gegroet iedereen
sinds juni 2007 ben ik overgeschakeld van belgacom adsl naar scarlet 20. mijn voornaamste doel : hogere snelheden, meer limiet. ik was de eerste maanden zeer tevreden.
echter, de laatste tijd valt mij op dat het systeem wat labiel is : ik moet vaak mijn modem herstarten om weer goede vebinding te hebben ... en wat betreft de laatste weken merk ik op dat ik ZEER lage verbindingssnelheden heb (getest op dit forum & op speedtest.nl e.a.). het is zelfs zover gekomen dat ik afgelopen 12 uur niet meer verbonden geraakte...
ligt dit aan mijn pc/modem? of ben ik van iets niet op de hoogte bij scarlet ? ...
grtz
ps: sry als deze topic al eerder is gemaakt
scarlet adsl20
Zie deze thread, er zijn dus wel problemen... de laalste tijd.
Andere zijn dan wel tevreden, hier.
Best de helpdesk opbellen en dringend om actie vragen.
<center> ======================================= </center>
Hier een speedtest ter vergelijking, mijn provider is Belgacom ADSL Go
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 3411 kbit/s or 426 kbyte/s
- Upload speed : 328 kbit/s or 41 kbyte/s
Thu Nov 15 2007 at 04:56:13 UTC+0100
Blue-Sky schreef:Zie deze thread, er zijn dus wel problemen... de laalste tijd.
Wat is dit nu weer voor een antwoord? De speedtests die je daar toont zijn van het gewone ADSL abo.
Er zijn wel zeker 10 dingen die de TS kan nakijken VOOR de helpdesk te bellen. Laten we daar eerst eens mee beginnen.
- Welke modem gebruik je? Getest met andere modem/pc ? Maak je gebruik van WIFI?
- Wat zijn je syncwaarden uit je modem? Dus downstream/upstream bitrate, SNR en Attenuation. Die vind je normaal terug in de webinterface van je modem.
- Hoe ziet je bekabeling eruit? Staat je modem aangesloten op je eerste contactdoos van Belgacom? Of heb je meerdere contactdozen/verlengdraden? Indien dit het geval is, best eens alles loskoppelen en je modem aansluiten op je eerste contactdoos.
Pas als we dit weten, kunnen we je hiermee helpen.
- edimax adsl2+ broadband router ... niet getest met andere modem/pc, maar in het verleden nooit probs mee gehad
- * downstream, snr : 7.6 db attenuation : 24.0 db rate : 9200 kbps
* upstream, snr : 8.5 db attenuation : 13.3 b rate : 1021 kbps
- modem is aangesloten op 'verlengdraad' ... heb em ineens op de contactdoos getest, maar veranderde niets
test om 9u20 : Your DOWNLOAD Speed:7692 kbps or 962 KB/sec
momenteel lijkt 't dus weer goed te zijn (hoewel ik mij aan nog snellere verbinding had verwacht aangezien de centrale op nog geen 400m van hier is). maar gisterenavond en vannacht was de verbinding dus een RAMP, en dat gebeurt zeer frequent de laatste tijd
- modem is aangesloten op 'verlengdraad' ... heb em ineens op de contactdoos getest, maar veranderde niets
momenteel lijkt 't dus weer goed te zijn (hoewel ik mij aan nog snellere verbinding had verwacht aangezien de centrale op nog geen 400m van hier is). maar gisterenavond en vannacht was de verbinding dus een RAMP, en dat gebeurt zeer frequent de laatste tijd
Mr.T schreef: Wat is dit nu weer voor een antwoord? De speedtests die je daar toont zijn van het gewone ADSL abo.
Er zijn wel zeker 10 dingen die de TS kan nakijken VOOR de helpdesk te bellen. Laten we daar eerst eens mee beginnen.
- Welke modem gebruik je? Getest met andere modem/pc ? Maak je gebruik van WIFI?
- Wat zijn je syncwaarden uit je modem? Dus downstream/upstream bitrate, SNR en Attenuation. Die vind je normaal terug in de webinterface van je modem.
- Hoe ziet je bekabeling eruit? Staat je modem aangesloten op je eerste contactdoos van Belgacom? Of heb je meerdere contactdozen/verlengdraden? Indien dit het geval is, best eens alles loskoppelen en je modem aansluiten op je eerste contactdoos.
@ Mr.T,
Als er in de reply al zoveel klachten staan qua te lage snelheid is er wel degelijk 'n probleem bij Scarlet.
Greetz
Als er in de reply al zoveel klachten staan qua te lage snelheid is er wel degelijk 'n probleem bij Scarlet.
"piet" zal sowieso via de helpdesk moeten gaan om zijn probleem op te lossen, vrees ik.Tinneke schreef:Jammer genoeg moet ik mij met triestige gevoelens aansluiten bij de groep niet tevreden Scarletklanten.
Ik ben ook verleden maand flink naar beneden gehaald geweest qua snelheid. Wanneer iets goed "draait ", weet je dus niet van een slechte behandeling af, maar wanneer je de Scarletterdiensten nodig hebt en dan moet vaststellen dat deze onder het vriespunt liggen maw, onder nul, dan besef je met wat voor een boel je opgezadeld bent.
Greetz

