Belgacom 1 Tv, 2 decoders registereren

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Knuppelbeer
Starter
Starter

Hallo,

Ik heb sinds kort belgacom tv, ik had reeds aantal keren gebeld naar de verkoop dienst van belgacom tv met de volgende vraag

omdat ik maar 1 aansluiting kan hebben op mijn lijn kan ik wel 2 decoders huren, eentje in de slaapkamer en eentje in de living en dan verder kijken in de slaapkamer als die in de living uitstaat.

Daar hebben ze me toen op geantwoord dat dit ging , dat je zelf de 2 decoders kon opzetten, maar dat je hetzelfde beeld zou krijgen in beide kamers.

Nu blijkt dat ik maar 1 decoder kan registeren?

Is hier een oplossing voor om die 2de decoder toch te registereren ?
door bijvoorbeeld de registratie van de ene naar de andere over te brengen of een crack ?

want ik ben niet van plan om altijd alles te verhuizen als ik in een andere kamer tv wil kijken,

het is niet de bedoeling om naar verschillende zenders te kijken op hetzelfde tijdstip.

mvg
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Vreemd dat ze je 2 decoders laten huren terwijl je maar over 1 BTV lijn kan beschikken :roll:
2 decoders laten registreren zal idd dus hierdoor ook niet lukken,.... de serial nr. van de énen zal altijd vervangen moeten worden door de andere.

Ze hebben U dus prietpraat verkocht daar bij belgacom :!:
Als je dus op de slaapkamer zal willen kijken dan zal je dus idd die éne geregistreerde modem steeds over en weer moeten zeulen.

Tenzij je er idd wel 2 kan laten registreren maar dan zal je wel steeds maar met 1 decoder tegelijk BTV kunnen kijken,... nog eens bellen zou ik zeggen.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Ik ben een redelijke BTV leek, maar wil dit dan zeggen dat je maar 1 decoder per gezin kan gebruiken? Maw, kan je niet op 2 tv's tegelijk een andere zender kijken?

Dan vraag ik me af waarom mensen hiervoor betalen. Ik heb een simpel mediacenter dat in combinatie met orb in elke kamer en naar elke pc live tv kan streamen (natuurlijk zal met 5 tegelijk het netwerk tegen gaan werken), of recorded tv streamen, timeshifting...

Ik zat al langer te denken aan BTV, maar vraag me eigenlijk af of mijn mediacenter dit dan kan streamen naar al mijn clients in het thuisnetwerkje, net zoals ik met gewone kabelTV doe op dit moment. Mijn gedacht was dat je ook gewoon meerdere decoders kon gebruiken...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Hmmm ik weet het niet, maar hier zeggen ze toch dat je er twee kan aansluiten, tenminste als je op een adsl2+ (of hoger) profiel kan gezet worden. Indien dat het geval is, moet dit kunnen. Bellen naar hun helpdesk en vragen of je wel op een adsl2+ profiel staat.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Vreemd. Als je op 9 mbit of hoger synchroniseert (kan je zien in de modem) zou dat dacht ik mogelijk moeten zijn, aangezien je niet eens per sé die decoder nodig hebt om BTV te kunnen kijken. Ik kon zonder problemen (nuja) BTV via de decoder bekijken én tegelijk BTV via VLC Player op de pc bekijken...
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Je kan uiteraard met 2 BelgacomTV decoders naar 2 verschillende programma's tegelijk kijken als je lijn er tenminste voor geschikt is en dat is momenteel nog niet bij iedereen het geval.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

FF de speculaties de wereld uithelpen:

- Profiel 4.6 of 6 mbit: 1 IDTV stream aanwezig.
- Profiel 9 mbit: 2 IDTV streams anwezig
- Profiel 17 mbit: standaard 2 IDTV streams voorzien (2 poorten beschikbaar)

Aantal decoders: standaard gelimiteed op 1, buiten waar er 2 mogelijk zijn. Echter... Het aantal aan te melden decoders kan verhoogd worden manueel. In principe kun je 100-en decoders aanmelden, ze zullen enkel niet tegelijk allemaal functioneren op meerdere streams wegens een limitering op de bandbreedte. That's it.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”