga dat direct is proberen zie. Ik laat wel iets weten of het gelukt is of niet
greetz,
Nob

Heb wat gegoogled en heb hetvolgende gevonden:
http://www.cerritoslug.org/tutorials/geforce2.html
Ik ga dat direct is proberen zie. Ik laat wel iets weten of het gelukt is of niet

greetz,
Nob
- Nob
- Erelid
Just my luck....
Niet gelukt dus. Argh!
Het is raar...
Redhat Shrike install ik zonder problemen (ook al worden mijn HD's bij het booten van de linux kernel niet herkend).
Maar ik wil Redhat niet!
Pffff ik zou natuurlijk een HD op een gewone IDE controller kunnen steken, maar dan verlies ik mijn ATA100 voordeel en dan moet ik die kast weer openvijzen...
Om zot van te worden
greetz,
Nob
Niet gelukt dus. Argh!
Het is raar...
Redhat Shrike install ik zonder problemen (ook al worden mijn HD's bij het booten van de linux kernel niet herkend).
Maar ik wil Redhat niet!
Pffff ik zou natuurlijk een HD op een gewone IDE controller kunnen steken, maar dan verlies ik mijn ATA100 voordeel en dan moet ik die kast weer openvijzen...
Om zot van te worden

greetz,
Nob
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Nob,
Heb je "boot from SCSI device" in de bios aangevinkt?
Een A7V ziet je HD als een SCSI device, je zou het moeten zien in de bios als je de promis file geinstalleerd hebt.
Heb je "boot from SCSI device" in de bios aangevinkt?
Een A7V ziet je HD als een SCSI device, je zou het moeten zien in de bios als je de promis file geinstalleerd hebt.

- Nob
- Erelid
In mijn bios heb ik 4 bootopties ofzo.
1e optie staat nu: diskettestation
2e optie: ATA100/SCSI (ik kan dit switchen naar SCSI/ATA100, maar ik heb dit al geprobeerd en het lukt niet echt dacht ik, straks nog is proberen als ik thuiskom, eventueel met een linux scsi opstartdiskette)
3e optie: Plextor CDrom
4e optie: None
Alvast al bedankt voor de info, 'k zal je vanavond meer weten te zeggen!!
greetz,
Nob
1e optie staat nu: diskettestation
2e optie: ATA100/SCSI (ik kan dit switchen naar SCSI/ATA100, maar ik heb dit al geprobeerd en het lukt niet echt dacht ik, straks nog is proberen als ik thuiskom, eventueel met een linux scsi opstartdiskette)
3e optie: Plextor CDrom
4e optie: None
Alvast al bedankt voor de info, 'k zal je vanavond meer weten te zeggen!!
greetz,
Nob
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Hey Nob,
Ik meen mij nog te herinneren van in de tijd (3jaar geleden) dat er verschillende mensen waren die niet direct hun HD op de ATA100 konden aansluiten. (Bij mij ging dat echter wel A7V133.)
De procedure was dan:
-Eerst HD op het 33 IDE channel aansluiten zodat hij herkend wordt.
-Operating systeem instaleren.
-Laatste Promis installeren.
-HD op de ATA100 aansluiten.
Ik meen mij nog te herinneren van in de tijd (3jaar geleden) dat er verschillende mensen waren die niet direct hun HD op de ATA100 konden aansluiten. (Bij mij ging dat echter wel A7V133.)
De procedure was dan:
-Eerst HD op het 33 IDE channel aansluiten zodat hij herkend wordt.
-Operating systeem instaleren.
-Laatste Promis installeren.
-HD op de ATA100 aansluiten.