Ik ben al jarenlang klant van telenet, nu met een top pack (telefoon+internet+mobile), haal tot 2 MB/s downloadsnelheid. Maar ik heb beslist na de "druk op de knop actie" deze week, dat telenet toch geen belang hecht aan hun trouwe klanten. En ik wil dus naar ADSL (Dommel) overstappen.
Ik heb al naar belgacom gebeld, en ik zit in de "groene" zone. Een afstand konden ze mij niet geven. En op de vraag of hier ooit ADSL2 zou komen, zijden ze mij dat ADSL2 een fabeltje was dat verzonnen was door andere providers.
Het probleem waar ik nu mee zit, is dat hier al een belgacom telefoonlijn ligt. Maar deze ligt hier al serieus lang (nog voor mijn tijd, kan goed 30 jaar zijn of meer). Ook is deze lijn ooit doorgestoken, en dan terug aan elkaar gezet door mensen van belgacom zelf (er is zo'n omhulsel rondgeklikt, en met siliconen in gespoten voor zover ik weet).
Mijn vraag nu is dus, als ik deze lijn terug wil laten activeren. Zou ik deze eerst kunnen laten testen of deze goed werkt? Wat zou mij dat kosten ?
Wat kan ik doen als het dan toch blijkt later dat die lijn niet goed werkt (veel uitval/traag internet ofzo) ?
Kwaliteit oude lijn
@ GloX,
Bel eens naar dommel, en vraag of er op dat adres een lijn beschikbaar is.
(met opgave van straat en nr)
Die kunnen wel weten of de lijn zou voldoen op dat adres.
Testen zal dan toch moeten gebeuren door Belgacom.
(indien je zelf contact opneemt met Belgacom, is dit tegen betaling)
Of dommel heeft al klanten in de straat, en zal dan weten of daar problemen (zijn/waren)
Misschien wil dommel dat wel regelen, wacht dus eerst de reactie van dommel af.
Zie echter eens in deze thread

Bel eens naar dommel, en vraag of er op dat adres een lijn beschikbaar is.
(met opgave van straat en nr)
Die kunnen wel weten of de lijn zou voldoen op dat adres.
Testen zal dan toch moeten gebeuren door Belgacom.
(indien je zelf contact opneemt met Belgacom, is dit tegen betaling)
Of dommel heeft al klanten in de straat, en zal dan weten of daar problemen (zijn/waren)
Misschien wil dommel dat wel regelen, wacht dus eerst de reactie van dommel af.
Zie echter eens in deze thread

- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
als die lijn professioneel aan elkaar is gezet is die normaal wel oké zenne. als dat niet zo is moet belgacom dat maar in orde brengen. laat uw lijn zo snel mogelijk activeren, in december is het nog gratis, daarna kost het misschien weer 135euro
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Ik heb hier enkele maanden geleden ook de telefoonlijn opnieuw laten activeren die was 2 jaar geleden afgesloten en ze ligt hier van in 1975 toen het huis gebouwd is. Geen enkel probleem met de ADSL kwaliteit hier, er is een Belgacom technieker geweest en die heeft alles nagekeken en aangesloten. omdat wij nog een hééééééééééél oude muuraansluiting hadden (vorige bewoonster had nog een heel oude telefoon van de RTT) heeft de technieker een nieuwe geinstalleerd en dit zonder kosten.

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Is er geen 2 maanden try and buy van Belgacom ADSL? Je neemt gewoon eerst belgacom adsl en kijkt of die goed loopt. Vervolgens zeg je ev Telenet op en stap je over op dommel. 

Mja, belgacom heeft mij dus weeral mooi in de zak willen zetten.
Paar weken geleden heb ik gebeld en zat ik in de "groene zone", afstand konen ze mij niet vertellen. Ze hebben gecheckt via mijn adres.
Vandaag belde ik naar dommel en zijden ze dat ik op maar liefst 9 km zat van de centrale ! Het was wel mogelijk 2 mbit adsl aan te bieden, door een nieuwe technologie ofzoiets. Ze hebben gecheckt via mijn adres.
Vlak daarna terug een telefoontje naar belgacom, waar ze me vertelden dat ik in de grijze zone zat, en dat een onderzoek nodig is of ze het me wel kunnen aanbieden. Dat iemand hier moet komen meten. Controleren aan de hand van mijn adres konden ze niet, ik heb ze het belgacom telefoonnummer van mijn buur moeten geven.
Dit kan toch niet dat ik in een paar weken van een groene naar een grijze zone ben gegaan ?
Natuurlijk allemaal heel leuk nieuws, ik zit dus vast aan telenet, en kan dus VDSL2 waarschijnlijk wel vergeten.
Paar weken geleden heb ik gebeld en zat ik in de "groene zone", afstand konen ze mij niet vertellen. Ze hebben gecheckt via mijn adres.
Vandaag belde ik naar dommel en zijden ze dat ik op maar liefst 9 km zat van de centrale ! Het was wel mogelijk 2 mbit adsl aan te bieden, door een nieuwe technologie ofzoiets. Ze hebben gecheckt via mijn adres.
Vlak daarna terug een telefoontje naar belgacom, waar ze me vertelden dat ik in de grijze zone zat, en dat een onderzoek nodig is of ze het me wel kunnen aanbieden. Dat iemand hier moet komen meten. Controleren aan de hand van mijn adres konden ze niet, ik heb ze het belgacom telefoonnummer van mijn buur moeten geven.
Dit kan toch niet dat ik in een paar weken van een groene naar een grijze zone ben gegaan ?
Natuurlijk allemaal heel leuk nieuws, ik zit dus vast aan telenet, en kan dus VDSL2 waarschijnlijk wel vergeten.
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
das minder wa ge nu zegt. Dan zal ik ook nog is moeten gaan controleren. Want volgens dommel zit ik op mijn nieuw adres (binne 2 weken) op 7.5 km en bgc zegt dak in de groene zone zit.
met re-adsl zijn veel langere afstanden zoals 9 km nog altijd mogelijk. Maar doe zoals iemand hierboven zei. Neem de gratis 2 maanden test van belgacom een en als het goed werkt zeg je op en neem je dommel.
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
en kunt ge da daarna gewoon opzeggen zonder extra kosten? En moete dan ook aansluitingskosten betalen? Dan kan ik ook is zien of 7.5 km nog gaat voor adsl. Ik zie net da adsl plus 3 maand gratis is. Als ik daar niks voor moet betalen ga ik da ook is proberen want dommel doet moeilijk over verhuis naar een ander zone nummer.
Belgacom heeft meestal wel op een abonnement een promotie lopen dat wanneer je niet tevreden bent, je kosteloos kan opzeggen.metal schreef:en kunt ge da daarna gewoon opzeggen zonder extra kosten? En moete dan ook aansluitingskosten betalen? Dan kan ik ook is zien of 7.5 km nog gaat voor adsl. Ik zie net da adsl plus 3 maand gratis is. Als ik daar niks voor moet betalen ga ik da ook is proberen want dommel doet moeilijk over verhuis naar een ander zone nummer.
Zoek eens tussen de reclamefolders

Maar heeft niemand anders in je straat adsl? want als het bij hun goed werktn werkt het bij u ook goed.
hellsnake schreef:Maar heeft niemand anders in je straat adsl? want als het bij hun goed werktn werkt het bij u ook goed.
GloX schreef:Ik heb al gecontroleerd via het telefoonnummer van mijn buur op de dommel website. En die is aansluitbaar.
Maar het kan dus zijn dat ik heen en weer gestuurd ga worden van dommel naar belgacom als er problemen zijn ?