Heeft per ongeluk iemand deze wireless router ? Probleem is dat vrienden hun router de geest heeft gegeven, en ik even aan het kijken was naar deze router (WRT300N kan je bij Tones bijvoorbeeld al niet meer vinden) maar dat de commentaar zeeeeer negatief is.
Eventueel een andere wireless N router als suggestie ?
Linksys WRT350N
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
-
- Deel van't meubilair
Welke versie heb je (V1 of V2), en welke firmware versie ?
Gebruik je de USB storage link ?
Heb je enkel N-clients, G-clients of beide ?
Gebruik je de USB storage link ?
Heb je enkel N-clients, G-clients of beide ?
V1, 1.03.7r2504 schreef:Welke versie heb je (V1 of V2), en welke firmware versie ?
r2504 schreef:Gebruik je de USB storage link ?
Nee, de storage link gebruik ik niet omdat ik daarvoor een fileserver heb.
Op dit moment gebruik ik enkel G-clients. Dit omdat 54Mbps meer dan genoeg is voor het werk dat een laptop moet leveren. Ik gebruik wel de gigabit poorten niet, ik had al een HP 24poorts gbit switch en dus zou het een beetje dom zijn om dat apparaat niet te gebruiken her2504 schreef:Heb je enkel N-clients, G-clients of beide ?

-
- Deel van't meubilair
Kan je trouwens DD-WRT op installeren wat met een V2 niet het geval is, maar ik heb geen idee wat ik tegenwoordig in een winkel ga vinden... volgens wat ik gelezen had zou ik verwachten enkel V2's in Europa te vinden... maar blijkbaar niet dus.L-army schreef:V1, 1.03.7
Is inderdaad een betere oplossing... zou ook liever een NAS hebben, maar twijfel nog een beetje aan de investering.L-army schreef:Nee, de storage link gebruik ik niet omdat ik daarvoor een fileserver heb.
Wat gebruikte je daarvoor als wireless router... en is de WRT350N beter qua signaal of merk je er niets van voor G clients ?L-army schreef:Op dit moment gebruik ik enkel G-clients. Dit omdat 54Mbps meer dan genoeg is voor het werk dat een laptop moet leveren.
Tja, had je dan niet beter een veel goedkopere WRT150N gekocht ?L-army schreef:dus zou het een beetje dom zijn om dat apparaat niet te gebruiken he
Geen idee of je daar DD-WRT op kan instaleren... Maakt mij niet zoveel uit, mijn ervaring is dat de orginele firmware altijd iets stabieler werkt.r2504 schreef:Kan je trouwens DD-WRT op installeren wat met een V2 niet het geval is, maar ik heb geen idee wat ik tegenwoordig in een winkel ga vinden... volgens wat ik gelezen had zou ik verwachten enkel V2's in Europa te vinden... maar blijkbaar niet dus.
Als je geen 'echte' redunantie nodig hebt dan kan je gerust gebruik maken van die storage link. Maar staar je daar niet blind op, als je een week werk kan laten verloren gaan kan je beter op cd/dvd branden.r2504 schreef:Is inderdaad een betere oplossing... zou ook liever een NAS hebben, maar twijfel nog een beetje aan de investering.
Hiervoor had ik een andere linksys, dacht de wrt54g. De range is wel beter.r2504 schreef:Wat gebruikte je daarvoor als wireless router... en is de WRT350N beter qua signaal of merk je er niets van voor G clients ?
Mijn andere router was vroegtijdig overleden, ik ben dus naar de computer winkel gegaan en heb me daar uit pure woede de duurste linksys gekocht die ze haddenr2504 schreef: Tja, had je dan niet beter een veel goedkopere WRT150N gekocht ?

Wat ik je wel moet zeggen, ik heb de router nog nooit gebruikt voor torrents en dergelijke, dus heb totaal geen idee hoe hij daar op reageert.
Greetzzz
-
- Deel van't meubilair
Momenteel backup ik de PC's op de externe disk... geen idee of ik het dan andersom zou doen. Persoonlijk zou ik liefst naar een NAS oplossing gaan met RAID5... maar over die discussie is trouwens een andere thread.L-army schreef:Als je geen 'echte' redunantie nodig hebt dan kan je gerust gebruik maken van die storage link.
Bedoel je dat de WRT350N beter werkt dan de WRT54G want dat is toch wel een minimum vereiste hier.L-army schreef:Hiervoor had ik een andere linksys, dacht de wrt54g. De range is wel beter.
Ik heb hier een WRT54G staan maar die is eigenlijk van m'n ouders... zij hadden m'n USR8054 (omdat die hier niet overweg kon met zo'n 7 wireless'en in de omgeving) die de geest heeft gegeven, dus nu is de vraag koop ik hen iets anders, of geef ik de WRT54G terug en plaats ikzelf een WRT350N.L-army schreef:Mijn andere router was vroegtijdig overleden, ik ben dus naar de computer winkel gegaan en heb me daar uit pure woede de duurste linksys gekocht die ze hadden.
Ik gebruik toch geen torrents... dus dat maakt niet uit.L-army schreef:Wat ik je wel moet zeggen, ik heb de router nog nooit gebruikt voor torrents en dergelijke, dus heb totaal geen idee hoe hij daar op reageert.
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Zit die N draft nog altijd niet in beta fase ? Dacht dat begin volgend jaar de definitieve N zou uit komen eentje dat overweg kan met alle hardware . Nu is dat toch allemaal nog merk gebonden of ben ik weer mis ?
Dat klopt inderdaad maar met nieuwe firmware zal dit later wel opgelost raken.Sniffie schreef:Zit die N draft nog altijd niet in beta fase ? Dacht dat begin volgend jaar de definitieve N zou uit komen eentje dat overweg kan met alle hardware . Nu is dat toch allemaal nog merk gebonden of ben ik weer mis ?
Maar nu houdt ge u het best tot hetzelfde merk
-
- Deel van't meubilair
Het is niet omdat de N draft nog niet officieel is dat er geen specificaties zijn waaraan producten zich reeds moeten houden. Met draft 2.0 is de kans waarschijnlijk eerder klein dat je problemen zal ondervinden, al bestaat ze natuurlijk nog.Sniffie schreef:Zit die N draft nog altijd niet in beta fase ?