Vandaag een oproep gekregen van Belgacom:
B: We zien dat u een discoverylijn hebt, waarbij het duur is om bellen.
(m'n handen jeuken al, maar ik laat haar verder uitpraten)
Nu hebben we een voorstel voor u: met de classic line belt u vanaf 17 uur gratis zolang u wilt mits een vaste kost van 0,30 euro.
Mag ik voor u uw formule aanpassen zodat u op die manier gratis kan bellen?
Ik: Mja, maar ik bel met mijn vast telefoontoestel al gratis naar vaste lijnen, en dat 24/24 en naar gans Europa en zelfs erbuiten (in bep. landen).
Belgacom: Dat kan niet meneer!
Ik: Toch wel, ik bel via voip!!!
Belgacom: Ok, dan wens ik u nog een prettige dag meneer.
En was het koper nu niet zo duur, dan legde ik persoolijk een telefoonlijntje tot in Frankrijk, waar internet stukken goedkoper is als hier.
Gelukkig hebben we Dommel nog die de prijs wat leefbaarder maakt (29 euro/maand).
Vooral vanaf volgend jaar met hun City-connect en adsl2+ (internet vanaf 16 euro/maand). Weliswaar enkel nog in de grote steden.
Check hier uw aansluitbaarheid op City-connect:
http://www.dommel.com/nl/adsl/adsl2.php?cust=comp
Nu enkel nog maar in Leuven, in de loop van volgend jaar in de grote steden ook.
Belgacom: mijn dag is weer goed!!
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
dit begrijp ik niet goed... met Happy Time bel je toch gratis na 17 u en in het weekend en dat kost toch niets? gewoon activerenPeter3 schreef: Nu hebben we een voorstel voor u: met de classic line belt u vanaf 17 uur gratis zolang u wilt mits een vaste kost van 0,30 euro.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
Happy-Time kan niet op een discoverylijnxenne schreef:dit begrijp ik niet goed... met Happy Time bel je toch gratis na 17 u en in het weekend en dat kost toch niets? gewoon activerenPeter3 schreef: Nu hebben we een voorstel voor u: met de classic line belt u vanaf 17 uur gratis zolang u wilt mits een vaste kost van 0,30 euro.
- xenne
- Elite Poster
dat weet ik wel, maar ze stellen hem een classic lijn voor en dan zou hij nog 0,30euro moeten opleggen voor gratis te bellen na 17uur?Vieten schreef:Happy-Time kan niet op een discoverylijnxenne schreef:dit begrijp ik niet goed... met Happy Time bel je toch gratis na 17 u en in het weekend en dat kost toch niets? gewoon activerenPeter3 schreef: Nu hebben we een voorstel voor u: met de classic line belt u vanaf 17 uur gratis zolang u wilt mits een vaste kost van 0,30 euro.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 6 keer
idd, daar ontbreken ergens wat details.xenne schreef:dat weet ik wel, maar ze stellen hem een classic lijn voor en dan zou hij nog 0,30euro moeten opleggen voor gratis te bellen na 17uur?Vieten schreef:Happy-Time kan niet op een discoverylijnxenne schreef:dit begrijp ik niet goed... met Happy Time bel je toch gratis na 17 u en in het weekend en dat kost toch niets? gewoon activerenPeter3 schreef: Nu hebben we een voorstel voor u: met de classic line belt u vanaf 17 uur gratis zolang u wilt mits een vaste kost van 0,30 euro.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Dat je 10,- euro betaald hebt, en dat het slechts gedurende 3 a 4 maanden geldt, heb je haar zeker niet verteld?Peter3 schreef:Ik: Mja, maar ik bel met mijn vast telefoontoestel al gratis naar vaste lijnen, en dat 24/24 en naar gans Europa en zelfs erbuiten (in bep. landen).
Belgacom: Dat kan niet meneer!
Ik: Toch wel, ik bel via voip!!!

