Acer Aspire M5100-Gamer

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
niels11
Starter
Starter

hoi,
Ik ben op zoek naar een computer, ik zoek namelijk een computer die snel werkt en zeker voor games, ik heb een spel flight simulater x, die niet goed werkt op m'n pc. Het spel heeft een harddrive van 15 GB dus een vrij zwaar spel. Ik wil ook dat de prijs redelijk meevalt ik dacht ergens rond de €1000. Ik heb al wat rondgezocht en heb al een idee gevonden, maar ik weet niet zoveel over computer daarom vraag ik het aan julie of deze computer een goede is voor m'n eisen. Acer Aspire M5100-Gamer: hier even de belangrijkste eigenschappen:
Acer Aspire M5100-Gamer - MT - 1 x Athlon 64 X2 6000+ - RAM 3 GB - vaste schijf 1 x 750 GB - DVD±RW (+R dubbellaags) - Radeon HD 2600PRO met max. 1GB HyperMemory - Gigabit Ethernet - Vista Home Premium - Beeldscherm : geen

De marketing beschrijving is niet beschikbaar.
Optische opslag: DVD±RW (+R dubbellaags)
Lokalisatie: Nederland
Processor: 1 x AMD Athlon 64 X2 6000+ ( Dual-Core )
RAM: 3 GB (geïnstalleerd) / 8 GB (max.) - DDR II SDRAM
Controller voor opslag: Serial ATA ( Serial ATA-300 ) ; IDE
Harde schijf: 1 x 750 GB - standaard - Serial ATA-300
Type: Personal computer
Productbeschrijving: Acer Aspire M5100-Gamer - Athlon 64 X2 6000+
Model: Mini-toren
Afmetingen (BxDxH): 18.3 cm x 45.5 cm x 37 cm
Kaartlezer: 18 in 1
Audio Output: Geluidskaart - 7.1 channel surround
Netwerk: Netwerkadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet
Inclusief OS: Microsoft Windows Vista Home Premium
Garantie van de fabrikant: 1 jaar garantie
Beeldscherm: Geen
Graphics controller: PCI Express x16 - ATI Radeon HD 2600PRO met maximaal 1GB HyperMemory - 256 MB

prijs:€936 zonder scherm ( scherm hoef ik niet, heb al een).

hopelijk heeft iemand hier verstand van of al ervaring met deze computer.
groetjes niels
CiBi
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

goeie processor maar ik zou min 4Gb ram nemen en een videokaart met meer vast geheugen en minder virtueel geheugen wat wel belangerijk is bij games ook moet je er rekening mee houden dat je ook nog vista draait naast je games en vista neemt duidelijk meer capaciteit van je pc dan xp of 2000.

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ongezouten en ongenuanceerde mening+reaktie op hierboven.

1* 4 gig ram heeft bij een 32bits OS niet veel zin : kan je toch niet optimaal gebruiken, meestal ga je ergens bij 3.2 tot 3.5 gig blijven steken, afhankelijk van de geheugenindeling van de rest van je hardware, de mogelijkheden tot tweaken van het mobo bios en je eigen kennis over OS's. Die 3 gig is in dat opzicht nog niet eens zo dom, maar bij een dual channel memory systeem is het te hopen dat ze er niet zomaar 3x1gig ingerammed ;) hebben, anders is het da-da dual channel.
De vraag is of dat echter de grootste van je zorgen is : want onder punt 2 ga ik verder met ....

2* die 2600 is _geen_ kaart die thuis hoort in een gamesmachine. Period. Flightsim X ? Die 2600 core is op voorhand al tot een (lucht)ramp gedoemd. Nu, Flightsim X geeft op bijna alle kaarten en PC's snelheidsproblemen, daar niet van, maar de 2600 is, net zoals ALLE andere DX10 kaarten met UITZONDERING van de nieuwe 8800GT een "midrange kaart zonder midrange performance" (op dit moment). Afrader dus, zeker als je met zware spelletjes in het hoofd zit. Of anders gezegd : Games ? Goede prestatie nodig met een DX10 capable chip ? Midrange budget ter beschikking ? 8800GT. Op dit moment geen enkele concurrentie op de markt in dit segment.

3* Games onder Vista in het algemeen .... nou .... iedereen mag daar zijn eigen mening over hebben, maar ik heb nog maar heel weinig games/benchmarks gezien die Microsoft's belofte over "hogere snelheden met spelletjes onder Vista" waar maken. Come to think of it, eigenlijk geen enkele. In het allerbeste geval scoren de Vista testplatforms net iets lager als de XP versies op gebied van snelheid, in het ergste geval vraag je je af wat Vista uitspookt om tot 25% en erger trager te lopen bij sommige games als XP ......

Die Acer zal best geen slecht toestel zijn, maar voor dat geld kan je je bij om het even welke eerlijke PC boer een beter toestel laten in elkaar steken.

