vraag internet en telefoon

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
benneken2312
Plus Member
Plus Member

Hallo,

ik heb een ingewikkelde situatie:

Ik heb thuis een adsl verbinding en op m'n werk enkel een telefoonlijn waarmee ik enkel gratis kan bellen.
ik werk met windows vista.
mijn pc thuis heeft een lan verbinding en een telefoonmodem(ingebouwd)
kan ik mijn thuispc niet zo instellen dat deze dient als zogenaamde router?
Zodat ik vanuit m'n werk met mijn laptop via telefoon kan inbellen naar mijn pc thuis ter plaatse en dat die me internet bezorgt van adsl?

Kan iemand me ook uitleggen hoe ik zoiets aan de praat krijg?

Hartelijk Bedankt voor de info

Groetjes,
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Je zou een remote desktop moeten tot stand brengen, alleen vrees ik dat 56k (dus geen adsl) daarvoor niet genoeg banbreedte kan geven om dat deftig te laten werken.
benneken2312
Plus Member
Plus Member

Goztow schreef:Je zou een remote desktop moeten tot stand brengen, alleen vrees ik dat 56k (dus geen adsl) daarvoor niet genoeg banbreedte kan geven om dat deftig te laten werken.

ik moet een systeem vinden,zodat ik dan bv inbel vanop m'n werk naar m'n vaste lijn thuis,en dat de pc dan opneemt en mijn adsl signaal doorgeeft? zodat ik op het werk aan 56 kbits kan e-mailen enz ...
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Ja, dat is wat ik bedoel. Remote desktop, ook wel rdp genoemd, doet dit. Het geeft je een directe verbinding met je computer. Je ziet je bureaublad in een venster. het enige dat je computer doorgeeft is het beeld dat op je computer thuis verschijnt.

Ik weet echter niet of 56k voldoende is om dat beeld op te versluizen.

Hier heb je wat meer info over rdp

Indien je rdp niet aan de praat krijgt, kan het ook via VNC. VNC "lagt" wel veel meer.

Indien je bij je thuis een router met firewall gebruikt, zal je voor beide vormen van directe verbinding wel moeten de correcte poorten openen.

Dit lijkt waarschijnlijk allemaal redelijk ingewikkeld en dat is het ook wel voor een computerleek. Maar als je wat meer info op google zoekt, naast deze links, raak je er wel aan uit ;).

url tag aangepast
door Blue-Sky
benneken2312
Plus Member
Plus Member

Goztow schreef:Ja, dat is wat ik bedoel. Remote desktop, ook wel rdp genoemd, doet dit. Het geeft je een directe verbinding met je computer. Je ziet je bureaublad in een venster. het enige dat je computer doorgeeft is het beeld dat op je computer thuis verschijnt.

Indien je rdp niet aan de praat krijgt, kan het ook via VNC. VNC "lagt" wel veel meer.

Indien je bij je thuis een router met firewall gebruikt, zal je voor beide vormen van directe verbinding wel moeten de correcte poorten openen.

Dit lijkt waarschijnlijk allemaal redelijk ingewikkeld en dat is het ook wel voor een computerleek. Maar als je wat meer info op google zoekt, naast deze links, raak je er wel aan uit ;).

url tag aangepast
door Blue-Sky

ja maar ik bedoel dat de telefoonlijn thuis gewoon met de laptop moet verbonden zijn en dat ik mijn mijn laptop op het werk inbel naar mijn pc thuis(via 56kbits)en dat via de telefoonlijn dus gewoon het adsl word doorgegeven...
dat gaat toch niet via remote? want ik heb op het werk geen internet enkel een telefoonlijn....
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hetgene je wilt is technisch onmogelijk ... En 56K is niet genoeg om vlot te werken, daarbovenop komt nog dat in januari de ondersteuning bij Belgacom eindigt om in te bellen via analoge modems.

Greetz,

Agent V.
PowerSoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

AgentVortex schreef:Hetgene je wilt is technisch onmogelijk ... En 56K is niet genoeg om vlot te werken, daarbovenop komt nog dat in januari de ondersteuning bij Belgacom eindigt om in te bellen via analoge modems.