Mja, ik vergelijk haar produkt met de mijne, en bij geen enkele kan je 100% gratis bellen, voor beide moet je betalen.Edward Valckx schreef: Dat je 10,- euro betaald hebt, en dat het slechts gedurende 3 a 4 maanden geldt, heb je haar zeker niet verteld?
Voor Classic Line moet je een abo betalen van 17 euro/maand.
En voor mijn voipcheap moet ik idd een credit kopen, van min. 10 euro/3 maanden.
Conclusie: 'gratis' bellen met voipcheap naar vaste nummers is 5x goedkoper dan met Belgacom.
=> 3 maanden Belgacom = 51 euro
3 maanden voipcheap = 10 euro
En om te antwoorden op de vraag van Xenne:
je hebt gelijk, foutje van mij.
Overdag (dus voor 17 uur) betaal je een vast bedrag van 0,30 euro/gesprek, ongeacht de gespreksduur. Na 17 uur is het volledig gratis.
-
- Elite Poster
Ben blij dat dat duidelijk is!Peter3 schreef:bij geen enkele kan je 100% gratis bellen, voor beide moet je betalen.
Je mag geen appels met peren vergelijken. Bij Belgacom betaal je voor de infrastructuur én voor de service. Bij voipcheap enkel voor de service; voor de infrastructuur (uw Internetverbinding... rond de 40,- euro per maand) moet je zelf nog zorgen. Je kan nu argumenteren dat je die sowieso al hebt, maar als je vergelijkt, moet je alles vergelijken.Peter3 schreef:Voor Classic Line moet je een abo betalen van 17 euro/maand.
En voor mijn voipcheap moet ik idd een credit kopen, van min. 10 euro/3 maanden.
Conclusie: 'gratis' bellen met voipcheap naar vaste nummers is 5x goedkoper dan met Belgacom.
Wie Internet heeft via ADSL betaalt sowieso al minstens 6,50 euro voor een discovery lijn, en moet dus "slechts" 17-6,50 = 10,50 euro per maand opleggen - en dus is de faktor "slechts" 3 ipv 5. Het is zelfs nog iets minder, want die 10,- euro van voipcheap is zonder BTW en nog wat onkosten die ze extra aanrekenen.
Er is ook een beperking van 300 minuten per week bij voipcheap. En na drie maanden zijn de gesprekken bij voipcheap betalend, maar bij Belgacom blijven ze gratis.
Waarschijnlijk gebruik je voor inkomende gesprekken nog steeds uw Belgacom lijn (want anders moet je nog extra betalen bij voip om een telefoonnummer te hebben). Dus dat reken je ook al niet mee...
Begrijp me niet verkeerd, ikzelf bel ook via VOIP en ben zeker overtuigd van de voordelen ervan. Maar we moeten geen appels met peren vergelijken. Veel mensen staren zich namelijk blind op dat "gratis" van voipcheap en consoorten.
-
- Elite Poster
dit is nu een mooi voorbeeld van een extern callcenter dat in de eerste plaats denkt aan verkopen en dan pas aan de klant maar bij deze klant is het dus niet gelukt. de eigen callcenters van belgacom zouden dit niet doen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Zelfs met mijn gsm bel ik goedkoper naar vaste lijnen!Peter3 schreef:met de classic line belt u vanaf 17 uur gratis zolang u wilt mits een vaste kost van 0,30 euro.

