Beste,
Volgende week begin ik te werken in een VZW daar het geld dus zeker goed kan gebruikt worden vraag ik mij af als het mogelijk is om op alle pc's die daar staan Openoffice te installeren in plaats van Microsoft Office. Mijn vraag naar jullie toe is nu als je hier al ervaring mee hebt.
Kan Openoffice alle dingen die Microsoft Office kan? Kunnen bestaande acces, excel, word,... bestanden geopend worden met Openoffice en daarna aangepast worden? Is de manier van werken bijna volledig hetzelfde, bijvoorbeeld: als je formules opmaakt in excel, werken die dan ook in Calc of is dit een volledig andere manier van "programmeren"?
Mvg
Argon
Microsoft Office VS OpenOffice
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1686 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
"Ja" is het antwoord op al je vragen. Er zijn wel wat kleinere verschillen tussen Open Office en MS Office, vooral qua layout zou ik zeggen. Maareuh, voor de rest is het gewoon even aanpassen aan de manier van werken (het wijst zichzelf wel relatief makkelijk uit hoor).
Wel opletten als je documenten uit OpenOffice doorstuurt naar mensen die Microsoft Office gebruiken dat je je documenten als .Doc opslaat ipv .ODT Want dit laatste is een openstandaard die Microsoft niet wenst te kennen ... maar dat is enkel even gewoon worden bij het opslaan als .... .DOC
als je documenten wilt doorsturen die niet aangepast moeten worden kan je beter pdf gebruiken. Dan worden ze getoond zoals je ze in openoffice gemaakt hebt. Anders kan de lay-out lichtjes verschillen door de export.
Het Access alternatief is Base. Als je access gewoon bent kan je wel effe vloeken op base maar het is ook allemaal werkbaar.
Let wel, als de gebruikers veel ervaring hebben met ms office dan kunnen er wel wat frustraties ontstaan omdat het geen identieke copy is. Het is net als een nieuw programma leren maar je hebt op voorhand al verwachtingen die niet voldaan worden.
Het Access alternatief is Base. Als je access gewoon bent kan je wel effe vloeken op base maar het is ook allemaal werkbaar.
Let wel, als de gebruikers veel ervaring hebben met ms office dan kunnen er wel wat frustraties ontstaan omdat het geen identieke copy is. Het is net als een nieuw programma leren maar je hebt op voorhand al verwachtingen die niet voldaan worden.
Please help, looking for a way to get rich and fast
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
Van de 3 (DRIE!) bedrijven die van MS Office naar OpenOffice overgeschakeld zijn, zijn er al 2 helemaal terug overgeschakeld, en het derde zitten er meer mensen in de MSoffice securitygroup dan in de OOffice group
Wat er bespaard wordt op de licenties moet je dubbel zo hard betalen aan support 
Je kan er niet omheen dat MS Office volwassen software is, en dat OpenOffice nog in de kinderschoenen staat.

Je kan er niet omheen dat MS Office volwassen software is, en dat OpenOffice nog in de kinderschoenen staat.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Goztow
- Administrator
Ik denk dat het ook afhangt van wat je precies nodig hebt. Als het puur voor basisbewerkingen is, zal je het verschil nauwelijks merken, denk ik.
Da zijn geen argumenten. Die bedrijven kunnen evengoed betaald zijn door ms om terug over te schakelen. Ze hebben de overschakeling gemaakt in de eerste plaats en geen enkel bedrijf is zot genoeg om niet in te schatten wat zo een omzetting teweegbrengt. Anders verdienen ze het om failliet te gaan.selder schreef:Van de 3 (DRIE!) bedrijven die van MS Office naar OpenOffice overgeschakeld zijn, zijn er al 2 helemaal terug overgeschakeld, en het derde zitten er meer mensen in de MSoffice securitygroup dan in de OOffice group :) Wat er bespaard wordt op de licenties moet je dubbel zo hard betalen aan support :)
Please help, looking for a way to get rich and fast
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik weet natuurlijk nog niet wat ze allemaal doen in hun office pakket. Ik zal dit de komende weken eens bekijken. Mijn vraag was gewoon als het eventueel mogelijk zou zijn om dit te overwegen. De meningen liggen duidelijk verschillend 

- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
Betaald door MS? Sabena technics en Sartorius? haha 

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Goztow
- Administrator
Een kliniek van ons draait volledig op linux en open office. Helemaal geïntegreerd door Alunys (ik heb geen aandelen in dit bedrijf maar heb ermee samengewerkt. Als het niet ok is, verwijder dan de linkverdickt schreef:Voor een privé gebruiker zou ik zeggen ja, voor een bedrijf neen.
Tenzij je vooral interne documenten gebruikt maar indien niet zou ik toch gaan voor ms office.

volledig mee eensverdickt schreef:Voor een privé gebruiker zou ik zeggen ja, voor een bedrijf neen.
Tenzij je vooral interne documenten gebruikt maar indien niet zou ik toch gaan voor ms office.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!