Als je de mogelijkheid hebt om te testen met een andere modem, zou ik dit zeker doen.piet schreef:- edimax adsl2+ broadband router ... niet getest met andere modem/pc, maar in het verleden nooit probs mee gehad
Mr.T schreef: Wat is dit nu weer voor een antwoord? De speedtests die je daar toont zijn van het gewone ADSL abo.
Als je dan toch aan het testen bent, koppel dan eens ALLES af en sluit enkel je modem aan op je eerste contactdoos.
Controleer dan nog eens de sync waarden.
Als het klopt dat je op 400m van de centrale zit, heb je ofwel een probleem op je binnenbekabeling, of een erg slechte telefoonlijn.
downstream, snr : 7.6 db attenuation : 24.0 db rate : 9200 kbps
Je SNR en downstream rate is veel te laag. Op 400m zou je de volle 20Mbit moeten halen.
Dus eerst je eigen installatie testen, als je dan nog steeds slechte syncwaarden hebt best de helpdesk contacteren.
Blue-SkyBlue-Sky schreef:@ Mr.T,
Als er in de reply al zoveel klachten staan qua te lage snelheid is er wel degelijk 'n probleem bij Scarlet."piet" zal sowieso via de helpdesk moeten gaan om zijn probleem op te lossen, vrees ik.Tinneke schreef:Jammer genoeg moet ik mij met triestige gevoelens aansluiten bij de groep niet tevreden Scarletklanten.
Ik ben ook verleden maand flink naar beneden gehaald geweest qua snelheid. Wanneer iets goed "draait ", weet je dus niet van een slechte behandeling af, maar wanneer je de Scarletterdiensten nodig hebt en dan moet vaststellen dat deze onder het vriespunt liggen maw, onder nul, dan besef je met wat voor een boel je opgezadeld bent.
Greetz
in dit topic gaat het over ADSL2+ en niet over ADSL Unlimited.
TS zijn slechte lijn is nog dubbel zo snel als jouw Belgacom lijn

Daarnaast durf ik gerust zeggen dat 3/4 van de meldingen in dat topic onterecht zijn, en voornamelijk klantproblemen zijn. Begin me nu maar af te schieten

Waarom zou ik dat doen?Mr.T schreef:Begin me nu maar af te schieten
Heb aan piet gewoon 'n topic overgemaakt waar hij al informatie kon vinden, hoe het loopt via Scarlet.piet schreef:ps: sry als deze topic al eerder is gemaakt
Niet elke tip is een pasklare oplossing voor het member. Zie dit i.v.m. een andere thread...
(waar ik onlangs de reply kon lezen,Blue-Sky schreef:^^^^^^^^^^^^^Het was dus nog geen wereld ondergang.de wereld gaat eraan
Dus is je probleem opgelost?
JonathanOppeel schreef:ja