Greetz,

Agent V.
Dit is technisch wel mogelijk, al lijkt mij dat praktisch niet zo handig, als je je pc alle oproepen laat behandelen kan niemand je meer opbellen.

Maar met windows server 2003 zou je dit perfect kunnen instellen.

Vraag mij niet hoe, er zijn wellicht wel tutorials te vinden op internet
cavecat
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Werk je dan ook niet tegen 33k6 ipv 56k ?

Ik dacht dat de 56k modus alleen mogelijk was als er een speciaal soort ISP modem aan de andere kant stond.
Floris Bakker for president!
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

benneken2312 schreef:
Goztow schreef:Ja, dat is wat ik bedoel. Remote desktop, ook wel rdp genoemd, doet dit. Het geeft je een directe verbinding met je computer. Je ziet je bureaublad in een venster. het enige dat je computer doorgeeft is het beeld dat op je computer thuis verschijnt.

url tag aangepast
door Blue-Sky

ja maar ik bedoel dat de telefoonlijn thuis gewoon met de laptop moet verbonden zijn en dat ik mijn mijn laptop op het werk inbel naar mijn pc thuis(via 56kbits)en dat via de telefoonlijn dus gewoon het adsl word doorgegeven...
dat gaat toch niet via remote? want ik heb op het werk geen internet enkel een telefoonlijn....
Voor zover ik weet, kan dat niet. Dank aan Blue)sky voor blijkbaar een slechte link.
The_One_be
Pro Member
Pro Member

AgentVortex schreef:Hetgene je wilt is technisch onmogelijk ... En 56K is niet genoeg om vlot te werken, daarbovenop komt nog dat in januari de ondersteuning bij Belgacom eindigt om in te bellen via analoge modems.

Greetz,

Agent V.
1) Dit is technisch wel mogelijk maar is vrij omslachtig. Je PC/Laptop thuis moet dan geconfigureerd zijn als PPP-server + router. Simpeler zou zijn om gewoon ergens bij een ISP een (gratis) dial-up abbo te nemen.

2) Het is niet omdat belgacom stopt met het aanbieden van dial-up dat het niet meer mogelijk is om een modem connectie tussen 2 particulieren te maken.

3) 56k is inderdaad niet zo vlot om mee te werken maar als hij het daarmee wil doen blijft dit toch zijn keuze?
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
benneken2312
Plus Member
Plus Member

The_One_be schreef:

Greetz,

Agent V.
1) Dit is technisch wel mogelijk maar is vrij omslachtig. Je PC/Laptop thuis moet dan geconfigureerd zijn als PPP-server + router. Simpeler zou zijn om gewoon ergens bij een ISP een (gratis) dial-up abbo te nemen.

2) Het is niet omdat belgacom stopt met het aanbieden van dial-up dat het niet meer mogelijk is om een modem connectie tussen 2 particulieren te maken.

3) 56k is inderdaad niet zo vlot om mee te werken maar als hij het daarmee wil doen blijft dit toch zijn keuze?

ik weet dat ik ene gewone inbelprovider kan nemen,maar dat is het juist. ik bel met de vaste lijn 24/24 gratis waarom zou ik dna betalen voor een inbelprovider als het gratis zou kunnen?
Inbelproviders hun inbelnumemrs zijn altijd te betalen,ook met freephone van telenet enz

groetjes,
verdickt
Premium Member
Premium Member

ik weet dat ik ene gewone inbelprovider kan nemen,maar dat is het juist. ik bel met de vaste lijn 24/24 gratis waarom zou ik dna betalen voor een inbelprovider als het gratis zou kunnen?
Inbelproviders hun inbelnumemrs zijn altijd te betalen,ook met freephone van telenet enz

groetjes,
Omdat dat misschien de handigste manier is, een andere manier zou eventueel zijn dat je inbelt thuis naar een ras server ( vpn verbinding ) met bijvoorbeeld een windows server ( kost geld ) maar waarschijnlijk bestaan er ook gratis linux alternatieven die je eenvoudig kan opzetten.
Maar rdp lijkt me de enige manier[/quote]
Xi
Pro Member
Pro Member

http://customer.proximus.be/nl/Mobile_I ... puter.html

Eenvoudiger, als het toch maar om email gaat.
je kan ook aan je werk gever vragen of hij je geen internet verbinding wil geven
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”