Sleutelwoorden voor midrange games machine
* 8800GT (insist on it !!!) Niet op voorraad ? Verder shoppen OF wachten tot hij binnenkomt. Het klopt wel dat je _altijd_ wel zal kunnen wachten op iets beters, maar in dit geval is die wachttijd gerechtvaardigd.
* 2 tot 3 gig mem in volwaardige dual channel config
* snelle hdd
* goede dual core cpu, maakt mij niet uit of je naar AMD of Intel gaat, hoewel ik persoonlijk eerder naar de Intel C2D's zou kijken, maar da's puur persoonlijk en subjectief.
DarthDavy
Premium Member
Premium Member

kaween schreef: Sleutelwoorden voor midrange games machine
* 8800GT (insist on it !!!) Niet op voorraad ? Verder shoppen OF wachten tot hij binnenkomt. Het klopt wel dat je _altijd_ wel zal kunnen wachten op iets beters, maar in dit geval is die wachttijd gerechtvaardigd.
* snelle hdd
* goede dual core cpu, maakt mij niet uit of je naar AMD of Intel gaat, hoewel ik persoonlijk eerder naar de Intel C2D's zou kijken, maar da's puur persoonlijk en subjectief.
Kan dit enkel maar bevestigen. Als je wilt gamen met zware spelletjes is een goede grafische kaart een must. Die 2600 ziet er goed uit op papier, maar trekt het totaal niet voor spelletjes onder vista (dus ook je flight simulator X niet). Bij ATI gaat het dus over de kaarten in 2900 en bij NVIDIA over de kaarten met de spec 8800 (waarvan de GT idd de goedkoopste is).

Met 2GB kom je wel toe en ben je er wel zeker van dat ze het in dual channel in je moederbord proppen. Veel beter 2GB in dual channel, dan 3GB dat er lomp in gestoken is.

Voor harde schijf wil je een SATA schijf met een 16MB interface. Liever een schijf van 320GB met een 16MB interface, dan een schijf van 500GB met een 8MB interface.

Mijn voorkeur gaat op dit moment ook uit naar de Intel Dual Cores. In de prijsklasse die jij aangeeft moet je kijken naar een E6600 (die heb ik bvb) of de nieuwere E6850. Laat je niet iin de zak zetten met een E6700 die ze overal duurder verkopen dan een E6850 en trager is. Quad Core kan eventueel ook, maar zijn vrij duur. Dus voor 1000 euro blijf je beter in de Dual Cores.

Ik heb voor de lol voor je even snel een PC samengesteld zoals ik hem zelf zou kopen op de website http://www.4launch.nl (daar komen mijn beide PC's momenteel vandaan en ben heel tevreden van die webwinkel)

1 Antec Midi Tower Sonata III Life Style ATX 500W (zwart) €104.00
1 Asus P5B SE iP965, SATA2 RAID, GLAN €72.50
1 Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX € 89.00
1 Intel Core 2 Duo E6850 3.00GHz FSB1333 4MB Box € 238.00
1 Western Digital 400GB SATA300 16MB, WD4000KS € 92.00
1 XFX Videokaart PCI-e GeForce 8800GTS 320MB 2xDVI/HDTV € 254.50

Totaal incl. BTW: € 850.00

Kast (met voeding), moederbord, geheugen, processor, harde schijf en videokaart. Ik kon de 8800GT nog niet vinden bij hun, dus ik heb hem vervangen door een vergelijkbare kaart (die wel nog iets duurder is).

850 euro, dus nog wat ruimte voor randapparatuur, want er steekt bvb nog geen DVD-speler/brander in.

Maar op die manier weet je waar je je moet op richten op een PC die je zoekt.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
CiBi
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

DarthDavy schreef:
kaween schreef: Sleutelwoorden voor midrange games machine
* snelle hdd
Kan dit enkel maar bevestigen. Als je wilt gamen met zware spelletjes is een goede grafische kaart een must. Die 2600 ziet er goed uit op papier, maar trekt het totaal niet voor spelletjes onder vista (dus ook je flight simulator X niet). Bij ATI gaat het dus over de kaarten in 2900 en bij NVIDIA over de kaarten met de spec 8800 (waarvan de GT idd de goedkoopste is).

Met 2GB kom je wel toe en ben je er wel zeker van dat ze het in dual channel in je moederbord proppen. Veel beter 2GB in dual channel, dan 3GB dat er lomp in gestoken is.

Voor harde schijf wil je een SATA schijf met een 16MB interface. Liever een schijf van 320GB met een 16MB interface, dan een schijf van 500GB met een 8MB interface.

Mijn voorkeur gaat op dit moment ook uit naar de Intel Dual Cores. In de prijsklasse die jij aangeeft moet je kijken naar een E6600 (die heb ik bvb) of de nieuwere E6850. Laat je niet iin de zak zetten met een E6700 die ze overal duurder verkopen dan een E6850 en trager is. Quad Core kan eventueel ook, maar zijn vrij duur. Dus voor 1000 euro blijf je beter in de Dual Cores.

Ik heb voor de lol voor je even snel een PC samengesteld zoals ik hem zelf zou kopen op de website http://www.4launch.nl (daar komen mijn beide PC's momenteel vandaan en ben heel tevreden van die webwinkel)

1 Antec Midi Tower Sonata III Life Style ATX 500W (zwart) €104.00
1 Asus P5B SE iP965, SATA2 RAID, GLAN €72.50
1 Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX € 89.00
1 Intel Core 2 Duo E6850 3.00GHz FSB1333 4MB Box € 238.00
1 Western Digital 400GB SATA300 16MB, WD4000KS € 92.00
1 XFX Videokaart PCI-e GeForce 8800GTS 320MB 2xDVI/HDTV € 254.50

Totaal incl. BTW: € 850.00

Kast (met voeding), moederbord, geheugen, processor, harde schijf en videokaart. Ik kon de 8800GT nog niet vinden bij hun, dus ik heb hem vervangen door een vergelijkbare kaart (die wel nog iets duurder is).

850 euro, dus nog wat ruimte voor randapparatuur, want er steekt bvb nog geen DVD-speler/brander in.

Maar op die manier weet je waar je je moet op richten op een PC die je zoekt.
ik dacht dat de GT beter was dan de GTS en goedkoper
edit: sorry ik had niet verder gelezen :oops:

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”