Mr.T schreef:
Als je de mogelijkheid hebt om te testen met een andere modem, zou ik dit zeker doen.
Als je dan toch aan het testen bent, koppel dan eens ALLES af en sluit enkel je modem aan op je eerste contactdoos.
Controleer dan nog eens de sync waarden.
Als het klopt dat je op 400m van de centrale zit, heb je ofwel een probleem op je binnenbekabeling, of een erg slechte telefoonlijn.
downstream, snr : 7.6 db attenuation : 24.0 db rate : 9200 kbps
Je SNR en downstream rate is veel te laag. Op 400m zou je de volle 20Mbit moeten halen.
Dus eerst je eigen installatie testen, als je dan nog steeds slechte syncwaarden hebt best de helpdesk contacteren.
thx voor advies ---> de genoteerde waarden heb ik al sinds het begin ... ik wist niet dat die veel te laag stonden ... nu nog de juiste maat vinde die daar iet van snapt

ps : geen ruzie maken ! da was nie mijn bedoeling

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Aangezien een moderator het aandurft om totaal off topic te gaan praten zal ik mij zeker niet inhouden. De reactie van Blue-Sky is hier eigenlijk totaal misplaatst aangezien in de andere topic bepaalde mensen beweren dat Scarlet opzettelijk een lager dsl profiel heeft toegewezen bij hun Scarlet One alhoewel het wel perfect werkte. Het is dan ook een grote fout om als moderator je tot zo'n geflame te verlagen. Je moet leren constructief werken.
Ga je nu ook al moderator spelen?lithion schreef:Aangezien een moderator het aandurft om totaal off topic te gaan praten zal ik mij zeker niet inhouden. Het is dan ook een grote fout om als moderator je tot zo'n geflame te verlagen. Je moet leren constructief werken.
Lees de Regels
Bij deze ben je gewaarschuwd, voor je reply.Respecteer de andere gebruikers, Provider medewerkers, Belgacom medewerkers, moderators, administrators.
Welke enkel de bedoeling heeft de moderator in discredit te brengen.
Waar ik me steeds neutraal probeer te houden tegenover elke ISP.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 105 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het is het gemis aan neutraliteit die mij vooral tegen het hoofd stoot. Replyen met een link naar een topic waarbij geklaagd wordt over een profielverlaging en zeggen dat er problemen zijn en daarbij dan nog een speedtest zetten van Belgacom. Ik dacht dat dit forum er was om mensen te helpen. Of ben ik dan zo mis? Ik vind dat ook moderators respect moeten hebben voor de gebruikers.
Blue-SkyBlue-Sky schreef:Ga je nu ook al moderator spelen?lithion schreef:Aangezien een moderator het aandurft om totaal off topic te gaan praten zal ik mij zeker niet inhouden. Het is dan ook een grote fout om als moderator je tot zo'n geflame te verlagen. Je moet leren constructief werken.
Lees de RegelsBij deze ben je gewaarschuwd, voor je reply.Respecteer de andere gebruikers, Provider medewerkers, Belgacom medewerkers, moderators, administrators.
Welke enkel de bedoeling heeft de moderator in discredit te brengen.
Waar ik me steeds neutraal probeer te houden tegenover elke ISP.
Ik kan lithion best begrijpen. Als ik eerlijk mag zijn, brengt je eerste reply weinig bij aan de TS zijn probleem.
Nergens vermeld je ook maar enige mogelijkheden die de TS heeft om ZELF zijn connectie na te kijken.
Ik denk dat de TS zelf wel slim genoeg is om naar het Scarlet subforum te gaan en daar een aantal topics eens door te lezen.
Ik zie ook niet in wat je "vergelijkende" snelheidstest met je BGC ADSL gaat bijdragen aan de TS zijn probleem. Dit lijkt mij meer van "ik ga sneller, kom ook maar naar Belgacom"
Jammer genoeg is de TS dubbel zo snel