Ik heb sinds enkele dagen een VERSCHRIKKELIJK irritant probleem ...
Ik draai Vista Business 32bit op m'n game pc en Windows Mail zet zichzelf op de voorgrond ... sterker nog ... het start zichzelf constant opnieuw op.
Gezien het leuke 'attention stealing' van Windows betekend dat dus ook dat je niks meer kan doen ... het is begonnen met Mail die zichzelf ineens opstartte tijdens het spelen van Quake Wars .. gezien het attention stealing krijg je dan fullscreen Quake Wars maar je bent je controls kwijt en onderaan zie je de task bar.
Nu net is het 10x erger geworden ... ik kan geen 2 seconden in een ander venster werken of Windows Mail komt ervoor staan.
Ik gebruik Windows Mail niet eens !!!! Als iemand me dus kan vertellen hoe je dat ding kan verhinderen om op te starten zou ik al tijdelijk uit de nood zijn.
Ik heb ook al aan slecht contact gedacht in m'n keyboard ... ik merk echter niks tijdens het gamen. Als ik een manier zou hebben om de windows shortcut te disablen zou ik ook al geholpen zijn.
(zoals bvb <windows key>-e een explorer venster opent).
Vista - Windows Mail altijd op voorgrond
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
klinkt vervelend ja
een windows-shortcut voor windows mail op te starten is er volgens mij niet. meeste klavieren hebben wel een knop die je kan toewijzen aan het opstarten van de mail

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Kan je Windows Mail dan niet gewoon de-installeren?Sven.VdS schreef:Ik gebruik Windows Mail niet eens !!!!
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Helaas is Windows Mail een integraal deel van de Vista core en kan je die (nog) niet desinstalleren
Ik heb het denk ik (voorlopig?) gefixed door in mijn gebruikersprofiel in C:\Users\enz... de Windows Mail folder (en daarbij horende instellingen) te verwijderen.
winmail.exe renamen lukte niet, en enige verwijzing naar de folder of filename in het registry wil hij ook niet wijzigen ... ze hebben het voor een keer goed beveiligd precies
Ondertussen heb ik toch een uurtje kunnen spelen zonder de popup te krijgen ... fingers crossed want ik heb de oefening goed nodig ... krijg nogal 'op mijn doos' als ik online ga spelen
Hooray for bots and target practice 

Ik heb het denk ik (voorlopig?) gefixed door in mijn gebruikersprofiel in C:\Users\enz... de Windows Mail folder (en daarbij horende instellingen) te verwijderen.
winmail.exe renamen lukte niet, en enige verwijzing naar de folder of filename in het registry wil hij ook niet wijzigen ... ze hebben het voor een keer goed beveiligd precies

Ondertussen heb ik toch een uurtje kunnen spelen zonder de popup te krijgen ... fingers crossed want ik heb de oefening goed nodig ... krijg nogal 'op mijn doos' als ik online ga spelen

- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Probably kan je die Windows Mail uit Vista slopen op dezelfde manier als Outlook Express uit XP. sysoc.inf bewerken met een hamer, en daarna kan je ze gewoon via Add/remove programs wegkegelen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
heb je geen toets op uw klavier dat automatisch de mail opent? misschien dat er daar een hapering zit? iets anders kan ik niet zo meteen bedenken
windows mail zit idd in vista ingebakken idem met IE&MP

windows mail zit idd in vista ingebakken idem met IE&MP

Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Elite Poster
- Bedankt: 1 keer
Neen helaas geen hotkeys (Wolf Claw II) .. wel een toets om de letter K vast te zetten maar da's al.
Als die op zou staan zou ik dat trouwens snel merken ... K is namelijk self-kill in mijn config
Als die op zou staan zou ik dat trouwens snel merken ... K is namelijk self-kill in mijn config