Onmogelijk windows nog te installeren

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
jeby

hallo

ik zit met een groot probleem
nadat ik mijn laptop geformateerd heb lukt het mij onmogelijk nog om op mijn laptop opnieuw windows te plaatsen.... ik heb al geprobeert met 98,ME en xp. zelf met win 98 en XP opstartdisc erbij..

als ik wind 98 inleg heeft hij errors aan

als ik xp inleg zegt de comp:

Starting ...

Microsoft (R) windows Millennium

en vervlogens komt er

A:/> tevoorschijn

(hoe komt dat mijn comp meld : starting windows Millennium??? ligt het daar misschien aan nogthans ligt opstartdisc XP en CD xp in

is mijn laptop kapot???
wie kan me verder helpen
alvast bedankt
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Staat in je bios de bootvolgorde goed? Dus first boot device CD-rom drive (of iets gelijkaardigs)? Want als hij enkel boot van een HD en hij kan daar niets vinden (schijf geformatteerd of niet volledig geformatteerd) dan zal je bios misschien naar de diskettedrive gaan.

Cheers
Afbeelding
jeby

hoe ga ik juist naar mijn bios want ik ben dit vergeten
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kan je ook eens wat meer uitleg geven?
Wat stond erop van OS?
Welke cd's zijn het? Recovery, full, oem?
Legale versies?

Hoe geraak je in bios?

"Press DEL to enter setup", kan ook soms F1 zijn, of een combinatie.. staat gewoonlijk, eerste lijn bij bootup op je scherm ergens..
I love it when a plan comes together!
008
Member
Member

Dat is wel grappig/toevallig: toen ik laatst voor iemand een opstartdiskette had gemaakt op een XP machine kwam daar ook de melding Windows Me toen zij hem gebruikte.
Buiten dat is het natuurlijk logisch dat je met een opstartdiskette op A: uitkomt. Van daaruit zou je dan wel naar je C: schijf moeten kunnen en als je opgestart bent met activatie van de hele reut om je CD-Rom te kunnen benaderen zou je van daaruit een nieuwe installatie moeten kunnen doen. Volgens mij is het handig om met je opstartdiskette op te starten, vervolgens een fdisk te doen en je partitie(s) weggooien om ze vervolgens opnieuw aan te maken en te formateren. Dan weet je zeker dat je met een schone lei begint en zou je geen problemen mogen hebben met Win 98, XP of wat je er dan ook op wilt zetten.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Op de CD van XP staat een map "bootdisk" hier kan je 4 opstartdiskettes maken. Ik denk dat je best deze gebruikt als je niet kan booten van de CD. Want die gewone bootdisks daar staan wel een paar tools op, maar je kan dit even goed uitvoeren tijdens de setup van windows XP. Je hebt daar ook de mogelijkheid om je HD te formatten en partities aan te maken en zo. Dus ik zou eigenlijk gewoon booten van de CD van windows XP ofwel van de bootdisks gemaakt met de tools in de map op de CD van Windows XP.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Je zou misschien hier ook al eens kunnen kijken:

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=1603
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”