0.14 euro per gesprek (max 60 minuten) naar alle vaste lijnen en naar proximus
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 648 keer
- Recent bedankt: 11 keer
't is 12.5 Euro (BTW en handling) Het voordeel is dat je dat geld na de gratis periode ook nog mag opbellen aan een lager tarief dan BC.Peter3 schreef: Conclusie: 'gratis' bellen met voipcheap naar vaste nummers is 5x goedkoper dan met Belgacom.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Hier heb je een punt.Edward Valckx schreef: Je mag geen appels met peren vergelijken. Bij Belgacom betaal je voor de infrastructuur én voor de service. Bij voipcheap enkel voor de service; voor de infrastructuur (uw Internetverbinding... rond de 40,- euro per maand) moet je zelf nog zorgen. Je kan nu argumenteren dat je die sowieso al hebt, maar als je vergelijkt, moet je alles vergelijken.
Wie enkel voip wil gebruiken om gratis te kunnen bellen, en geen internet nodig heeft, moet een grote kost betalen, nl. die voor het internet-abonnement.
En juist dat snappen ze ook niet bij Belgacom:
ze zeggen dat hun digitale tv goedkoper is dan Telenet.
Maar je hebt wel EN een telefoonlijn EN een internetabo nodig.
Iemand die enkel en alleen maar digitale tv wil, betaalt zich per maand blauw aan kosten. Dan is die beter af bij Telenet, of nog beter, bij TV-Vlaanderen.
Snap niet wat je met die opleg bedoelt.Edward Valckx schreef: Wie Internet heeft via ADSL betaalt sowieso al minstens 6,50 euro voor een discovery lijn, en moet dus "slechts" 17-6,50 = 10,50 euro per maand opleggen - en dus is de faktor "slechts" 3 ipv 5.
Ik betaal 6,85 euro/maand voor de disc. line, zonder opleg.
En 29 euro/maand voor Dommel adsl-internet.
Klopt.Edward Valckx schreef: Het is zelfs nog iets minder, want die 10,- euro van voipcheap is zonder BTW en nog wat onkosten die ze extra aanrekenen.
Klopt niet helemaal.Edward Valckx schreef: Er is ook een beperking van 300 minuten per week bij voipcheap. En na drie maanden zijn de gesprekken bij voipcheap betalend, maar bij Belgacom blijven ze gratis.
Na die 3 maanden betaal ik terug 10 euro, en m'n gratis gesprekken worden terug met 3 maanden verlengd
Trouwens, die 10 euro kan al eerder bijna opgebruikt zijn door het bellen naar gsm-nummers. Dus best mogelijk dat ik al eerder moet herladen (hangt natuurlijk volledig af van m'n belgedrag naar gsm-nrs.).
Wat moet ik meerekenen?Edward Valckx schreef: Waarschijnlijk gebruik je voor inkomende gesprekken nog steeds uw Belgacom lijn (want anders moet je nog extra betalen bij voip om een telefoonnummer te hebben). Dus dat reken je ook al niet mee...
Inkomende oproepen gebeuren idd via de Belgacom-lijn, en die oproepen zijn gratis, dus moet ik toch niets meerekenen.
-
- Elite Poster
Je gebruikt nu voip op een discovery lijn. Als je dus op Belgacom hun aanbod wil ingaan, moet je 17 - 6,85 = 10,15 euro "opleggen" per maand, en niet 17. Ik wou hiermee aantonen dat de verhouding 51/10 die je eerder schreef niet helemaal correct is, want in feite moet je die 6,85 euro ook bijtellen bij de voip.Peter3 schreef:Snap niet wat je met die opleg bedoelt.
Ik betaal 6,85 euro/maand voor de disc. line, zonder opleg.
En 29 euro/maand voor Dommel adsl-internet.
Ik heb me misschien niet helemaal duidelijk uitgedrukt. Ik bedoelde niet financieel meerekenen, maar in het totale plaatje. Je bent overgeschakeld naar VOIP, maar je "misbruikt" toch nog je Belgacom lijn voor inkomende gesprekken. Als je VOIP volledig wil gebruiken, moet je ook de kosten van een voip-in nummer erbij tellen (al valt dat nog mee, bvb bij 3starsnet is het 15,- euro per jaar).Peter3 schreef: Wat moet ik meerekenen?
Inkomende oproepen gebeuren idd via de Belgacom-lijn, en die oproepen zijn gratis, dus moet ik toch niets meerekenen.
Verder wil ik nog dit kwijt: veel mensen kopen hardware van een paar honderd euro, om vervolgens een paar eurocenten per minuut te besparen op hun gesprekken. Na hoelang begint die investering op te brengen? Eigenlijk wel grappig, maar ja, ik ben er ook schuldig aan...

- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 648 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Ik heb mijn telefoonrekening berekend van verleden jaar en herberekend met VOIP (inclusief de 12.5/3 maanden en modem)Edward Valckx schreef: Verder wil ik nog dit kwijt: veel mensen kopen hardware van een paar honderd euro, om vervolgens een paar eurocenten per minuut te besparen op hun gesprekken. Na hoelang begint die investering op te brengen? Eigenlijk wel grappig, maar ja, ik ben er ook schuldig aan...
Terugverdienen gaat hier iets meer dan 1 jaar duren, vanaf dan, winst

Bye, Maurice
- xenne
- Elite Poster
hou er wel rekening mee dat de voorwaarden van die voipcheap dingen regelmatig veranderen. prijs stijgt regelmatig al eens. de gratis landen passen ze ook regelmatig aan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Is waar, maar als voipcheap iets aanpast ,schakel je je toch gewoon over naar een anderexenne schreef:hou er wel rekening mee dat de voorwaarden van die voipcheap dingen regelmatig veranderen. prijs stijgt regelmatig al eens. de gratis landen passen ze ook regelmatig aan.

- xenne
- Elite Poster
ja, maar dan moet je toch al meteen weer 12 euro storten... dus uiteindelijk zal het wel duurder uitkomen, dus nu al uitrekenen dat het iets meer dan jaar gaat duren voor je de investering terug hebt lijkt me voorbarigljd schreef:Is waar, maar als voipcheap iets aanpast ,schakel je je toch gewoon over naar een anderexenne schreef:hou er wel rekening mee dat de voorwaarden van die voipcheap dingen regelmatig veranderen. prijs stijgt regelmatig al eens. de gratis landen passen ze ook regelmatig aan.