Hallo,
Redelijk simpele vraag:
Als ik digitale televisie van belgacom zou bestellen, moet dan ik acht nemen dat ik vertraging zou oplopen op mijn adsl verbinding, daar dat al deze data over een telefoondraadje zou moeten lopen?
groetjes,
Dirk
vraag over adsl en digi tv
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dat hangt ervan af. Eigen ervaring:
ik zit in een zone waar een adsl2+ profiel mogelijk is. Ze hebben mij dus op adsl 2+ profiel gezet (9 Mbit / 512 kbit) met voor mijn Internetverbinding de limiet van 4.3 Mbit / 256 kbit. De overschot wordt gebruikt voor BGC TV. Ik heb dus geen invloed van de TV op mijn adsl verbinding.
Indien je niet in een gebied woont dat gedekt is door adsl 2+ of vdsl , dan ga je het wel serieus voelen.
ik zit in een zone waar een adsl2+ profiel mogelijk is. Ze hebben mij dus op adsl 2+ profiel gezet (9 Mbit / 512 kbit) met voor mijn Internetverbinding de limiet van 4.3 Mbit / 256 kbit. De overschot wordt gebruikt voor BGC TV. Ik heb dus geen invloed van de TV op mijn adsl verbinding.
Indien je niet in een gebied woont dat gedekt is door adsl 2+ of vdsl , dan ga je het wel serieus voelen.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Jamaar ADSL2+ vragen bij EDPNet / Scarlet is niet hetzelfde als ADSL2+ bij Belgacom hé. Belgacom biedt ADSL2+ niet aan als Internet abonnement. Misschien moet je je licht eens opsteken rechtstreeks bij Belgacom.
Ja dat weet ik, ik zou normaal gezien het light (5,95€) abo van belgacom nemen om BGC teve te kunnen genieten, mijn provider is EDPnet. Dus uiteindelijk zouden er 2 adsl lijnen fungeren over dezelfde kabel...
Misschien toch maar eens ten rade gaan bij belgacom, hoewel hun adsl-aanbiedingen te beperkt en duur zijn voor wat mijn internetgedrag wil..
Misschien toch maar eens ten rade gaan bij belgacom, hoewel hun adsl-aanbiedingen te beperkt en duur zijn voor wat mijn internetgedrag wil..
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik hoop dat dat technisch allemaal kan. Ik had hierover geïnformeerd een tijdje geleden op de userbase en de antwoorden waren nogal dubbelzinnig.
Met de "light" bedoel je waarschijnlijk "time"?
Met de "light" bedoel je waarschijnlijk "time"?
Technisch gezien kan dat zeker. Als ik 10 adsl abo's op dezelfde lijn zou willen is dat in principe geen probleem. Met die "light" formule bedoelde ik Time inderdaad.
Mijn idee gaat nu uit naar een tweede telefoonlijn in huis te nemen en 1 te gebruiken voor adsl en de anderete laten fungeren voor televisie, maar dat lijkt me dan anderzijds ook een omslachtige situatie met veel bedrading en vooral veel onnodige kosten.
Moest in mijn toekomstige gemeente (Meerhout) geen Telenet-monopolie heersen zou ik simpelweg mijn indi-decoder kunnen behouden en no problem. Maar integan màg daar niet leveren dus decoder, de vuilbak in dus
Mijn idee gaat nu uit naar een tweede telefoonlijn in huis te nemen en 1 te gebruiken voor adsl en de anderete laten fungeren voor televisie, maar dat lijkt me dan anderzijds ook een omslachtige situatie met veel bedrading en vooral veel onnodige kosten.
Moest in mijn toekomstige gemeente (Meerhout) geen Telenet-monopolie heersen zou ik simpelweg mijn indi-decoder kunnen behouden en no problem. Maar integan màg daar niet leveren dus decoder, de vuilbak in dus

Hold your horses. Indi is nu "overgenomen" door Telenet. Ik zou toch is bellen alvorens die decoder weg te gooien.dirkje schreef: Moest in mijn toekomstige gemeente (Meerhout) geen Telenet-monopolie heersen zou ik simpelweg mijn indi-decoder kunnen behouden en no problem. Maar integan màg daar niet leveren dus decoder, de vuilbak in dus
Zou nogal wiedes zijn als je die nog zou kunnen gebruiken...maar wie weetwhacker schreef:Hold your horses. Indi is nu "overgenomen" door Telenet. Ik zou toch is bellen alvorens die decoder weg te gooien.
En 2 adsl signalen op 1 lijn zou volgens BGC niet mogelijk zijn, dus als tevreden EDPnet'ter is BLGtv dan ook een optie minder.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bij BGCTV hebde altijd een VDSL of ADSL2+ lijn. Ze geven dat niet als ge een gewone ADSL hebt omdat da ma 4Mb haalt. En mensen die ver van de centrale zitten voor ADSL kunnen nog altijd ADSL2+ krijgen door middel van een ADSL2+ KVD die korter bij huis ligt.