Alcatel SpeedTouch USB en Windows XP: wat moet ik doen?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
sim

Ik heb geen originele installatie-software meer van mijn modem (zo'n platte vis), die ik wil installeren op mijn nieuwe PC met Windows XP. Ik heb op de site van Belgacom de driver gedownload maar weet niet wat ik verder moet doen, ik ben zelfs niet zeker dat ik de juiste heb gedownload. :| Welke file in die driver moet ik aanklikken zodat de installatie begint?

Als ik er dan eindelijk in zal slagen de modem te installeren moet ik nog zien op internet te geraken. Welke is de volgende stap?

Bedankt!
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

alcatel speedtouch usb driver downloaden (niet een update) en die dan isntallen, dan nog username en pass ingeven

en verbinden
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Meestal heet dat bestand 'Setup.exe' .

Maar het bestand dat je download vanaf de belgacom-site ( http://selfcare.belgacom.net/static/pc/ ... _1_4_0.zip ) moet je eerst nog 'unzippen'. Heb je Windows Me of Windows XP, dan kan je die openen door er gewoon op te dubbelklikken. Is dat niet het geval, dan heb je een programma zoals Powerarchiver ( www.powerarchiver.com ) nodig.

Heb je eenmaal die installatie achter de rug kan je de laatste update ook nog eens downloaden en uitvoeren, die zal zorgen voor een stabielere verbinding. Te downloaden via http://www.speedtouchdsl.com/dvrdownloadusb.htm
sim

bedankt, ik heb versie 1_4_0 van de site, ik unzip, ik vind een icoontje met "setup" maar als ik daarop klik krijg ik 2 keuzemogelijkheden: "Repair/Upgrade" of "Remove". Geen van beide is voor mij van toepassing denk ik omdat het om een nieuwe installatie gaat.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

ik zit ook op windows xp (pro ) en dezelfde modem en hier werkt ie hoor asde dieje modem gekocht hebt hedde van BGC (belgacom ) toch een cd gehad mee de drivers op ?? eerst de drivers installen en dan de usb kabel in een usb poort op uw pc pluggen en dat zou het moeten zijn
Registered Linux user #286313
sim

Ik heb mijn modem 2 jaar geleden gekocht, de erbij geleverde CD-rom heeft versie 1.3 die niet meer geschikt is voor installatie, die versie gaf toen al problemen.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Blijkbaar is er nog een "overschot" van een vorige (mislukte?) installatie te vinden. In die setup doe je dus best eerst de "uninstall" (je zal moeten opnieuw opstarten) en dan voer je die setup opnieuw uit, en dan zal de optie er normaal wél zijn om een nieuwe installatie te beginnen.
sim

joepie, alles werkt nu perfect! bedankt iedereen voor de hulp. Ik weet weer wat doen vandaag :-)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”