Linksys draadloos
- Giljom
- Plus Member
- Bedankt: 2 keer
Ik heb vanmorgen een Linksys router bij aangesloten op mijn Modem Speed Touch Home en ik kan internetten, maar als ik met mijn Laptop van de Aldi waar XP op staat verbinding maak, dan zegt hij dat ik verbonden ben draadloos, maar als ik in de adres balk een url wil ingeven , neemt hij het niet aan en springt er een venster open dat ik of line werk, met inbelverbinding, waar ligt de fout, kan iemand mij helpen, en hij zegt draadloos met Linksys uitstekend
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
- Giljom
- Plus Member
Ik heb de Helpdesk van de Aldi 3 Maal gebeld, en die is waardeloos, ik kan niet surfen draadloos en hen toch verbinding, maar drie maal antwoord zoek het maar uit wij kunnen u niet telefonisch helpen, zeer onvriendelijk help desk
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Aldi heeft ook absoluut niets te maken met dit probleem.
Kan je een extern adres pingen vanop je laptop ?
Wat heb je als proxy opgegeven bij je laptop ?
Heb je nog een vaste PC waar het wel mee gaat ?
Welk type LinkSys is het... een router, of louter AP ?
Kan je een extern adres pingen vanop je laptop ?
Wat heb je als proxy opgegeven bij je laptop ?
Heb je nog een vaste PC waar het wel mee gaat ?
Welk type LinkSys is het... een router, of louter AP ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
GSC gaat u daar niet mee kunnen helpen, dit is eigenlijk meer het probleem van de linksys modem.
Kijk eens op de selfcare van Belgacom, daar kan je al aardig wat antwoorden vinden, bijvoorbeeld op <a href="http://skynet-nl.custhelp.com/cgi-bin/s ... MQ**&p_li=" target="_blank">deze pagina</a>
Kijk eens op de selfcare van Belgacom, daar kan je al aardig wat antwoorden vinden, bijvoorbeeld op <a href="http://skynet-nl.custhelp.com/cgi-bin/s ... MQ**&p_li=" target="_blank">deze pagina</a>
Laatst gewijzigd door meon 30 okt 2003, 16:02, in totaal 1 gewijzigd.
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Giljom,
ge moet de zien dat de wep-key installed is, op de usb adapter dezelfde is als op de linksys router. Je moet zien dat de linksys correct verbinding maakt dus: juist is ingesteld.
Verder moet in internet explorer alles zo staan, dat hij een lan verbindg gebruikt, zonder opties, geen proxy! En moet ingesteld staan op: 'nooit verbinding kiezen' in IE.
ge moet de zien dat de wep-key installed is, op de usb adapter dezelfde is als op de linksys router. Je moet zien dat de linksys correct verbinding maakt dus: juist is ingesteld.
Verder moet in internet explorer alles zo staan, dat hij een lan verbindg gebruikt, zonder opties, geen proxy! En moet ingesteld staan op: 'nooit verbinding kiezen' in IE.
I love it when a plan comes together!
- Giljom
- Plus Member
Maar ik heb verbinding met de draarloze Linksys router op mijn Laptop maar kan niet surfen, en op mijn vaste PC wel, als ik een URL in de adres bal ingeef gebeurd er niets, wie heeft zo een router en kent de juiste instelling voor draadloos te gaan, graag uw hulp
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Giljom,
Gelieve de link van meon door te nemen, staat haarfijn uitgelegd.
Vermoedelijk is het probleem de WEP-key -> wireless protection.. daar heeft uw vaste pc, met kabel dan geen last van eh..
Indien hij ook wireless.. dan is gewoon uw IE settins verkeerd op de laptop en doe dan wat hoger reeds gepost is.
Gelieve de link van meon door te nemen, staat haarfijn uitgelegd.
Vermoedelijk is het probleem de WEP-key -> wireless protection.. daar heeft uw vaste pc, met kabel dan geen last van eh..
Indien hij ook wireless.. dan is gewoon uw IE settins verkeerd op de laptop en doe dan wat hoger reeds gepost is.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Hoe kan het probleem nu WEP zijn... de initiele post maakt melding dat de laptop een verbinding heeft
Moest WEP actief zijn, of een foute sleutel bevatten dan zou hij nooit verbinding kunnen hebben.

Moest WEP actief zijn, of een foute sleutel bevatten dan zou hij nooit verbinding kunnen hebben.
- Giljom
- Plus Member
Ik heb die Linksys router geinstalleerd met die Speed Touch Home, dus een PC verbonden met kabel en mijn Laptop Draadloos op die router, nu is mijn vraag , als ik s,avonds de PC uit zet moeten dan de Moden en de router ook uitgeschakeld worden , of mogen die blijven aan staan de ganse nacht
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Mogen beiden aan blijven. das geen probleem. ethernetmodems en routers blijven bij mij altijd aanstaan. Kan geen kwaad.
Wat die verbinding betreft dat stelt ge in... ofwel blijft hij verbonden of wel disconnect hij na enige tijd van inactiviteit.
Wat die verbinding betreft dat stelt ge in... ofwel blijft hij verbonden of wel disconnect hij na enige tijd van inactiviteit.
Ook ik zit met linksys modem, en draadloos met laptop. Eerst kon ik met vaste computer verbinding maken, maar met laptop niet. Probleem was dat de WEP-key bij de verbinding op de laptop ZONDER streepjes dus bv (1a2a3a4a5a voor 64 bit encryptie) moet ingevuld worden, terwijl je dit in de instellingen van je router ( 1a-2a-3a-4a-5a) wel moet doen.
Dat konden ze op z'n minst toch wel eens in de handleiding zetten vind ik.
Als ik zo de posts lees, zou dat wel eens de oplossing kunnen zijn.
p.s. Ontvanger in laptop ontvangt wel degelijk signaal (en vermeld dit) als wep bij router ingeschakeld is en als wep sleutel niet ingesteld is of foutief is in laptop. Een verbinding (gegevens verzenden) maken is dus niet mogelijk, maar verwarring tussen verbinding en signaalontvangst wel
Dat konden ze op z'n minst toch wel eens in de handleiding zetten vind ik.
Als ik zo de posts lees, zou dat wel eens de oplossing kunnen zijn.
p.s. Ontvanger in laptop ontvangt wel degelijk signaal (en vermeld dit) als wep bij router ingeschakeld is en als wep sleutel niet ingesteld is of foutief is in laptop. Een verbinding (gegevens verzenden) maken is dus niet mogelijk, maar verwarring tussen verbinding en signaalontvangst wel